härlig tisdag!

för ett par veckor sen köpte ja ett par nya byxor -grymt sköna!
och ja måste erkänna att de är klart de e kul att ha ett par byxor som inte satt tight för 40(?) kg sedan :)
ja vet inte ens va ja hade för storlek för 1½år sen 3X xl är väl 56-58 eller nått sånt å ja drog väl nått sånt
56-62 ...
satt å diskuterade nutida storlek med Alicia i måndags då ja tyckt att de va ballt att dom nya byxorna är
44-46, men efter en dags användning blir dom ju lite sådär slappiga , berättar för Alicia att ja ska köpa ett par till men då kanske gå ner en storlek till, varpå Alicia med säkerhet yrkar på att ja utan problem
kan ha typ 42, ja bara skakar på huvudet för den tanken e helt absurd! tror inte ens ja hade så "små" storlekar på
högstadiet...
idag innan gymmet svängde ja in i affären för att fixa ett par brallor till å efter en stunds letande hittar jag bara
3 stackars par å ser till min förskräckelse att de e 2 st xs å ett par 40-42 or
SKIT OXÅ! typiskt när man äntligen hittat nått skönt som funkar :/
men men ja rycker dom å smiter in i ett provrum och dra mig baklänges men dom passar ju fasen...
ett plötsligt shoppingsug infinner sig ganska omgående :)
plöjer omkring som en påtänd iller bland alla galgar hahah shoppa på breach e fan en upplevelse hahah :)
fick i alla fall med mig 3 par byxor...
inne i provhytten slogs jag av att jag fasen inte känner igen mig själv längre å speciellt inte bakifrån!!!  
va tvungen att knäppa en bild i provrummet :)

ja menar för 15 månader sen va ju detta jag i profil...
 
väl inne på gymmet rev ja av ett riktigt bra axel-armpass
 
sen har kvällen sprungit på så att säga :)
levererade lite broccoli till min goa vän maria, hämtade lite nytt schampo å balsam å sånt
nere hos jocke å inger å sen blev det en helkväll bland goda vänner på credo...
när ja kom hem fixade ja middag å preppade morgondagens lunch,
älskar min "nya" mat! härligt me kyckling igen å lite nya kryddor, å framförallt VARM mat :)
 
för nån timme sen fick ja ett ryck å drog fram mina gamla jobbbrallor i storlek tält,
dom gamla byxorna har ju såklart resår i midjan vilket e aningens missvisande faktiskt
men ta en kik på nästa bild å jämför benen, för tro de eller ej men ja fyllde faktiskt ut
så gott som hela den där brallan! :/
 
"halva du e ju borta" är en ganska vanlig kommentar som ja får...
nja inte riktigt brukar ja svara, sanningsenligt eftersom enligt vågen så är det ca 5kg kvar till halvering :)
men idag kunde ja inte låta bli att ställa mig i ena byxbenet, haha , svårt att ta ett bra kort på sig själv
men hur som helst så kan ja meddela att ja står lätt bredbent i ena benet!
-ganska ballt faktiskt! :)

oj oj nu måste ja hoppa i säng eftersom ja ska upp om 7-8 timmar så ja hinner träna innan jobbet...
puss på er alla gobitar!

Kommentarer
Postat av: linnea

Du är grym min vän Puss

Svar: tack hjärtat! de e du också!
emzingen

2014-02-19 @ 14:03:25
Postat av: Nina

Äntligen sitter jag vid datorn och läser din blogg. Vanligtvis läser jag dina inlägg på min Iphone sådär precis innan jag knoppar in och det blir aldrig av att orka knappa in en kommentar då. Men nu så.... :)
Vilket jobb! Jag blir mäkta imponerad av din vilja och styrka. Jag gillar skarpt din besatthet av armar, haha :)

Kommer ofta på mig själv att sitta och le när jag läser dina inlägg, jag gillar din humor och jag gillar att du skriver precis vad du tycker och känner. Alla hjärtans dag-inlägget bjöd på flera skratt :)

Hoppas du har en bra helg med massa härlig träning.
Och igen.... Grymt imponerande!

Svar: men OJ tack snälla rara! nu blir jag faktiskt lite rosig om kinderna :)
emzingen

2014-02-23 @ 00:49:41
URL: http://ninakanflina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0