ja e inte död men jag har nästan svettats ihjäl :)

i fredags gick jag på semester!!
så nu känner jag mig lugn å harmonisk å tiden finns till ett litet inlägg här :)
 
"hur fasen kan du få så bra resultat?"
den typen av fråga får jag flera gånger i veckan
"va har du för hemligt vapen?"
jag vill, jag vill, jag vill, å jag vill lite till!!
de tror jag är mitt hemliga vapen!
jag tror att om man inte verkligen vill så kämpar man inte heller till 100 %
jag har tex inte 100% kämparglöd till att sluta röka å därför röker jag fortfarande,
trist- javisst! jag styr det så pass att jag röker ungefär hälften av vad jag gjorde förr
å just nu känns de ok, jag hoppas att den riktiga viljan infinner sig så småning om!!
 
va det gäller kosten å träningen så finns de så jäkla mycket vilja å motivation så ja nästan spricker :)
å för att motivera mig själv så söker jag ständigt ny motivation både i mig själv
å genom andra, även här tror jag att många begår ett stort misstag, många bara sitter å väntar på att motivationen
ska komma som nått jäkla brev på posten!
de funkar inte så!! det är ens eget ansvar att leta efter den lixom!
att hitta motivation utanför sig själv är ju lätt som en plätt!
googla,eller instagramsök  motivation eller läs bloggar eller vad som helst!
att finna den i sig själv e lite knepigare! å där e väl alla väldigt olika ?!
personligen måste jag utmana mig själv, strecka mig mot nya mål, utvecklas helt enkelt!
de börjar bli trist att gå i trappor eftersom de inte längre känns så jobbigt,
då infinner sig några val
1)gå ändå
2) sluta å gå
3)kryp, gå baklänges, ta två steg i taget, spring, hoppa jämnfota ??? inte vet jag...
 
själv springer jag nu mera ofta upp för trappor :)
 
idag vaknade jag trött som en ja vet inte vad, efter gårdagens fotbollsfest :)
me lite fuskande i kosten, för lite vätska å sen sänggång
vaknade jag å kände mig typ överkörd!!
ja låg länge å funderade på olika sätt att "fuska" men sen tog ja mig själv i kragen
å stapplade ur soffjäveln å sparkade ut mig själv på en pw!
väl hemma svor jag lite över att jag eftersom jag inte åt hemma igår, inte heller hade nån preppad lunch
funderade på enkla"fuskvägar" men tog mig återigen i kragen å fixade mig en BRA lunch
 
efter att ha ätit å duschat knatade jag ner till stationen å riktigt njöt av de fantastiska vädret,
medans jag gick där funderade jag över hur jag skulle få ihop dagens steg å om de va legitimt
att bomma typ 15-20 minuter av dyrbar gymtid för att sitta å lata mig i solen å få lite färg :)
kliver in på stationen å plötsligt slår det mig FAAAAN alla korten ligger ju i fickan på hoodyn där hemma
gaaah så typiskt mig!! bara att vända om hem igen för utan sl-sats å betalkort kommer man lixom inte
så långt när planen är att åka tåg, gymma å storhandla :)
 
åteigen ställs man inför x antal val
1) bli förbannad å ge upp
2)bli sne, inte ge upp, men färgas av irritation å göra kassa resultat
3) hitta de positiva i de negativa å ta kontroll över situationen!
 
ja drog på mig lurarna å valde favvolåten å höjde tempot hem, väl hemma va jag glad över att få kissa
å sen hämta jag korten å begav mig ner till tåget igen, fortfarande me bra musik, njutandes i solen
å glad över extrastegen
 
klev in på gymmet svettig-något brunare (läs röd :)  )
med ett stort smajl över att inget fan kan krossa mig! :)
medans jag gick över golvet mot omklädningsrummet på världens bästa gym lyftes många händer
till välkomnande hälsningar å många svarade mig med ett stort leende -kan man starta sitt pass på nått bättre sätt??? :)
 
kände direkt att idag va absolut ingen dag att slakta min överkropp...igen :)
utan jag bestämde mig för att kliva ur min komfort zoone  riktigt ordentligt
så jag förberädde 4 olika stationer som jag sedan gick runt emellan under 1 timme EN TIMME ASSÅ :)
1) marklyft -inte så tungt (60kg) men flera reps
2) en egen variant av burpies  -upphopp -> ner å 5 armhävningar -> upphopp -> 4 armhävningar ->upphopp -> 3.....osv ... vi kan kalla det för burpzingar :)
3) hur ska jag förklara detta? stående med en viktplatta som svingas med raka armar frän hängande läge
å sen upp över huvudet , hela tiden med raka armar - har sett en å en annan göra denna övning, har ingen aning om va den e bra för haha men de va jobbigt å ja ville ha nått som bröt av lite mellan burpzingarna å
4) toksnabba hopp me hopprep
 
avslutade med helt galna intervaller på löpbandet !!
ja va såååå grisigt jävla svettig efter 75 minuters träning !!! så jag va tvungen att gå ner å sätta mig på jobbet
å självtorka (samt handla) innan jag vågade visa mig på tåget hem :)
 
japp så har min dag sett ut :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0