allt förändras

äntligen kommer respekten från samhället! märklig mening, ja vet! men så känns det!
så måna gånger som ja vart förbannad efter tex läkarbesök, eftersom de inte spelade nån roll va ja sökte för,
läkaren fick alltid med att huvudorsaken va min övervikt... 3 gånger har jag blivit nekad penicillin för att
"du har svårt att andas för du e överviktig, du får komma tillbaka om de inte blir bättre"
veckan senare har luftrörskatarr bekräftats -en av gångerna även lunginflammation..
för nått år sen tog en ung å rar läkare sig tiden å förklarade hur jag på bästa sett skulle använda mina astmamediciner å sen dess är luftrörsproblemet borta :)
igår va jag hos läkaren å fick vård! trotts att ja fortfarande bär på en hel del övervikt så kändes det som jag fick riktig vård, och sågs som människa...
å denna gång är det egentligen vikten som har ansvarat för mina problem som ja sökte för :)
 
vi satt länge å pratade å hon gjorde en väldigt grundlig undersökning.
vi har skrivigt å skickat en remiss för att ta reda på om kirurg anser att jag bör opereras eller ej.
på grund av min kraftiga viktnedgång å för att jag fortfarande tänker fortsätta nedåt så är de tydligen inte säkert
att jag behöver en operation å de känns ju fint!! men de där får kunnigt folk avgöra ...
ja fick väldigt mycket beröm för min viktnedgång och hon sporrade mig mycket å önskade mig all lycka framöver
ja va för första gången på väldigt länge glad när jag gick ifrån en läkare!! :)
 
efter läkarbesök -> jobb -> träning åkte ja hem för att äta å sova
missade precis ett tåg så ja bestämde mig för att hoppa på första bästa tåg och åka med till årstaberg
tanken va att dels e ja ganska less på att gå fram å tillbaka på södra å dels e de skönt att gå ute i friska luften.
så sagt å gjort ja hoppa av i årstaberg å börja knata, först började förseningen ticka upp på tåget, å sen kom regnet
hahah men har man bestämt sig för att knata så har man !!! lite regn har ingen dött av å inte extra steg heller :)
de va tydligen nått stort haveri för de tog ca 40-45 minuter innan de kom nått tåg  men de gav ju 5-6.000 extra steg :)
 
på fredag ska jag ÄNTLIGEN till min kiropraktor å de ska bli kul å se va han säger :)
vanligtvis brukar ju jag va orimligt sned å ha väldigt ont, nu har jag inte ont så länge som ja tränar ryggen
-en förklaring till varför jag tränar väldigt mycket rygg-
men de ska bli kul å se om han känner nån skillnad- dvs om ja fått några muskler :)
 
nu ska jag gå upp till handlarn å hämta paket :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0