egentid

Jag tycker att tåg är ganska chill, alltså inte pendeltåg utan "långresetåg" stolarna är sköna å jag har drygt en timme där jag är fast   tid som bara är min. 
Jag är ju van med att inte äga min tid. 
Till vardags har jag en chef som har krav,  samtidigt omges jag av kunder som har 1000frågor och vill ha god service,  ofta jobbar jag även med personal som har 1000 frågor,  som skiftledare måste jag lixom alltid vara tillgänglig och ytterst ansvarig... 
Gymmet har ju fungerat som min ventil,  min plats för bara mig,  för att rensa huvudet, 
å för att bara äga mig själv och min tid. 

Nu sitter jag fast på ett tåg x antal timmar i veckan och väljer att se det som positiv tid, tåget är ju ett enkelt och hyfsat billigt alternativ för att få umgås med min kärlek å ska jag ändå sitta här så kan jag lika gärna nyttja tiden med diverse sociala medier, kolla serier,  planera resor å framtid... 

Är det lixom nu fullsatt på tåget tycker jag att man bör respektera sina medresenärer! 
Alla på tåget är inte lika funtade... 
Man behöver inte sitta konstant å gasta i sin lur, man behöver inte äta mat som luktar eller tugga tuggummi med öppen mun - wow det finns få grejer som får vuxna människor att se så jävla korkade ut som när dom tuggar med öppen mun! 😬🔫
Vidare bör man tänka på vissa självklara saker så som att man inte sprider ut sig överallt eller att man givetvis varken luktar gorbys eller parfymavdelning 

Just nu är jag omgiven av lite av varje -tack å lov ingen stinkbomb 😂👏
När jag åker hem imorgon (runt lunch) brukar det va ganska glest på tåget å då kan jag absolut prata i luren lite tyst! 
Nu är jag straxt framme hos min kärlek så nu ska jag plocka ihop mina grejer och göra mig redo! 
Även om jag gillar tåg så ska det bli skönt att slippa detta!  Från å med mitten av maj blir jag och Johnny sambos -tänk så fort livet kan förändras!! Jag har verkligen funnit min skatt!  Så vacker och kärleksfull! Å romantisk - där är vi lika, båda gillar att lämna små spår 😁💖




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback