en dag av träning,oa vänner å upptäcksfärd :)

 
åkte in å körde ett bra pass på gymmet, de slog mig att ja inte längre tycker att de e lika jobbigt
att träna när de e lite mer folk på gymmet, kanske är det för att jag känner att jag passar in bättre nu?!
ja känner ju inte längre att ja e tjockast å sämst, eller den svagaste eller hon som gör fel,
dessutom hälsar folk numera och många berömmer mina framsteg, så rusning på sats e inte längre helvettet! :)
dock föredrar jag ju kvällen eftersom man slipper vänta på maskiner eller känna sig stressad för nån annan står bakom å stampar ...
 
för första gången i mitt liv prövade jag idag att dricka protein efter träningen.
ja hoppades verkligen att de skulle smaka likadant som de luktade då de luktade typ oboy
men de smakade typ som nån lågbudjetoboy  absolut inte tväräckligt men inte heller njutning :)
ja tror att ja kanske kommer vänja mig å om inte annat får ja lixom gilla läget eftersom ja vet att de
kommer göra mig gott, de e lite som å sitta på rodden eller nått annat jobbigt
allt du gör payar off  :)
 
efter träningen mötte jag upp mina fina vänner i credo.
på kvällens schema stod storkyrkan å nån form av middag...
eftersom vår präst har jobbat i storkyrkan hade vi förmånen att hänga där helt själva och också
ta oss upp i de 60(typ?) meter höga kyrktornet :)
en klättring som förr 7månader sen inte hade vart möjlig  eftersom de e många trappor å på många ställen väldigt trångt !!:)
de e en så jävla skön känsla att äntligen både orka och klara av!!!
så jävla värt allt slit att kunna vara delaktig i typ sånt här!
 
allt börjar in genom en liten dörr å upp för en gammal stentrapp :)
en bit på väg erbjöds det en liten avstickare ut på ett plåttak ...
vi klättrade vidare uppe på kyrkans vind å upp till rummet där kyrkklockorna bor
lite kul kuriosa är att det på... ja förr i tiden tiden   :) bodde hela familjer där,
eftersom de som på den tiden hade "jobbet" som klockringare var kvinnor som begått mindre brott
å som fått välja mellan fängelse å klockringning, dom bodde där tillsammans med sin familj som också dom fick betala morsans brott med dövhet -ja klockorna låter! :)
 
vi klättrar vidare ..
 
efter ett tag hade vi nått vårt mål och som belöningen fick vi defenitift utsikten!!
Stockholm är väldigt vackert!!!
 
man kan gå runt ute där uppe men de e tajt som fasen men ja grejade det för ja har gått ner över 50 kg
*visslar lite busigt å stolt en visa* hehe
minns ni avstickaren på de där plåttaket? där nere e de i alla fall...
 
japp sen började vi färden nedåt....
 
eftersom vi klättrat omkring i storkyrkan i typ 2 timmar insåg vi att grilla ute inte längre va nån bra ide
utan vi hamnade på en restaurang i närheten.
hade vi vart utee å grillat så hade ja ätit mina medhavda bär men de ser inte så snyggt ut så
ja valde enkel mat me lite fett som ja vet att ja klarar av å bestämde mig för att äta lite mer grönsaker i mitt sista mål senare ikväll..
ibland får man tänja lite på reglerna ja har ju trots allt tränat 1½ timme samt gått upp å ner i trappor i ~2 timmar samt gått över 10.000 steg så en pasta bolognese  lär ja inte dö av :)
 
en helt klart härlig dag!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0