reflektion över veckan som gick

söndag, en bra dag för reflektion över den vecka som passerat !!
de har vart en helt okej vecka faktiskt!
fick ihop 12 japp TOLV pass denna veckan å känner mig pigg, nöjd å harmonisk :)
 
ja minns när ja precis köpt mitt sats-kort så pratade ja å sarah om hur ja skulle lägga upp träningen
å ja minns att ja sa typ " jo men ja går väl till gymmet efter jobbet dom dagarna ja orkar"
den planen döda sarah  inom loppet av 20 sekunder :)
- glöm det sa hon bestäm dina gymdagar direkt å sen tänker du inte utan gör bara !
ja minns faktiskt inte om hon sa 4-5 pass/vecka eller 5-6 st
men ja bestämde i alla fall att må,ons.to efter jobbet så fanns inte pendeltåget
förns efter gymmet å de har ja hållit stenhårt!
tisdagar e ju min lediga dag så den har alltid vart given, så 4 pass har jag alltid gjort
fredagar har under hela förra året vart min gymfria dag, å de mest för att ja ville sova länge eftersom
ja vägde in fredagar :)
nu bryr ja mig ju inte så mycke om vikten för tillfället utan just nu njuter jag av att se hur min kropp förändras!
ja håller inte min ursprungskost helt längre utan känner att ja behöver lite extra keso å lite riskakor
trots att riskakorna innerhåller kolhydrater :)
vet inte om det är för att det är kallt å kroppen behöver det för att hålla värmen typ eller om de e för att ja tränar tyngre?! men ja väljer helt enkelt att lyssna på min kropp å just nu störs jag inte av att
vågen står still, eller pendlar upp å ner lite mellan 89-91kg typ...
troligtvis kommer ja kanske tighta till en del när våren å värmen kommer för då blir de ju lättare :)
 
hur som helst så kör ja i nuläget dubbla pass må,ons,to ,tisdag kör ja långpass å fr -sö kör ja innan jobbet
eller långpass om ja e ledig helgen så nu landar jag på mellan 10-12 pass/vecka,
just u känns de bra å ja kommer köra så, så länge  ja vill å orkar!
just nu får det mig att må väldigt bra å sova väldigt gott..
 
de finns en klar fördel me att träna innan jobbet!
dels e de ganska lite folk då och dels tränar nästan alltid pt-grabbarna då :)
snacka om gratislektion haha nä ja e inte särskilt snål av mig men självklart kollar jag hur dom gör,
å givetvis korrigerar jag mina fel, annars vore ja ju dum i huvudet !!
grabbarna e faktiskt väldigt snälla mot mig! frågor oftast hur de går, å flera gånger har ja fått ett "ser bra ut" :)
ja tror faktiskt att dom skulle hojta om ja gjorde nått galet!
en av grabbarna har ja ju kört pt-timmar med och så fort ja e helt läkt i benen ska ja
köra några timmar me honom igen, ja kan säga så här, att även om det inte är så, så känns de ju
som att han har koll på mig så ja skulle ju aldrig fuska me tekniken å sånt när han e närvarande
hahaha så de e ju bra att han e där :)
 
de som ja gillar mest e ju att dessa grabbar hörs! de tränas hårt å ljudligt å rummet fylls av testosteron,
de tjoas å stojas å busas å stänger å vikter åker i golvet från huvudhöjd :)
de peppas å frustas å de smittar av sig på andra....
and i love it!! :)
 
även detta e lite märkligt eftersom att jag innan ja ändrade mitt liv alltid förespråkade
"tjockisgym" asså typ som gym för bara tjejer fast detta skulle ju då bara vara öppet för tjocka människor
så vi skulle slippa skämmas bland alla andra :)
detta va ju det ja tyckte va absolut jobbigast när ja börja gymma!
att alla skulle stirra på mitt fett å undra va fan ja gjorde där, att dom skulle skratta åt mig å va elaka..
natten å morgonen innan mitt första besök på sats spydde ja som en gris å då skulle ja ju
lixom inte ens träna utan bara prata me sarah som ja känt i massor av år :)
 
folk sa till mig att jag inte skulle oroa mig, för att man inte tittade på andra på ett gym
haha vilket skitsnack!
ja ska vara helt ärlig nu, man tittar massor MEN om en tjock människa kliver in på gymmet
så tror jag att dom allra flesta tänker -jäklar vilken tapper människa som vill göra en förändring"
å såklart finns de idioter som kanske inte tänker så men idioter finns ju överallt!!
kanske e det för att jag själv vart där, nervös, tjock å känt mig helt malplacerad  som jag ofta
ler extra åt folk som ser nervösa ut, eller kostar på mig ett " fasen va du jobbar på bra" om ja känner  att de kan peppa någon :)
de kostar så jäkla lite å ja vet ju hur mycke de betyder!! ett litet "fan va stark du är" får ju mig direkt att lägga på 5kg till å göra ett pb :)
jo nog kollar folk på varandra på gymmet, men de e nog oftast av positiva anledningar !!
personligen kollar jag folks teknik , ja jämför vikter (haha ja vet skittöntigt men de triggar ju mig så skit  samma)
å SJÄLVKLART kollar jag folks kroppar! ja menar ja lever ju! den dagen ja inte reagerar när en man
me stora armar går förbi så e ja nog död! :)
när ja själv hänger i avdelningen me fria vikter är ja ju lixom i arm paradiset!!!!
nog om detta!
nu ska ja kolla på en film å äta lite bär å sen ska ja sova :)
men först bjussar ja på lite bilder från den gångna veckan :)
 
 
den sista bilden e lite speciell för detta me "avklädda " bilder e ju inte riktigt min grej !
som ni ser så finns de ju en hel del valkar kvar att jobba på!!
kortet e egentligen taget bara för mig, för att se hur ryggen  ser ut muskelmessigt
å som ni ser så ser man inte speciellt mycke muskler ännu, men nån liten ensam stakare
börjar ju titta fram i alla fall  hahaha :)
den andra bilden e tagen i Dubai i november 2012 å den visar en jäkligt misslyckad solbränna
note to self , sola inte rygg me flätan liggandes på ryggen!! :)
nåväl de har ju hänt en hel del sen dess i alla fall!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0