kommer inte på nån bra rubrik....

jag är en extrem vanemänniska, trivs med ordning å klara mönster, gillar att planera ...å ena sidan
... men å andra sidan e jag en rikti slarvmajja! :)
just nu är dock träningen väldigt metodisk! måndag, onsdag å ledig lördag kör jag överkropp
och tisdag, torsdag, samt ledig söndag mördar jag mina ben...
oftast sker övningarna i samma ordning vilket kanske inte är så jäkla smart!
i söndags tex va jag lite  frustrerad över att ja inte kunde marka tyngre, men va fan kan man vänta sig
när man redan mördat benen i typ 45 minuter :)
så idag körde jag marklyft först! å ja gjorde inget annat mellan setten utan ja va bara fast besluten
om att lyfta så länge ja pallade....
startade lätt på 40kg å sen la ja på 5 kg för varje sett å ju tyngre de blev desto färre reps blev det
de sista som åkte upp -inte helt snyggt men ändå ! :) - 95 kg
så med andra ord blev det *räknar på fingrarna* 12 TOLV sett :)
hahah så jävla roligt!!! för sarahs info kan jag också lägga till att ja har blåmärken på smalbenen ;)
efter marklyften körde jag knäböj - vilket ja hade skitsvårt för för några veckor sen men nu har jag verkligen fattat
tekniken vilket självklart innebär att jag lastar mer å mer vikt, ännu så länge kör jag flugvikt på stången
(35kg) men ja har ju en hel del strul med mina knän och efter denna övningen brukar knäna kännas en del
å ja vägrar att dra på mig en skada, utan tar de hellre lite soft! 
 
passet fortsatte med kettlebellsvings å utfallssteg å avslutades med intervaller i vanlig ordning...
kan me största sannorlikhet avslöja att morgondagens träningsvärk
kommer sitta som en smäck!
 
men nog om det! ja har insätt att jag verkligen lever i min tunnel bestående av typ jobb, kost,  träning
och därför är det just dom bitarna som speglas i bloggen.
nu känner jag dock att jag vill skriva lite om sånt som ja skrev mycket om förut dvs knasiga kunder :)
å nu refererar jag till händelser som är skitjobbigt när de händer men som man kan skratta åt i ett senare skede :)
ja har två ganska färska händelser som ja finner ganska roliga...
 
för nån vecka sedan blev ja hämtad av en kollega som hamnat i en ganska argsint konflikt me en kund
hanns fru hade dagen innan glömt en cola i kassan och han va nu inne för att hämta den,
problemet va att den inte va uppskriven i pärmen för kvarglömda varor, och vanligtvis e det kravet för att
få sin kvarglömda pryl...
kassörskan är ganska osäker, eller regelfast, hon skulle aldrig ta ett sånt beslut själv, utan kom å hämtade mig
när jag kommer ner till kassan är kunden rent ut sagt skitförbannad, han skakar av ilska å saliven sprutar hej vilt... min plan när ja kom ner till kassan va ju att ge honom sin burk cola, ty 6 spänn e lixom inte så mycket
att jiddra om, men då ja inte får en syl i vädret å hanns språk är ... låt oss säga värre än mitt eget :)
han står å skriker till mig att ja kan köra upp den här jävla affären i min skita
(undrar hur de skulle gå till??!!)
ja kan ta ganska mycke jidder men nån stanns vid skitan tog mitt tålamod slut,
så ja informerade lugnt om att jag nu ändrat mig å tack vare hanns respektlösa å galna humör 
mycke väl kunde va utan sin cola!!
han blev ytterligare lite argare :)
 
20 minuter senare knackar samma kund mig på axeln å ber om ursäkt för sitt beteende!!
sånt gillar jag!!!! vi skakade hand å ja erbjöd honom att gå å hämta en cola .
varpå han blir väldigt generad å med väldigt sänkt röst å utan att möta min blick avslöjar han
den hårda sanningen - de va inte i den här butiken, förlåt!
hahaha shit pomfritt va ja skratta!
kan också meddela att ja fick en väldigt stor respekt till denna kund -jävligt starkt att komma in å erkänna!!!!
 
förra veckan sålde vi även 2 st bröd för 35 kr
en kund va skitförbannad för hon inte fick dom för 10kr st...
okej ja erkänner att de e korkat att inte använda vanlig tejp men ja gissar att detta e en provisorisk upphängning av en skyllt som ramlat ner....
men att kunden hävdar att hon inte såg "den riktiga" skylten, upplever jag något skrämmande :)
ibland funderar jag över hur vissa kunder lyckats överleva i alla sina år! !!
 
dagens bästa kort måste ändå vara detta!....
 
trodde först kvinnan hade svans!!! innan ja fattade att hon bara hade långt hår hahaha
shit undrar om ja ser ut som om ja har svans ibland??? :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0