lyfter man blicken blir synen en annan!

för 1½ år sen klev jag in på gymmet med böjt huvud.
160kg tung försökte jag göra mig liten å osynlig.
jag har ingen aning om vad folk tyckte å tänkte, men  av vissas blickar att döma
så fanns det helt klart dom som undrade om jag gått fel :)
för somliga va jag ju bara nån som va i vägen...
 
ja kan förstå de där med "i vägen" ja kan ju själv bli irriterad om de jag tänkt köra inte e ledigt,
ja planerar ju ofta mitt pass medans jag sitter på tåget, ja dricker min breach, har skön musik i öronen
å planeerar mitt pass - lite meditativ uppladdning lixom :)
ibland kommer man ju in på gymmet å ens planer kastas omkull  ...
numera har jag ju mer kunskap å kan ju i viss mån sysselsätta mig med liknande alternativa övningar
men jag kan som sagt absolut förstå att vissa tyckte att jag va i vägen :)
 
idag ser jag annorlunda ut när jag kliver in på sats södra, å då pratar jag inte bara om att det typ bara e halva jag som kliver in, utan de handlar mer om att jag kliver in stolt, rak i ryggen, å jag möter folks blickar...
idag möts jag av nickar, vinkningar, leenden å glada tillrop, jag svarar självklart på samma sätt!
jag trivs med att höra till, få vara en i gänget lixom , de blir ju mycke roligare att träna
om  man känner sig hemma å om man kan skratta å snacka lite skit me nån :)
 
de märkligaste är att dom här senaste  "nyvunna tjenisarna" (alla grabbar som tränar hårt varje dag )
har gått från att ena dagen kolla snett å sucka till att nästa dag hejja med stort smajl!?
ja blir lika förvånad varje gång men gläds såklart eftersom jag är den typen av människa som alltid jagar
efter att vara omtyckt och ja e dessutom stört översocial :)
de känns skönt att äntligen få vara en i satsfamiljen :)
 
 
 
känslan av att ha hittat en tillhörighet å  att ha hittat något i livet som jag tycker är förbannat roligt
de är nästan en större vinst än viktnedgången :)
Peace på er !
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Du är såååå grym! Otroligt bra jobbat Emma! Du ska vara stolt över din prestation, det är långt ifrån alla som klarar den! Ha en bra dag :)

2014-04-28 @ 09:38:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0