man kan inte alltid rå för hur man tänker å känner men man kan välja hur man hanterar det....

när ja kollar mig i spegeln har jag väldigt svårt för att känna mig nöjd!
självklart handlar det om att jag inte ÄR nöjd, jag är ju lixom inte färdig ännu
inte för att jag tror att man någonsin blir färdig :)
men när jag ser mig själv i spegeln finns det så mycket som stör mig,
de mesta e spår från förr i form av fett som tar längre tid att bli av med å då pratar jag fram för allt om
mage, lår å röv...
kan inte låta bli att ta på min feta mage å känna mig tjock å äcklig!
ja kan ligga på rygg i soffan å strecka upp benet i luften å tänka
-fasen mina ben börjar ju bli smala, å benet är hårt av muskler,
i nästa stund när benet åter faller ner till soffan så är de fett igen i form av överbliven hud osv
sånt kan göra mig ledsen å dom dåliga dagarna kan jag ställa mig frågan varför ja kämpar som ett djur,
å om jag någonsin kommer att känna mig nöjd?!
 
ja är nästan ständigt rädd för att jag ska misslyckas!
att ja ska falla tillbaka i gamla mönster,
rädd för att missa en träningsdag å på så vis "komma på" att de e skönt att vara lat igen.
vågar aldrig unna mig nått onyttigt - rädslan för att  falla tillbaka!
 
att gå ner i vikt är en sak, men jag oroar mig ofta för hur de ska bli sen,
hur mitt liv ska se ut sen när jag ska leva mer "normalt"
hur ska jag klara av att hålla min vikt stadig eller leva ett sunt liv? ja har ju aldrig levt ett sunt liv så hur gör man??
 
jag vet att alla dessa negativa tankarna e svinfarliga och därför försöker jag att hitta sätt för att komma över dom
eller i alla fall mildra dom något.
i mångt å mycket handlar det om att inte tänka å inte känna utan bara köra på!
många förvånas över att jag alltid äter samma mat, å detta e en av anledningarna till det,
de blir lättare när ja inte behöver tänka! ja ger mig själv inget spelrum för att kunna misslyckas!
 
lika så va de gäller träningen - ja känner inte efter! ja låser dörren på jobbet å svänger höger, tittar inte ens på tågstationen- den finns inte där ännu! de e som att ja går i en tunnel å den går bara till sats :)
 
va de gäller spegelbilden kan jag inte göra speciellt mycket!
de enda jag kan göra är att ta bilder å jämföra förr å nu,
allt blir ju så mycke enklare när man ser vad som hänt!
även om jag vet hur många kilo som försvunnit så kan jag ju se mig i spegeln å fundera på vart ifrån har 70 kg försvunnit? ser ingen skillnad!
men när jag ser före å efterbilden blir de tydligt tom för mig!
nog fasen har jag förändrats under detta året!
tog med ett av mina gamla "tält" till jobbet idag å lät min privata fotograf ta några bilder
för att jag kände att jag behövde ett synligt resultat!....
allt blir ju också så mycke tydligare när man har samma kläder!
 
 
riktigt jobbiga dagar tar jag till det tunga alltereriet, då kan jag sitta å läsa gamla kommentarer,
oftast funkar det för att få mig på banan igen! :)
 
de bästa e att jag vet att hur jävlig dagen än är så tar den tids nog slut å när jag vaknar så känns de troligtvis
mycke bättre!
ja skulle kunna intala mig varje dag att allt e skit, att ja e dålig å misslyckad, att bullen kommer smaka superbra,
eller att ja e värd en 200grams blå fatzer chokladkaka!!!!!! eller att jag e för trött för att träna.
de e lätt som en plätt! de e bara å tänka de tillräckligt ordentligt så är de tillslut precis de man känner!
eller så kan man göra de enkelt för sig! inte tänka så mycket, inte känna efter utan gå in i sin tunnel
å bara köra!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0