är du känslig, stäng sidan!

antar att ja bör varna känsliga läsare! :)
jo de e inte helt fräscht detta men själv e ja ju inte så jäkla kinkig lixom :)
 
läkarna har ju givit order om att ja inte bara får ligga i soffan närmsta dagarna utan runt två timmars promenad
om dagen gärna fördelat på 4a ...
där emellan ska benet vilas å då helst i högläge, detta gör det ju i princip omöjligt för mig att jobba då
mitt jobb inte riktigt tillåter promenad, vila å högläge :)
men imorn tänker jag vara tillbaka eftersom ja får total kliaids av att inte jobba !!
ja fixar inte heller att bara ligga hemma å speciellt inte om jag inte är sjuk asså nu menar jag
om man inte e så där däckat sjuk ..
så igår när ja vaknade käkade jag å sen gav jag mig ut på promenad ner till apoteket för att hämta ut
sprutorna med blodförtunnande.
sen knatade jag vidare å hamnade med benet i högläge hemma hos emma, bror å tjejerna
efter att ha hängt där i några timmar promenerade vi bort till min gamla låg/mellanstadieskola
där emelie går på gympa ,
så vi satt där en stund å pratade innan ja vek av å gick upp till kyrkan där vi repade inför
söndagens mässa som hålls av credo
-vill ni gå på en något annorlunda mässa i kyrkan där musiken ligger lite mer i centrum,
eftersom vårt eget lilla husband lirar till alla psalmer så rekomenderar jag varmt att ni dyker upp i
Tullinge kyrka till 11 nu på söndag.
hur som helst så spenderades kvällen i kyrkbänken me benet högt eller knatandes fram å tillbax i kyrkgången
å allt detta till ljudet av skönsång, distade elguror, bas, trummor, orgel, piano å synt, bra mycke mer läkande än att ligga hemma i soffan! :)
 
idag vaknade jag upp efter en välbehövlig 10 timmars sömn å begav mig direkt ut på prommis, de går inte fort men de går i alla fall framåt! va väl ute ca 1 timme å knatade - taktiken dessa dagar har vart att
ligga på ca 10.000 steg/dag eftersom de vanligtvis tar 1½-2 timmar så ja har tänkt att
grejar ja 10000 så e ja sejf :) igår blev det straxt under å idag har de än så länge 6000 men ja ska ju
bege mig ut igen om typ en timme
de va inget direkt mysigt promenadväder idag men de regnade ju i alla fall inte!
dubbla tröjor, mössa å vantar va på snudd för lite men de hade vart pärfa om de bara gått lite fortare :)

väl hemma käkade ja lunch  å sen va de dags för att ÄNTLIGEN ta av allt jäka bandage !!
de har ju lixom vart i vägen, suttit svinhårt och inte riktigt suttit på plats utan skurit in på vissa ställen
typ i knävecket tex
i nuläget vet ja inte riktigt om de e nån direkt förbättring från innan hahaha
men när de inte längre ser ut som ett svullet smurfben så blir de säkert bra!!... hoppas jag!
 
de övre kortet e taget kvällen innan operationen å de undre e taget direkt efter allt bandage plockats bort för typ en timme sen
 
hade tydligen helt sjukt mycke lindor å kompresser!
( ja va  ju fortfarande i narkos när dom slog in mig så ja har ju inte riktigt haft nån koll :)  )
 
nu e tanken att ja ska bege mig ut på en till promenad, dom säger ju att resultatet blir bättre å att man löper mindre risk för proppar om man går mycket efter operationen.
eftersom att jag senaste året lärt mig att uppoffringar ger resultat så knatar jag nu även om de gör lite ont
å även om de e skönare att ligga kvar under täcket i soffan!
 
planen är faktiskt att gå ner till centrum å hoppa på pendeln in till södra för att hänga på Alicia in på sats
OM de känns okej så kommer jag köra lite lätt, kanske lite armar, bröst å rygg
men ja känner absolut ingen press utan de handlar mest om att aktivera mig lite och också känna på
hur mycke jag pallar - lite förberedande inför att börja jobba igen imorn!
 
en sak som känns jäkligt bra som ja vart jävligt nojjig för e detta med att jag i 2v framåt å sen i 2v till
måste ha på mig en sån stödstrumpa - mina erfarenheter av sånna har vart rena ångesten men
ja måste säga att denna strumpan e helt ok!
okej lite knepig att få på men den sitter lagom hårt och de känns helt okej faktiskt, sen ere ju inte så jävla sexigt kanske men ja har ju aldrig vart så jävla sexig så de känns ju lugnt :)

så nu ska ni få slippa alla snuskbilder :) för nu ska jag bege mig
kram på er där ute å ta hand om varandra!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0