ja e tillbax! lite lättare, lite rödare å lite mer sprutoman :)

 
 
kanske e dax nu för en liten semesterresume?!
kan ju börja med att fastställa att allt inte riktigt blev som det va tänkt...
dom förssta 6 dagarna va vi i vicenza som ligger i norra italien, här föddes min pappa
och det är där största delen av släkten alltid bott.
ja älskar denna stad å känner mig väldigt hemma här!
 
 
träffade upp min fina gudfar några av dagarna för att få snacka lite skit :)
 
 
vi bodde hos vår faster , eller vi hade vår bas där i alla fall :)
under helgen bodde vi hos en av våra kusiner .
vi hade en riktigt kul helg med massor av skratt,wii, utflykter, och god mat :)
ja har alltid haft en speciell relation till min kusin, han har lixom vart min idol, och han va alltid så rolig,
och han har alltid vart väldigt mån om mig och beskyddande!
tror att han faktiskt är den som vart ledsnast över att jag inte vart nere senaste 10 åren,och oxå den ja saknat otroligt mycke! (bodde ju hos honom 2 v sist ja va nere)
så många gånger under helen som vi bara satt å tittade på varandra å log :)
en av dagarna va vi uppe i en by som heter asolo,väldigt vackert!
ll
 
de känns som att många bilder är försvunna för ja vet att jag tex tagit kort på min andra kusin :(
men ja hade nått strul med minnet i luren så...
 
under helgen hos min kusin upptäkte jag en hård "knöl" vid mitt högerknä
(de som jag hade ont i innan jag åkte) jag fattade ganska snart vad som va på gång
så på måndagen uppsökte vi en läkare och fick åter igen diagnosen "ytlig blodpropp"
läkaren va helt farsinerad över att svenska läkare inte genast opererat mig förra året
när jag fick förra proppen... hur som hellst så fick jag blodörtunnande sprutor
och order om att ta de lite lugnare för att vara snäll mot mig själv :)
 
på tisdagen packade vi våra väskor för att fortsätta vår semester nere i palermo
efter att ha haft jäkligt blandat väder i vicenza -varmt, en del sol men mycke regn-
såg vi nu fram mot några soliga dagar -för min del på stranden
 
dock började palermovistelsen riktigt illa då vi fick besked om att våra kusiners far
dvs våran morbror lämnat jordelivet :( helt sjukt va vissa ska få utstå! att förlora båda sina föräldrar innom loppet av 13 månader e fan inte okej!!
första kvällen på mitt hotellrum fick jag syn på något som ja tyckte va lite roligt, som ett tecken av välmående
min moster är ju den vänstra ängeln ser ni hur röd å kärleksfin hon är nu? de måste ju betyda att hon fått återförenas med sin kärlek nu!!!
hoppas att ni har det bra på andra sidan!
 
väl i palermo trots proppar å dödsbud hade vi det härligt! ja tror att man lixom stängde av all skit
för att man va tvungen! alternativt e jag emotionellt rubbad!
vi bodde fint,vi åt gott och jag fick äntligen ligga i solstolen å njuta av lugn å ro å värme!
första dagen regnade det iofsmen sen hade vi 2 härliga dagar på stranden!
 
 
hotellet va väldigt fint!
ja hade två härliga balkonger, eller egentligen en lång med två utgångar..
 
vi upptäckte ganska snabbt att vi bodde på bargatan å vissa nätter va de verkligen kaos!
och me tanke på läget på hotellet så hade dom verkligen riktigt risiga balkongdörrarsom inte ljudisolerade
speciellt bra, men de e väl det enda jag tänker klaga på oxå :)
 
bargatan dagtid
bargatan kvällstid :)
 
 
på de stora hela, har de vart en bra semester med mycke inslag å många intryck!
många kära återseenden å en hel del utmaningar va de gäller att fortfarande äta rimligt :)
 
för att oxå tala lite om detta med viktdropp och semester/ resa
ni anar inte vilken känsla det är att kunna sitta bekvämt i en flygstol,att inte känna ångest över att bli kissnödig på planet  för att man vet att man numera får plats på toan :)
känslan av att kunna knäppa bältet utan att behöva be om ettt extra bälte!!
när jag fög senast till dubai använde jag typ ett par dm av extrabältet å denna resa... :)
 
 
 
ja va nojig över detta med att gå upp under resan! ja hade väl enats med mig självom att om jag i alla fall
stog still i vikt så va jag nöjd!
vägde in - ½ kg i söndags så ja får väl känna mig ganska nöjd :)
 
nu känns det skönt att va hemma i vardagen med rutiner igen!
söndagen blev ju lite halvdan eftersom kylen va tom och jag prioriterade att träffa mormor å kusinerna
men igår körde jag igång med kosten och träningen
nu e de bara att kämpa vidare lixom!!
 
ta hand om varandra där ute!

Kommentarer
Postat av: Fia - diagnosmamma med fem vildingar

Ser underbart ut! Hoppas att ni haft det bra, att proppen far åt helvete och att kusinerna mår under omständigheterna bra! <3

Och du, jag hatar ju att påpeka människors kroppar, men jävlar vad fin du är! :D

Svar: tack min fina!! ja älskar dig!!! <3
emzingen

2013-05-08 @ 12:58:19
URL: http://diagnosmamma.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0