just idag e jag stark...

ledig dag idag,nästan bättra att jobba eftersom man alltid har så mycke planer när man e ledig :)
 
startade dagen med att möta upp mormor nere i centrum för att beställa blommor till begravningen.
vilket himla slöseri egentligen! jamenar de e ju jäkligt bortkastade pengar på nått som bara ska vara fint
nån timme å sedan ligga utanför kyrkan å ruttna... men som sagt de e ju väldigt vackert i kyrkan
 
efter att vi äntligen lyckats bestämma oss så satte vi os ute å tog en fika, eller mormor
fikade å ja drack vatten hehe kul sällskap lixom :)
men men vi fick ju tillfälle å snacka lite skit i alla fall ..
efter fikan å lite snack me folk till höger å vänster begav jag mig in till stan
för att försöka hitta något att ha på mig på begravningen, men hör å häpnna, ja e i nån sorts storlek
som inte finns just nu!
kläderna på fettoavdelningarna där ja e van att handla sitter som en hösäck,
å kläderna på normalavdelningen ger mig känslan av att vara en kassller :(
så ja får göra en djupdykning i min garderob å se om ja kan hitta nåttsom duger,
eller som går att fixa me nål å tråd...
 
på väg ner i trappen på centralen lyckades ja trampa på min egen bralla
å tappade helt balansen så nästa steg blev lixom på utsidan av foten,
me stjärnor i sikte fortsatte jag att knata på då ja vet att mina fötter e helt söndervrickade,
de gör lixom ont 10 minuter å sen brukar de ge sig...
har i skrivande stund kännt av lite smärta i den å därför smörjt den med voltaren
så får vi se om de ger med sig?!
 
träffade en barndomsvänns mamma på stan, å de va väldigt trevligt!
hon e så himla rar å ja har alltid tyckt väldigt mycke om henne!
idag sa hon något som verkligen berörde mig
"dina föräldrar ser dig å dom e nog väldigt stolta över dig"
ja tror verkligen att de e så, ja känner i alla fall ofta så!
mamma har ju hängt med under perioder genom mitt "vuxna liv" då ja gjort nått halvdant försök
till att tappa vikt, å hon har alltid stöttat å peppat.
lite trisst att hon aldrig kommer få uppleva dagen då ja lyckas nå mitt mål! men som sagt ja tror att dom e med!!
efter en något misslyckad shoppingrunda åkte ja till söder för en väldigt mycke mer lyckad träning :)
med inställningen -idag e jag stark- så köttade ja mig tillbax till samma vikter som ja körde innan semestern
viket kändes sjukt bbra för självförtroendet!
'avslutade me en halvtimme på bandet (ja me stukad fot! säger ju att mina fötter e mongo)
knatade me bra hastighet å ordentligt uppförslut
sjukt svettigt men jävligt skönt :)
 
nu e de som vanligt dax för middag å soffhäng
kram på er!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0