hands off när ja tränar annars svarar ja inte för konsekvänserna !!!

ÄNTLIGEN ledig helg! passade på att sova ut, slappa i soffan, äta lunch länge i lugn å ro, tog en lång varm dusch.
för att sen bli stressad som fasen, fick kuta till tåget, hann inte shoppa (vilket iofs va väldigt ekonomiskt haha)
 
när ja väl klev in på gymmet försvann all form av stress! 2 timmar kvar till stängning, å energin efter
breachen strömmade genom kroppen! :)
så jäkla skönt när man känner i hela kroppen att de kommer bli ett GRYMT pass :)
 
vanligtvis när jag tränar efter jobbet har jag ganska begränsat med tid , dels för att jag jobbar sent å entrar
gymmet mellan 20.30-21.00 å dom stänger 22
å dels för att jag oftast e jäkligt hungrig!
därför e dagar som idag helt fantastiska! gav armarna redigt med stryk, något som ja saknar
då ja oftast bara hinner slänga in en max 2 övningar för armarna ,
idag körde jag 3 övningar 5 set på varje övning å med stegrande vikter - har i nuläget riktigt duktig träningsvärk! :)
 
efter arm mordet körde jag lats å sittande rodd varannat sett lixom
efter att ha gjort mina 5x15 på relativt kontrollerade  vikter 30,35,40,45,50kg snyggt å prydligt efter konstens alla regler dvs så som mina pt`s har lärt mig å som även "byggare" på gymmet har visat mig,
känner jag att jag fortfarande har energi kvar i överkroppen så ja bestämmer mig för att "leka" lite tyngre
ja VET att övningen här inte blir lika snygg å kontrollerad men för stunden kändes inte det så jävla viktigt!
om man aldrig höjer vikten kan man ju inte blli starkare!!
ja kör sånna här sett ibland för att kolla om ja e redo för att lägga mig på högre vikter....
självklart pallar ja inte längre att köra 15 reps utan ja kan tex bestämma mig för att köra 10 eller 8 elleer bara 3
reps, men har ja bestämt mig för 8 då gör jag 8 även om ja så måste bryta->resa mig upp -> vila 30 sek
för att gå tillbaka å göra klart.... precis så blev det idag! 6 latsdrag på 65 kg i 3 omgångar :)
sen har jag samma sett framför mig i rodden..
en man kommer fram å frågar om jag e klar me lasdrag , absolut svarar jag
mannen förklarar då för mig - med tysk brytning- att jag gjort fel!
och att de e sorgligt å se hur jag misshandlar min kropp...
utan att ge mig en syl i vädret ger han mig sen en undervisning i hur ett korrekt latsdrag skall utföras
ty han kan detta, för han har läst många träningsböcker å sett många undervisande filmer...
dessutom har han själv tränat i närmare 30 år
min ända tanke under denna undervisning var typ - förlåt mig nu om jag låter elak!-
om han nu gjort korrekta latsdrag i 30 år hur kommer de då sig att han e ett tyskt benrangel utan någon
latsmuskel??????????????
som dessutom också har halverat vikten jag körde på dvs han sitter å drar på 30kg vilket för mig är mitt uppvärmnings sett :)
ja försöker förklara att jag e fullt medveten om att dom sista dragen inte va korrekta utan att ja mest lajade
men han vill absolut inte lyssna på de örat så ja tackar artigt men bestämt för lektionen å tar sats
för att köra mitt sista set i rodden
, varpå gubbfan reser sig, ställer sig bakom mig å lägger händerna på min rygg å säger
-me tysk brytning- även i denna övning gör du fel, ja känner att du inte träffar rätt muskulatur här...
va FAN nu snear jag till aldeless! ja ber honom att lämna mig i fred å ge fan i att kladda på främmande människor i framtiden! han kan skratta sig lycklig över att ja blev jävligt shockad
å att rodden va tungt lastad, han kunde lixom lika gärna fått en rak höger!!
 
han försvann illa kvickt ! men dessvärre försvann även min koncentration :(
å ja insåg att de skulle ta för lång tid för att elda upp min spirit igen så frustrerad lämnade
jag rodden! tog en snabb paus å gick å fylde på vattenflaskan samt gick på toa
å sen satte ja igång med dagens intervaller, armcykling, roddmaskinen, samt löpbandet
1800 prick lämnade ja gymmet efter 2 timmar, slut å svettig som ett bacon! :)
 
bildbevisen får tala för sig själv....
 
innan träning..
 
...efter gubbkladdet, i kisspausen...
 

...efter intervallträningen....e man inte svettig å ful när man tränat då har man inte gjort det ordentligt!
 
 
efter gymmet åkte ja hem å dusch - duscha på gymmet e  något som ja inte kommer känna mig bekväm med på länge! -
sen knata ja ner å överaskade bror på hanns födelsedag :)
blev en lugn å stillsam kväll i soffan vilket passade mig fint!
 
imorn väntar ett benpass  å helst skulle ja vilja köra det på södra där de finns mer å bättre utrustning men
pendeln funkar ju inte i helgen så de e lite marigt att ta sig till södra...
nåväl får se när jag vaknar om de e värt det annars får ja åka till Huddinge å improvisera lite :)
natti natti!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0