har strapsat till mig en FET träningsvärk!!

fy faaaaan vilket pass jag gjorde på gymmet idag! ja e typ fortfarande i extas :)
de startade jävligt ruttet eftersom ja ville så mycket mer än vad delar av kroppen pallade...
ja lider ju fortfarande av ömma handleder efter en liten sparring med stark killkompis
för typ1½ vecka sen :) å dessutom är händerna helt förstörda efter 52 dagar i streck ( 74 pass)
sprickor å sår på alla fingrar så ja har jävliga problem att greppa tungt nu :/
har länge funderat på att pröva detta med straps och har tjuvkollat på folk som använder dessa
för att klura ut hur man gör ...
brukar ju kunna dra runt 70-80 kg i latsdag men idag sa händerna ifrån redan vid 60
å då fick jag nog! :)
stampade upp till supergoa elizabett i receptionen och fick låna ett par straps så första problemet löst!
dessvärre va hon osäker på hur man skulle trä dom å ja hade ingen aning :)
men elizabett gick med mig ner igen
och bad en av grabbarna att visa mig :)
 
asså jag blir så jäkla rörd av hur hjälpsamma dom flesta är på sats södra!
känns som en lokal fylld med vänner!
ja fick en väldigt lugn å pedagogisk undervisning och sen började jag att pröva mig fram,
ja asså de e ju lite meck!!
att strapa å köra enhandsdrag e väl en sak men att sätta fast den andra handen sen kräver ju viss teknik å en hel del tålamod, något jag kanske inte e jättekänd för att ha :)
men övning ger färdighet!!
asså gott folk, ja skiter högaktningsfullt i att vissa anser att de skulle vara fusk att strapa sig!
"man är aldrig starkare än den svagaste länken"bla bla bla
 nä de må vara sant! men ärligt nu de e fan inte ryggens fel att mina händer å handleder är lite risiga just nu!!!
idag körde jag 100pannor i latsdrag å de va fan tillfredställande! :)
efter det blev jag som ett speedat barn på julafton å strapade loss på gymmet så att säga
ALLT jag tog i resulterade i nya personbästan!! :)
körde fullt set (12reps) i enarmsrodd på 65kg vilket e en ökning på 10kg!
gick över till kabaelrodden å drog 70kg en höjning på 10?15? kg
sen kunde ja inte motstå att strapa hantlar å köra bicepscurls haha :)
16kg plättlätt, okej dom har jag ju fått upp förr men bara lyckas köra några st idag körde jag fullt ok set
SÅ JÄVLA SKÖN KÄNSLA!!
2½ timme flög förbi å helt plötsligt hör jag "nu stänger vi om 10 minuter" i högtalaren :)
folk får ha vilka åsikter dom vill men jag e såld! på tisdag efter kiropraktorbesöket ska jag absolut till stadium och handla :)
avslutar i vanlig ordning med en liten bildkavalkad på de allra heligaste, duktig pump idag :)
 
vidare har jag i veckan också åter förälskat mig i att köra intervaller på bandet !
och jag har faktiskt dragit det en steg längre nu - inga meserier utan jag tar verkligen ut mig !!
förut har jag som max kört på tempo 10 nu börjar jag på 9 och stegrar farten för varje intervall
brukar sluta på 14 ! :)
tack till Alicia å linnea som inspirerat mig!! :)
"tajtad" kost, svettiga intervaller å vår, hum de kanske luktar lite fettreducering :)
även om det hänt mycket under denna tiden - är ca 3v från 1½ års jubileum :)
så finns det en hel del kvar att jobba på! men ärligt talat , ja känner absolut ingen stress
utan jag njuter av resan just nu och jag njuter av att jag förändras lika mycket på insidan som på utsidan!
 
 fuck lagom - aldrig vila!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0