nu får de faktiskt vara nog!

riktigt skitdygn!
va jättetrött igår å gick därför å la mig tidigt men hostade som fan så ja kunde lixom inte sova,
efter nån timme blev jag irriterad å kom på att jag har en flaska coccilana i kylskåpet.
så lagom tablettdimmig haltar jag upp å tar ett par klunkar av denna mirakeldryck som
räddat mig många nätter förr....
nu har den ju stått ett tag å nån datumkoll gjordes ju inte, å dessutom kanske den inte passar
riktigt me blodförtunnande å kroppen kanske e ganska slut efter två operationer å ett års diet?!
kontentan blir i alla fall att jag slocknar för att vakna nån timme senare med krampen från satan
i mellangärdet :/
eftersom detta e en kramp ja känner igen  som ja fått förr -från ett ämne som finns i coccilana -
så vet jag att de inte e så farligt som de känns, de känns nämligen som att det är hjärtat som krampar,
men i själva verket är det gallan (tror jag)
problemet e att de gör så ont så även om man e lugn så blir man snart väldigt utmattad
vilket leder till att man börjar slarva med andningen som i sin tur leder till att de börjar sticka i kroppen...
efter nån timme börjar ja bli nervös å ringer därför till vårdupplysningen å dom börjar ju slå på stora trumman!
å nojja över propp å infarkt å ja vet inte allt :) -jävligt lugnande!
som tur e bryts samtalet å när ja ringer upp på nytt hamnar jag hos en väldigt lugn kvinna
metodiskt ställer massor av frågor hur saker känns å ju längre vi pratar desto lugnare blir jag
å sakta men säkert släpper krampen å ja somnar typ samma sekund som vi lagt på :)
 
när jag vaknar e ja dock helt slut i kroppen, ja mår illa å kräks å känner mig helt snurrig...
så fram till 19 så har ja typ inte kommit ur soffan, samtidigt så vet jag att jag MÅSTE ut å röra på mig
så de fick bära eller brista, tänkte att de e ju lördag så ja e antagligen inte den enda som kräks i en buske idag :)
de gick dock bra! efter en timmes promenad å lite mathandling så mår jag något bättre faktiskt!
ja känner mig fortfarande trött å yr men de värsta illamåendet e borta..
så himla typiskt eftersom jag hade dagen planerad :/
näväl ibland blir de inte som man tänkt sig å de e ju ingen mening att böla över det
som ändå inte går att förändra!
imorgon e ju en ny dag å då får man ta nya krafter, å imorn ska ja fan till gymmet me Alicia
om ja så ska kräkas på gymmet :)
 
nog för att man ska lyssna på sin kropp å nog för att man behöver vila ibland! absolut!
men ja tror lixom inte att man blir bättre av att ligga hemma!!!
nä att komma ut å röra sig lite bland folk å få träna lite lätt kan nog bara vara bra!
Alicia får väl ta på sig rollen att lugna mig lite om ja går ut för hårt :)
ja fattar ju att min kropp e SLUT, självklart tar det massor med energi att försöka läka ett ben som ser
ut som bäckers färgkarta :)
hehe känns ju inte som om man behöver julpynta i år i alla fall hahah
 
nu blir det en lugn -samla-energi-på-soffan-kväll å middag om nån timme å sen en låååång uppiggande
dusch å sen i säng tidigt-utan coccilana :)
å imorgon e en ny dag, de som har vart har vart nu ere bara att blicka framåt
å så hoppas jag att ni ska få slippa läsa sånna här gnälliga inlägg framöver! :)
trevlig helg på er alla partyprissar!
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0