ja andas, ja lever, ja krymper men växer :)


 
hejsan hoppsan på er!
ja lever men jag har faktiskt inte pallat att blogga!
tiden efter operationen har nog tagit hårdare på mig än va jag själv har fattat...
10 dagar har passerat å under dessa dagar har jag haft en konstant smärta
å det tar på krafterna! de har också bidragit till ganska kass sömn!
första nätterna sov ja som fasen men de va bara för att ja åt tabletter
något som ja helst hoppar över om ja inte har dödligt ont, så dålig sömn asså!
idag har jag äntligen känt att smärtan börjar ge sig något å de e fan på tiden
speciellt me tanke på att nästa operation ska göras om mindre än en vecka :/
fy fan asså va har jag givit mig in på??!!
detta får mig ju absolut att bli ännu mindre inspirerad till att eventuellt vilja göra en operation
i framtiden för att ta bort tjock överflödet!!!
fy asså om ja har så här ont nu hur ska de då inte vara om de finns kniv å grejer inblandat??
nä fy fan ja ska nog slita hund på gymmet in i de sista istället ! :)
 
gymmet ja :) dom senaste 7 dagarna har jag kört 6 st TUNGA överkroppspass haha så jävla gött!!!
för varje pass ja kör så ser jag ju hur kroppen förändras å de e så jävla roligt!!!
trots smärta å trots att ja haltar omkring på gymmet å trots att ja har så jävla träningsvärk å
alla muskler fulkomligt skriker så e ja starkare nu än någonsin!!... vilket iofs inte säger så mycket
eftersom ja inte ens har tränat ett år ännu :)
( 27 nov förra året öppnade ja mitt satsmedlemskap, under den tiden har jag 248 incheckningar, å de e väl helt ok
om man jämför med NOLL året innan :)  )
men nu va de ju de där me stark, ja känner att ja kanske behöver reda ut det lite granna :)
nä men faktum är att jag under denna veckan verkligen har pressat mig själv å faktum är att jag
också -tack vare att ja inte får träna ben- har haft jäkligt mycke tid till överkroppen :)
under denna veckan har jag kört mycke på dom maskinerna som man hänger på vikterna
något som ja i vanliga fall har ansett tar massor av mer tid - dumt tänkt!-
för faktum är ju att ja märker nu att dom är bättre, dom flesta kan man ju köra en sida i taget
alltså tex  axlarna för sig, de tar ju då dubbelt så lång tid men nu har jag ju tid!
dessutom tycker jag att de känns som att man verkligen träffar musklerna bättre när man kör en i taget!?
hur som helst bara för att nämna några roliga ökningar... :)
tidigare maxning (alltså vikten ja kör 5e setet-minst 8 reps)
*i sittande rodd ( båda axlarna samtidigt) 40-45 kg ( ja har ju grejat några 65kg drag också)
-i går körde ja den tvådelade å lyckades me 40kg/axel, ja utgår från att de inte betyder att jag skulle greja 80kg
tillsammans utan att de bara e skillnad i teknik men faktum e att jag tror att jag aldrig tidigare lastat mer än
25-30kg på den maskinen förr...
*ja grejar nu flera okej set me 12kg-os hantlar i biceps träningen (tidigare 10kg)
'idag körde jag mitt 3dje set i latsdrag , 8reps på 80pannor :)
* å de va straxt efter ja kört 6 set i chinsmaskinen , sista setet grejade jag 5 reps med 40 kg hjälpvikt
-när ja startade för ca 2 månader sen hade ja 65kg hjälpvikt!!!
ja drar alltså i nuläget upp drygt halva mig själv å de e ja glad över eftersom ett av mina mål
är att greja å göra chins utan hjälp!!!
 
så alltså va kan man då lära sig av detta? jo när något går emot dig lite, tänk då fan inte bara på allt
de negativa  utan fokusera på va du kan göra för bra av situationen du hamnat i,
ta ett litet stickspår å ge gärnet för man vet fan aldrig vad som kommer ur det!!!
en mycket speciell kvinna som jag känner är väldigt stark å vann väldigt många tävlingar i armbrytning,
en dag klev hon in på vårt jobb å va helt förstört å hon va helt övertygad om att hennes karriär var över
eftersom hon dragit på sig en skada i vänsterarmen som såklart va den armen som hon dominerade i :/
va gjorde denna fantastiska bruden då? tror ni att hon la sig ner å gav upp??
nääää skulle inte tro det!! hon må ha surat lite å bölat en skvätt å kanske tänjde hon lite på sin diet
å peta i sig en ben å en Jerry men sen körde hon så re sjöng om det ,
å sen dröjde de inte speciellt länge innan hon dominerade med högerarmen oxå
vilket resulterade i att när vänstern va läkt sen så va hon ju oslagbar :)
så never ever never give upp!!!
ja må va lite klenare i benen nu å ja kanske inte har tappat vikt som ja brukar men jävlar asså
vilka framsteg som sker å jävlar så kul ja har det!!
skickar me lite bilder från dom senaste dagarna...
 
 
btw så va ja å handlade lite i tisdags å fick bla med mig världens skönaste å gosigate tofflor :)
 

Kommentarer
Postat av: Bäbis

Vilken jävla kämpe du e : GO GIRL!!! :D
Hoppas det är bättre med benet och smärtan ::\<33


Vart hitta du gos tofflorna någonstans :O

Love you <3

Svar: smärtan börjar äntligen att lägga sig!!! :)tofflorna köpta på kapahl tror jag eller Lindex
hoppas du mår bättre snart mitt hjärtegull!!!
emzingen

2013-11-22 @ 17:07:23
URL: http://emmalindsjo.vimedbarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0