dagen blir inte annat än va man gör den till....

förr tenderade jag att skriva som mest när ja mådde som sämst, men nu upplever jag att
dom flesta inläggen kommer när jag mår bra å när saker å ting går vägen så att säga...
de e ju förvisso säkert roligare att läsa å självklart är jag glad över att livet e ganska soft nu!
men ja tänker att de kanske också är nyttigt att dela med sig av baksidan av hur livet ser ut nu?!
ka får ofta kommentarer om att min resa har vart så enkel!
hur kan du haft de så lätt med att tappa vikt?
hur kan du så enkelt hålla kosten å sköta träningen?
 
detta e ju något av en skönskrivning av mitt liv, å de kan vara så att ja inte kanske gnällt så mycket?
därför tänker ja nu dela med mig lite av denna tisdag så kanske saker å ting klarnar lite :)
 
när ja vaknade idag- förvisso efter en VÄLDIGT god nattsömn, många timmar, åååh de va välbehövligt!
så hade ja så sjukt mycke träningsvärk efter gårdagens pt-pass att de va i de närmsta skrattretande!
de värsta sitter baksida lår å röven, men även bröst, axlar å hela övre delen av ryggen...
träningsvärken e inget att oroa sig för, den ska va där!
men smärtan i axeln e nått annat, vad vet jag inte, skitskumt eftersom den inte
smärtar vid belastning utan när ja lugnt å stilla strecker ut armen, så ja tippar att de bara e nån form av streckning, så de löser sig nog...
 
min första tanke när ja öppnade ögonen å rörde mig i sängen var typ,
ja kommer ALDRIG kunna genomföra ett gymmpass idag!
efter ett par segtimmar på soffan och intag av mål ett för dagen
stod jag 45 minuter i duschen å spolade ryggen med väldigt varmt vatten,
å efter det smörjde jag in axlarna med Voltaren i hopp om att de skulle kännas bättre...
att som i söndags vara väldigt trött men komma till gymmet å kunna tända till e en sak
men att vakna å vara trött å slut i kroppen är nått helt annat!
hur som helst e jag ju inte den som ger upp å kastar in handduken i första taget
å eftersom jag har ett måtto att ALLTID träna må-to å lö-sö om ja e ledig så är de bara att
sluta tänka å kliva ut genom dörren!!
väl i Huddinge gjorde ja först en snabb å effektiv shopping -hatar å shoppa!
men i takt med att jag förminskas så är det ju ett ont måste lixom!
så 20 minuter senare hade ja gjort 2 butiker å gjort av med tre presentkort (1300) samt lagt till
700 spänn dagens shopping blev en tröja å resten underkläder :)
 
väl inne på gymmet bestämde jag mig för att ta de väldigt lugnt å bara köra övningar där ja får sträcka ut mig så att säga...
latsdrg tex, körde på uppvärmningsvikt (25-30kg) ganska explosiva drag men väldigt långsamt å behärskat tillbaka å en liten paus i de helt utsträckta läget...
samma sak i rodden, låg vikt å väldigt långsamt! inget gjorde ont på något sett!
körde ett par maskiner till å slutade med intervaller - att springa me träningsvärk i benen e inte de skönaste,
men de går å de e inget man dör av!
dagens pass va alltså inget sensationellt men de gjordes! :)
under kvällen har jag hängt på credo me massa goa vänner vilket alltid e väldigt trevligt!
men om man dietar så e de inte alltid så jäkla lätt att hänga där!
idag har 12 pers suttit å goffat kakor å bullar i nyllet på mig å de enda som hindrar mig från att ge vika e
en fet jävla envishet, de e inte på något sett ENKELT bara för att ja inte ger vika!
 
nu till nått roligt!
passet med pt-Rasmus igår gick väldigt bra!
vi bytte ett par övningar som ja inte va helt till freds med  å sen finslipade vi lite teknik.
de gör ju alltid skillnad när man har nån brevid sig som tex lägger en hand över ens skuldror
å säger åt en att dra tightare eller längre eller hålla emot eller va de nu handlar om,
den där lilla extra detaljen för att verkligen träffa muskeln å fullkomligt döda den :)
ja känner mig verkligen trygg med rasmus å ja vet att jag e i goda händer!
han e grym på att förklara å han förklarar också tanken med att göra vissa övningar ihop för att få ultimat resultat...
ja gillar också att han bara ler nöjt åt att ja håller fast vid mina höga mål trotts att många andra säger att ja
siktar för högt å råder mig till att sänka mina krav.
rasmus säger -kör hårt! ge de lilla extra, sluta inte när muskeln gör lite ont de e efter det som undervärket händer :)
ja har en gratis gång kvar med honom om 3v å efter det kommer jag nog me största sannorlikhet
köra x antal pt-timmar! hur de upplägget ska se ut vet ja faktiskt inte men de löser sig..
 
avslutar med en kul bild från igår ...
vikt an dessa 4 banankartonger är ca 68 kg vilket är va ja har tappat i vikt -ett kg, nära nog!
helt sjukt egentligen! hur fan har ja orkat bära runt på allt de där lixom??????????????
den fula minen handlar endast om att detta är typ de 7e (?) lyftet eftersom hans inte va den skarpaste fotografen :)
på nästa bild skrattar vi båda så vi håller på att gå av....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0