aj,urk, snark, tjofaderittan :)

ja vart ska man börja nån stanns??
känner mig ganska överkörd just nu!
efter 3 timmars sömn på soffan klev jag upp mitt i natten (efter min räkning )
hungrig å galet törstig åkte ja in till sjukan för att opereras.
måste säga att personalen på den här kliniken är vansinnigt trevlig å ruskit duktiga!
bästa är när ja ligger där på britsen å 4 pers förbereder mig för de som komma skall,
en spritar in mig å en annan slår in mig samtidigt som en tredje lägger nål för narkos
-du verkar inte vara speciellt nervös, säger narkosläkaren
nää inte nu längre, ja har vart nervös innan men nu e de ju bara att gilla läget
å dessutom e ja svintrött så ja kanske somnar innan du lägger narkosen...
läkaren skrattade å de e de sista jag minns :)
 
asså ja va så sjuuukt groggy när ja vaknade!
ett års diet innan operation kanske inte är nån hitt?! sköterskan va inne på det i alla fall
ja anser att de inte borde spela så stor roll eftersom de inte e nån direkt svältdiet!
men dom va i alla fall lite bekymrade eftersom narkosen satt så länge på mig,
dels va ja tydlige svårväckt å dels tog det tydligen väldigt lång tid för mig att bli av med
illamåendet å snurrandet
men efter ca 1 timmes vingligt knatande i korridoren släppte dom mig för hemgång
 
imorgon e tanken att jag ska vara ute å gå så mycke ja bara orkar
förhållningsregeln är
gå normalt -halta inte
gå ca 2 timmar utspritt under dagen
 
hur går man normalt med ett ben som e lindat med ca ett ton lindor ?
som dessutom e lindat så hårt så ja får klaostrofobi!
de gör dessutom duktigt ont i benet!
 
nåväl det får väl bli morgondagens problem :)
nu ska jag fortsätta att ta de lugnt , å äta middag...
imoron får ja dra på mig mina gamla brallor å gå ut
 
längtar till onsdag kväll då ja får klippa bort allt bandage - ta en dusch å åka till gymmet!! :)
läkarna har okejat lite lugn träning av överkroppen, men ja ska undvika att bli svettig
å ja får inte köra ben, i alla fall inte närmsta veckan
....
 
så nu dags för mat! tack till alla som kommenterat på fejan, ringt å smsat
sorry att ja inte svarat på allt men sen ja kom hem vid 17 så har jag glidit in å ur nån form av dvala,
somnade tom med mormor i telefon :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0