liten kuk kanske?!

det finns verkligen inte mycket som stör mig mer än dom här äckliga lirarna på gymmet,
dom som tror att dom är bättre å större än alla andra, som tror att deras teknik e bäst
å som öppet snackar skit å, pekar å garvar åt folk som gör "fel" 
för det första, va fan e rätt å fel??
alla är vi ju skapta olika så de säger sig själv att alla inte kan göra lika för att på bästa sätt
hitta kontakt med muskeln, dvs man får vrida å vända lite tills man hittar sitt ultimata läge
dessutom har ju alla olika syften med sin träning, vissa tränar för stora muskler, andra för seghet å vissa
tränar väl bara för att träna lixom.
eller om man bara tränar sin arm för att bli grym på flugfiske kanske man behöver nån form av explosiv rörelse
å så har man hittat på en egen grym övning för det något modifierat i nån bröstmaskin.
hur kommer det sig då att vissa människor anser sig ha rätten att bedöma detta??
 
handlar det om att vissa har sån dålig självkänsla att dom känner sig större genom att trycka ner andra,
eller handlar det om dålig uppfostran, avundsjuka, eller bara ren å skär elakhet?
 
på mitt gym finns det en sån, å om han viste hur mycke han förstör för folk så skulle han skämmas
eller de borde han i alla fall!
ja är nog inte ensam om att ogilla denna grabben för stämningen förändras verkligen på gymmet när han kliver in!
de blir lixom kyligare stämning...
senaste veckorna har jag tex hört honom snacka skit om alla pt`s på södra, samt många "kända" kropsbyggare
å här om dan stod han me sin polare å peka å garva som fan åt något
jag förstod senare att dom garva åt en äldre ganska tjock man
ÄCKLIGA MÄNNISKA!
för mig är gymmet en plats där alla är familj, där man stöttar å hjälper varann
där veteranen tipsar ny å erfarenheter å råd byts med ett leende!
 
den här grabben har en jäkligt bra kropp! riktigt snygga å välplacerade muskler
så uppenbarligen besitter han en hel del kunskap!
men i mina ögon försvinner snyggheten tack vare hans beteende!
i mina ögon vinner man ALDRIG på att sänka nån annan!
 
man kan aldrig förlora genom att vara snäll!
man får alltid sånt tillbaka på ett eller ett annat sett!
och är man snäll tror jag  att man mår bättre själv å blir en lyckligare människa
å e jag glad å positiv på gymmet så tror jag att både mina å andras resultat blir bättre!!
 
eller jo, man kan faktiskt förlora på att vara snäll!
om man skriver nått snällt till mig på fejan så kan man förlora en timmes sömn
men de kan de ju vara värt ibland :)
 
 
nu ska jag röra mig in till stan för lite shopping å sen ska jag till gymmet
som det ser ut nu kommer dagens pass bestå av mycke boxning så de blir grymt!!
trevlig dag på er å glöm inte att vara snälla!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva i Skåne

Gillar att läsa din blogg, men nu var det ju ett tag sen du skrev... Är det inte dags snart?! ;o) /Eva

2014-08-08 @ 20:01:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0