lite jävla fåålkvet hur stavas det?

klev upp 3 timmar tidigare än vanligt idag för att ta mig in till min kiropraktor.
eftersom att de ösregnade när ja gick till tåget å de också ösregnade när ja gick till bussen ,
så såg ja ut som en dränkt katt när ja kom in till Håkan, han bara garva åt mig som vanligt :)
vi konstaterade att ja gått från vansinnit fruktansvärt dåligt sne  till skittdåligt sne,
på ren mattematisk svenska från 30mm till 20 mm ,
vilket fan e skitbra! asså de e ju inte bra att va sne men de e bra att vinna en hel cm mellan 2 besök
dessutom va ja betydligt lättare att knäcka idag ungefär från massivt ekbord till lite mjukare furusoffa :)
 
nåväl efter att ha fått massor av goda tips å råd va de gäller träning så åkte ja till jobbet,
å arbetspasset har flytit på typ som vanligt, ja va väl på något bättre humör idag än igår,
men å andra sidan har ju kunderna vart riktigt trevliga idag !! :)
igår avslutade jag mitt jobbpass med att böla på baklagret av ren frustration för att vissa kunder e så jävla äckliga!
finns inget som ja hatar så mycket som människor som tror att dom e bättre än andra, sånna översittare
som anser att folk i serviceyrken e till för att spotta på.
ja e stolt över att jag lyckades hålla mig lugn, å relativt trevlig, han gjorde ALLT för att få mig att bryta ihop
men glöm de gubbe lilla!!! ja tror på karma å ja hoppas så jävla hårt att du hade både rännskita å sura uppstötningar i morse för de förtjänar du ta mig tusan!
 
15 år i olika service yrken har fått mig att alltid behandla människor me sånt jobb me värdighet,
ja skulle ALDRIG skälla på en kassörska för att nån rabatt inte funkar eller på tjejen i spärren för
att tåget e sent
å om kassörskan inte e på nått solskenshumör så skulle ja aldrig ta de personligt, h*n e människa å har väl rätt till en dålig dag, kanske har h*n inte fått nån rast, kanske har nått hänt på hemmafronten eller kanske
e de pollen, pms,, sextorka, dålig i magen, hamstern dog i morse, svärmor kommer på besök i helgen, eller kanske har förra kunden vart elak .....
om man ofta blir dåligt bemött så kanske man också ska ta sig en funderare på hur man själv bemöter andra människor!
 
 
glöm inte att ett leende smittar!
 
egentligen vill ju inte håkan att jag gymmar efter besöken hos honom, men ja kunde inte riktigt låta bli :)
så efter jobbet gick ja till gymmet å körde ett riktigt svettpass på bandet...
ja menar gå måste ju va lugnt?!
brukar höja 0.5 lutning för varje halvminut,  startar på 4.0 å max e 15, sen har ja ju lite små fix ideer
typ som att ja måste köra tills kaloriräknaren står på 100 kalorier, sen får ja plana ut lutningen
sen har ja nån lugn minut för att dricka å torka svett :)
å sen börjar ja om från början igen.
känner att ja börjar få bättre flås för ja kan köra på ett högre tempo nu än förr, å ja försöker ju alltid
att köra snabbare än förra gången, allt i livet e en tävling :)
om nån kliver upp på ett band brevid mig ungefär samtidigt så kliver ja helst inte heller av mitt band innan den andra e klar ....
 

 
ja ja idag körde jag 3 vändor dvs ca 40 minuter vilket resulterade till att jag idag fick användning
av extra linnet som alltid ligger i väskan, ja va säkert jättemysig att åka komunalt med -sorry sanna! :)
 
nu dags för dagens sista grönsaksmål å sen hopp i säng!
i morgon e de dags för invägning, SPÄNNANDE!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0