Allt ska man tydligen dubbelkolla!

det händer att vi är lite slarviga ibland , då låter vi soppåsen stå utanför dörren nån dag för att vi inte pallar/hinner gå ut till soptunnan, precis så har det vart nu ...
Men igår när jag kom hem fick jag en känsla i kroppen så jag gick och kollade i tunnan , mycket riktigt lika smockfull som i måndagskväll, Srv har alltså missat tömningen i tisdags precis som i januari, då fick vi själva betala för en extra tömning, som dom oxå glömde bort ! Hade jag inte gjort reklamationen idag så hade jag fått betala extra igen . Är inte det ganska konstigt att JAG ska betala när andra gör bort sig?! 

När jag ändå va på hugget så passade jag på att ringa vårdcentralen för att kolla att allt gått rätt till...
Precis som min magkänsla sagt mig så va läkaren kass !! Han hade inte gjort någon form av journal  och inte heller skickat någon remiss till sös 🥱
Receptionisten blir förbannad och anmäler läkaren för slarv...
Ett par timmar senare ringer läkaren upp och menar att han har skrivit en remiss som mycket märkligt har försvunnit , han undrar sedan vart knölen sitter
 " jag hand ju 20 olika patienter i tisdags så jag minns inte "

Jag antar att en läkare inte skriver remisser på alla sina patienter?! Så det kanske kan jämföras med en kassörskas reklamationer - jag minns alla reklamationer som jag gjorde igår 
.* 6 bröd inslaget till fullt pris , trots att det va nedsänkt till 20 kr 
* 1 sparrissoppa som blivit inslagen 2gånger  kunden valde att hämta en skärgårdssoppa 
*ett paket cigg som blivit långa istället för korta 

Nåväl nu kanske remissen blir skickad iaf ( kommer att ringa å kolla nästa vecka) 

Nu dags för gymmet och sedan ska jag sälja hjärtegodis och blommor så det står härliga till !!
Själv pysslade jag lite inatt till min kung ❤️
(null)

(null)

Observera att jag gjort paprika-hjärtan och äggmacke- hjärtan 😂❤️❤️❤️❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0