lite tips å råd....

ja får fler å fler frågor om min kost å min träning och om jag kan hjälpa folk, så ja tänkte ta
tillfället i akt å skriva lite om det.
först å främst är ja oerhört smickrad!! för mig som har vart kraftigt överviktig i alla fall senaste 20 åren
å alltid vart jäkligt ohälsosam, så känns det jävligt märkligt att folk helt plötsligt frågar mig om råd!
hinner lixom inte riktigt med själv i min egen utveckling :)
 
jag har sen dag ett bloggat väldigt öppet om hur ja åt förr å hur å vad ja äter nu, hur ja tränar å hur ja motiverar mig
ja har dock ingen kunskap alls bortsett från vad som uppenbarligen verkar funka för min del
och därför tänker jag fortsätta att bestämt hävda att om man vill förändra sig själv men inte vet hur
så bör man ta hjälp av någon som e PROFFESIONELL !!!
ja går lixom inte till min guddotter å frågar om hon kan måla om mitt hus bara för hon
ritat en fin teckning till mig en gång :)
 
visst ni får gärna kopiera min meny å träna som mig absolut, ja kan inte hindra er!
men ja avråder er, min kost e räknad (antar jag) på hur mitt liv ser ut, hur jag jobbar ,rör  mig, hur jag lever
vilka tider ja somnar å vaknar å vad jag tycker om lixom- risken är att den för "dig" gör mer skada än nytta!
 
så va tycker jag att man ska göra?
jo här kommer lite tips å råd...
1) skaffa en pt!
-där finns kunskapen, å en bra pt blir blir någon som peppar dig och puchar dig och lär dig
 
2) sätt upp tydliga mål- dröm stort!
-utan mål kommer du nog inte så långt! våga sätt stora mål, bli inte ledsen om du inte når fram i tid utan res dig å kör ännu hårdare! ja tror nämligen att du kommer längre om du sätter ganska stora mål, även om du inte når ända fram, för sätter du pyttesmå mål så e de ju bara dit du når...
 
3)bestäm dig, å när du bestämt dig så kör 150%
-ja tror att många e rädda för att de ska vara jobbigt å därför kör lite halvt , dvs man kanske äter ganska ok
måndag-torsdag å kanske tränar 2-3 ggr  å sen käkar man  massa skit under helgen å dricker alkohol
å ..ja ni fattar.
-du kommer då vara i en ständig kamp me ditt söt å fett sug,
igår tex tog ja en liten bit tårta å idag har suget efter onyttigheter vart stort,
vanligtvis är de väldigt kontrollerat
-många frågar mig om de inte e jobbigt att "gå så all in"  jag tror att det är den enklaste vägen!
va benhårt me kosten å träna så jävla mycke du kan! :)
 
4) innan du startar MÄT DIG!! ja ångrar så jävla mycket att ja inte gjorde det!!
midja å under bröstmått har ja ju kunnat få fram från gamla  byxor å bhar  de kanske inte stämmer
till 100% men ca 20 cm e borta i midjan å 10cm under brösten
nu månad åtta dalar ju inte längre vågen lika fort men kroppen förändras!!! då kan de va skönt att mäta i stället för att väga...
 
5) framförallt till kvinnofolket nu- gymmet är ABSOLUT en platts för både män å kvinnor
de e SNYGGT med muskler :)
lyfta vikter e SJUKT bra fettförbränning!!!
-många va väldigt anti min träning i början, ja har sen dag ett alltid försökt att maxa på gymmet
tungt ska det vara! :)
kvinnor har överlag skitsvårt för att bygga muskler (synliga) så ni kan vara lugna tjejer ni kommer troligtvis aldrig kunna bli nått "manligt monster" :)
 
5½) om ni har skräck för gymmet...
-JA FÖRSTÅR ER!!! spydde ca hela naten innan mitt första gymbesök,
första tiden gick ja dit å mådde ganska dåligt, de kändes som alla stirrade å ja höll konstant huvudet jävligt böjt.
-om de känns jobbigt få då me er någon ni e trygg med!
ja kan meddela att sats södra station e ganska folktomt mellan 20-22 så gå dit då ,
ja e oftast på plats så vill nån ha sällskap e de bara å hojta,
men inget snick snack å inget meseri , ja vill träna när ja e på gymmet :)
-i dag ca 7 månader efter jag fixade mitt gymkort hälsar dom flesta å ja kan fråga dom flesta om råd.
många av dom ja va livrädd för i början e nu bekanta å flera av dom har delat med sig om
att dom första gången dom såg mig på gymmet tänkte typ " fan va ballt att hon tar tag i det"
vidare under månaderna har dom vart imponerade av min utveckling å dom tycker att de e skitballt
att ja kör så tungt som jag gör
-självklart spanar man in andra på gymmet, men ofta handlar det om att man sitter i en setvila å inte har så mycke annat för sig, personligen så kollar jag för att lära mig å inspireras
 
 
6) låt dig inspirerar av rätt människor!
i dagsläget läser jag mycke träningsbloggar å ja kollar en hel del träningsklipp typ på youtube
ja diskuterar mycke träning  me folk å jag lär mig nya saker varje dag
 
hoppas detta gav er lite svar på era frågor?!
 
lite snabbt bör jag väl också berätta om dagen...
ja tog en rejäl sovmorgon idag :)
gick upp typ 1430 å käkade första målet vid 1620 blev ja hämtad av emma för ett gympass
körde lite maskiner å sen fick jja emma att pröva rodden för första gången
hon va GRYM! själv gjorde jag också en bra tid 1000 meter på 4.36 - tror att de e pb?!
ja fick skjuts hem å va bara uppe å kasta in väskan för att sen bege mig ut på en 90minuters promenad
i de härliga vädret 13185 steg har ja fått ihop idag å de känns okej :)
 
tanken är att ge operation träningsstemester enn vecka till trots ganska ruttna resultat förra veckan
... så 1-2 timmars promenad på fastande mage å gym varje dag står på schemat :)
önskar er stort lycka till med era mål! fuck lagom -alla kan om dom vill!!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
gamla ledsamma bilder !! när ja ser dom nu så ser jag att jag inte ser lycklig ut i ögonen!
ja känner hur mycke skam jag kände då!
 
nu däremot mår jag väldigt annorlunda! :)
 
 
 
 


 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mathilda Grafström

Jag har sagt det förut men jag måste säga det igen för detta är ju så himla sjukt!
Det är liksom, åh. Blir så otroligt stolt över dig och du bara inspirerar som fan. Och för det andra så är det så himla coolt! Duktig som fan är du Emma!!! :D

Svar: tack min fina!!!
emzingen

2013-06-23 @ 23:50:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0