.....

vaknade upp idag efter en väldigt god nattsömn!
men med träningsvärk typ överallt :)
efter jobbet bestämde jag mig för att gå till gymmet trots att de kändes som att ja inte skulle kunna göra
nån som helst nytta ...
fick ju lära mig massor av nya övningar igår å är såklart orolig över att ja ska glömma hur man gör
ja menar de e ju alltid nån speciell vinkling för att träffa bättre eller inte belasta fel osv så ja tänkte
att me tanke på träningsvärken ja har så kommer ja absolut känna om jag gör rätt idag :)
så ja gjorde alltså samma övningar som igår dock me lätta vikter å de gick helt okej!
gjorde också min läxa dvs 5x3 armhävningar å idag fixade jag dom!! ja ja på knäna såklart!
dagens pass va inget som går till historien med guldkant direkt, men ja har ju gjort sämre pass iaf :)
 
när ja kom hem låg det två brev i lådan från kliniken som ska göra operationerna på mina ben,
de som va sagt va ju att de inte skulle bli av förns nästa år men nu e jag kallad å första op blir av redan om 10 dar!
å nästa om 3v
de va ju inte riktigt det som vi va överens om eftersom dealen va båda benen me 3-4 dar emellan
för att ja skulle kunna va sjukskriven i ett streck och också eftersom ja då kan börja träna igen snabbare
OCH eftersom ja måste ta sprutor efter op, så hade de ju vart bättre me två täta operationer
nu blir de ju antagligen längre träningsuppehåll- i alla fall va de gäller ben,
tråkigt eftersom ja precis fått ordning på benträningen å ja NJUTER ju av det!
men  överkroppen borde ja ju kunna träna direkt?!  
dessutom blir de ju typ en månad me sprutor i stället för 2v + två sjukskrivningar
 
ja ja va fan de tjänar ju ingenting till att gnälla, nu e det som de e, ja e glad över att de blir av nu i alla fall!!
men....
samtidigt e jag ju -om ja ska vara ärlig- helt livrädd!
tänk om nått går snätt så de blir lång rehab, tänk om ja inte kan träna på länge, eller ännu värre
att jag tappar lusten för träning, tänk om jag går upp i vikt igen eftersom ja inte tränar!
FY VILKEN ÅNGEST!
 
detta kanske låter sjukt konstigt men detta e ju anledningen till att jag aldrig hoppar över en träning
(må-to e obligatoriskt, å även ledig helg) ja e livrädd för att bryta mönstret !
så länge som ja bara gör de ja ska utan att tänka så vet jag att de funkar,
men om ja bryter mönstret e ja rädd för att inte hitta tillbax i gen så att säga..
 
risken finns att jag sitter på gymmet redan första dagen, med benet i bandage å kör överkropp :)
de skulle vara äkta mig hahah
 
nåväl de blir väl som det blir, ja måste försöka se det positivt istället för att leta efter det som är dåligt!
ingenting blir ju bättre av att man e neggo!
så...
FASEN VA NAJS, JA SKA OPERERAS OM 10 DAR :)
å va snyggt de kommer bli å va skönt att slippa oroa sig för proppas stup i kvarten!
också skönt att slippa domningar, stickningar  å ont vid ansträngning!!
när allt har läkt sen kommer benträningen bli ännu grymmare!
 
så nu e emma positiv igen efter lite gammalt hederlit gnäll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0