tisdagslyx!

asså vilken härlig LEDIG dag jag haft! men ops va dyr den blev :)
 
sov faktiskt ut idag, vilket är väldigt skönt när man har jobbat 6 dar i rad!
tog de väldigt lugnt här hemma, åt lunch i lugn å ro, tog en lång å väldigt varm dusch
hua, hatar kylan som e på väg, känns som man aldrig blir riktigt varm!
sen drog jag in till stan för lite shopping...
startade på stadium på jakt efter en vinterjacka å nya träningsskor.
att handla kläder just nu är lite som att spela på lotto!
ja har noll koll på min egen storlek å i butiker som har dam å tjockisdam- avdelning
är jag storleksmässigt nån stans mittemellan avdelningarna.
detta va en av anledningen till att jag med ljus å lyckta sökte shoppinghjälp
bland mina vänner men folk va tydligen jävligt upptagna :)
men efter som att jag inte e den som e den så högg ja tag i en expedit som såg ärlig ut :)
hon va jättetrevlig å väldigt hjälpsam å efter att ha prövat lite fram å tillbax så enades vi om
den första jacka som ja prövade,
ja blev typ kär redan första gången men blev lite osäker eftersom den kanske e ytterst lite granna tight?!
egentligen tror jag att de mest e en känsla eftersom jag alltid gått i lite förstora kläder
å dessutom oftast helt o-figursydda, om 5 kg kommer denna jacka sitta pärfa men den lite större ja prövade kommer se skit ut. så de blev helt enkelt en everestjacka i storlek 44
hahah har svårt att tro det när ja ser de framför mig eftersom ja för 2 år sen beställde en vinterjacka från ellos
i storlek 62 tror jag -ja gjorde som ja allt som oftast gjorde förr, ja beställde de största som fanns å sen höll ja tummarna för att de skulle passa - HUR FAAAN HAR JA KUNNAT LEVA SÅ?????
 
ja å min pörsonal shopper aka butiksbiträdet pratade en hel del å hon va väldigt imponerad över min resa,
ja blir alltid lika glad å sporrad å STOLT när folk reagerar s som expediten gjorde idag :)
 
sen åkte ja ner till min mr sko :)
haha samma kille som hjälpte mig att hitta mina första träningsdojjor..
de blev ett par som e väldigt lika dom ja har idag - så vansinnigt sköna!!
årets modell är dock väldigt färgglad - något som ja har lite svårt för , men ja vänjer mig nog..
detta va bland de första han sa när ja kom, eftersom ja gnällde ganska ordentligt på färgen sist :)
idag skratta han bara åt mig å sa - årets dojja kommer passa dig bruden!!
dock va de inget att ens fundera över - dom e svinsköna!
de som farsinerar mig är vilken jäkla koll denna kille har, han mindes lixom exakt
va vi pratat om sist typ i februari eller mars kanske! de kallar ja service!!!!
han har nu officiellt tagit åt sig större delen av äran för min viktminskning
då han å de starkaste hävdar att de e skornas förtjänst  å dom har ju han handplockat hahah
 
plockade också en fleecetröja å nya vantar å sen gick ja till kassan  DE BLEV DYRT! :)
som tur var så hade ja en 20% avdragstjeck  så ja fick typ 600 spänn i avdrag :)
a ja skit samma detta har jag fasen förtjänat!
 
eftersom ja nu va i gasen så trilla ja in på kappahl  också å brände lite mer pengar :)
nu följer lite bilder på en del av dagens inköp....
 
köpte en tröja å en långkjol...
 
 
hitta världens mysigaste tröja! (okej ja ser ganska efterbliven ut på bilden men de får ni leva med! :)

å fleecetröjan ...
 
å min varma jacka!!!!!
 
å slutligen mina nya väldigt diskreta skor :)
 
efter shoppingen åkte jag till gymmet å krigade! dagens pass blev långt, dels för att tiden fanns å för att
ja orkade :)
i de nya träningsupplägget som pt-Rasmus har inspirerat till - asså vem fan har 2 pts egentligen??
snacka om å vara ett specialkejs :)
nåväl ja har ju alltid vart lite extra krävande! å de kanske behövs dubbelt upp för att få fason på mig?! :)
hur som....
kör just nu en tvådelad splitt, lite varannan dags upplägg,
ena dagen kör jag armar, axlar, bröst , å övre ryggen (typ lats)
andra dagen mördar ja ben, mage å ländrygg
båda passen avslutas med intervaller
ännu så länge funkar det bra! men ja e lyhörd - överkroppen vet jag pallar mycke träning ,
benen e ja mer vaksamma på!
de börjar tex ploppa upp blåmärken på benen efter benpassen å dessa kommer inte av
att ja slagit i eller så utan för att blodkälen spricker (tror jag) de e förvisso inte hela världen
men me tre proppar i bagaget så tar ja de lite varsamt!!
dagens pass va ben!
startade med knäböj som varvades med ketlebells swing
vidare till marklyft som varvas med utfallssteg = bendöden! :)
sen körde jag magmaskinen å ländryggsmaskinen
5 sett på varje övning me lite blandade repsantal beroende på vikt
men mellan 5 å 15
sedan fortsatte jag me intervaller på armcykeln, nu kan man tycka att de låter som träning för endast överkroppen ! men ja fick faktiskt tipps om den från en väldigt muskulös man på gymmet :)
gör du rätt så ska den nämligen vara väldigt bra träning för magen!!
avslutade med intervaller på löpbandet - lyckades greja 11 intervaller idag :)
trotts att ja har nån form av streckning i högerfoten :/ äh de har ingen dött av!!!
 
tog btw en bild efter gårdagens armträning å i detta ljus ser de ut som ja har fett grymma armar :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0