Finns det något tråkigare?!

Än att gå till vårdcentralen? Där spenderades min lediga tisdag, nåväl inte hela dagen såklart men ett par timmar iaf ... hade egentligen en bokad tid om två veckor men när den bokades för typ en månad sedan så sa sköterskan att jag kunde komma på deras dropin om jag kom loss nån eftermiddag från jobbet så i tisdags passade jag på ... jag får komma in till en sjuksyrra först å berättar att jag har en stor knöl på ryggen , till höger om ryggraden nedanför Latsen. Givetvis skickar hon mig vidare till läkaren.

Va härligt, hinner jag tänka , här finns det ett genuint intresse i patienten och personalen verkar både glad,kunnig, trevlig och talar perfekt svenska ( nej jag har inget emot att människor inte talar perfekt svenska men jag tycker att det är väldigt viktigt tex inkom vården att vi kan förstå varandra! ) 

En liten stund senare kommer jag in till läkaren som är precis raka motsatsen - en sur gubbe som pratar riktigt dålig svenska , jag förklarar mitt problem och han börjar pillidutta lite på min rygg , klämmer på "kärlekshandtaget " på höger sida å säger inte knöl här , vanliga fett bara, samma här - å så klämmer han även på kärlekshandtaget på vänster ..
 Ja jag vet säger jag men du är på fel ställe , ser du inte att jag har en knöl stor som ett äpple snärt upp till vänster ...
 Han fortsätter klämma sig uppåt som en blind man 👨‍🦯 å efter en stund utbrister han oj här har knöl! Vill du opparera? 
Min fråga blir givetvis " hur går det till? Är det du som ska operera bort knölen? 
-inte mig, remissa ortaped 
Ok ja det går bra du kan skicka en remiss, tack så mycket 

Jag tänker inte ljuga å säga att jag alltid är bäst, eller glad å trevlig på mitt jobb, men jag försöker verkligen iaf att se alla mina kunder å vara trevlig, iaf när jag befinner mig i kassan !
Jag får ju lön när jag är där och jag anser att det ingår i mitt jobb att vara trevlig, jobbet blir lixom roligare om man inte ser ut som en uttråkad död flundra när man jobbar....

Läkaren har dessutom andra människors liv i sina händer så om han inte gillar sitt jobb borde han verkligen söka sig någon annanstans..

Nu känns det å ena sidan bra för att jag äntligen har kollat upp knölen-  min kiropraktor reflekterade över den för ca ett år sedan, men jag har haft lite panik för att kolla upp den, ett av mina största problem efter alla sjukdomar och dödsfall är att jag alltid tänker den värsta katastrofen, så av nån anledning lever jag hellre i ovisshet.. iaf nu vet jag att jag ska få  ta bort den ... samtidigt så litar jag ju inte på läkaren från i tisdags , det känns ju lixom inte som att han undersökte den utan lixom bara köpte att jag trodde att det va en fettknöl...
Så nu har jag ju fortfarande dödsångest 🤯

Nåväl nu är jag snart på södra så dax för ett gympass och sedan en arbetsdag.
Kram på er! (null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0