de är upp till var å en!

till en början -ja skulle säga typ oktober -mars förra året så va de många som tvivlade på
att ja skulle fixa de jag sa att ja skulle göra,
vilket e helt förståligt då ja aldrig tidigare visat tecken på att ha nån som helst form av karaktär :)
alla ville vara med å ge sina råd -framförallt de som inte hade nån kunskap!
ja fick ofta höra att ja va duktig som tappade vikt men att ja gjorde fel, att ja åt fel å att ja tränade fel!
ja e SÅ JÄVLA GLAD över att ja hade sarah då! hon va lugn å sa bara till mig att folk kommer alltid ha åsikter
"du ska inte lyssna så jäkla mycke på alla andra"
ja valde att BARA lyssna på sarah , ja lyssnade inte ens på mig själv i början utan ja bara gjorde de sarah sa :)
minns så väl när hon skrev till mig "nu lägger ja in protein efter träning i din kost, beställ denna produkt"
samma kväll beställdes den å 2-3 dagar senare drack ja min första å tyckte att de va skitäckligt :)
(nu tycker ja att de e kalasgott! )
många frågade första tiden varför ja drack protein - ingen aning svarade jag -sarah säger ...
hahaha gissa om folk ville lägga sig i då! :)
 
ja tror att de finns MÅNGA som vill göra en förändring av sig själv men de lixom skiter sig redan innan dom börjat
eftersom dom blir överösta me "hjälpande" ideer å tankar å råd.
man blir ju svettig bara av att läsa en kvällstidning! -ät inte fett, banta me bara fett, träna så här,
platt mage på en helg, 5.2, lchf, gi, rea på fettsugning.... ja ni fattar ju själva !
 
ja märker ju själv nu hur folk söker mina råd "hur gjorde du, va äter du å hur tränar du"?
ja e alltid väldigt noga med att säga att jag inte har kunskapen å att de ja gjort funkade för mig!
ja tipsar alltid om att skaffa en pt!
ja menar hur ofta  går du fram till  en person vars hus lyser å frågar denne om hur du ska koppla din el???
de e samma sak här bara för att ja råkar ha fått ett resultat så behöver ja inte ha kunskapen
 
dom "goda råden" har bytt karaktär något senaste halvåret, nu handlar de mycke om "när jag e nöjd"
"är de inte dags att börja äta vanligt igen snart" "du måste unna dig" " glöm inte vilodagen"
åter igen finns hon där den fantastiska vännen sarah :)
"kör på bara!"
ja trivs å mår så sjukt bra av min kost, träningen e förbannat kul nu! även om ja tänker
"imorn ska ja ha fridag" så vaknar ja me ett sug i kroppen å ja hamnar ändå på sats :)
ja tror att det är för att kroppen orkar, å den dagen kroppen e trött så vet jag det!
man MÅSTE INTE UNNA SIG eller i alla fall inte på samma sett!
unna sig för mig e inte de samma som för dig!! de behöver inte vara onyttigt bara för man unnar sig!
ja unnar mig tex mozzarella på helgen å ja äter riskakor eller gurka eller en extra keso lite då å då
-inte varje dag! å ja e inte sugen på en påse chips så varför ska jag äta det då??
 
dom värsta å mest irriterande kommentarerna just nu är i alla fall utan tvekan:
"nu får du inte lyfta så tungt du ser snart ut som en man"
asså på riktigt nu kliv ur 1800-talet nu!!!
VAD e manligt å vad e kvinnligt idag 2014 ???
å vem fan bryr sig??!!!!
de ligger i tiden att män å kvinnor ska ha samma lön, samma rättigheter, vi ska va hemma lika mycke me barnen, hjälpas åt me städning, osv men FYYY FAAN om en kvinna vill att de ska synas att hon sliter satan
på gymmet!
att inte vilja att mina muskler som ja kämpar för ska synas e för mig lite som att gå på en drejerikurs
å envisas med att dreja me en fot för att inte bli riskera att bli duktig!
å att köra 20 kg i benpress för att inte riska att få muskler e lika inspirerande som att gå på bio me
förbundna ögon å  proppar i öronen!
att alla inte tycker att de e snyggt, eller att vissa män inte tänder på en muskulös kvinna de har ja full förståelse  respekt för men de har ju inget me kvinnans kvinlighet att göra!
de e som att ja skulle säga "ja tänder inte på blonda killar- de e alltså omanligt att va blond"
rimligt va?? nä just det, inte de minsta rimligt!
 
nu ska ja äta klart å sen ska ja åka in till gymmet å riva av mitt 10 onde pass på raken utan vilodag :)
kör me Alicia idag så de kommer bli GRYYYYMT!!! idag e ja taggad som fan! känner att de kan bli nya personbästa idag å MER MUSKLER :)
 
min pt är både vacker å kvinnlig
men framför allt är hon min klippa!
stort tack för att du alltid finns å för att du alltid lyckas  säga precis de ja behöver höra!
du e min förebild på så många plan <3
 
kram på er! å glöm inte att gå er egna väg! lyssna på rätt personer, dom som stöttar dig å lyfter dig! 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Du är så sjukt grym Emma!

Svar: tack så mycket frida!
emzingen

2014-01-12 @ 13:07:03
URL: http://stardazzel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0