17409

steg har jag knatat ihop under dagen :)
tog en timme sovmorgon idag å gick upp vid 13.
klev ut genom dörren 1330 å va hemma igen 1600 haha
gick en lång härlig promenad som egentligen tog uungefär 2 timmar men halvvägs blev jag
stoppad av en kompis storesyster å vi stod nog å prata 30minuter typ, väldigt trevligt :)
ja har funderat mycket under mina promenader på hur lyckligt lottad jag är egentligen!
ja menar det e inte alla som har så många peppande människor omkriing sig!
det är inte heller alla som har ekonomisk möjlighet att vara nyttig!
ja menar jag lägger säkert dubbelt så mycke pengar på mat idag som ja gjorde för ett år sen
-nyttigt e ofta dyrt å gymkortet kostar ju en del för å inte tala om va en ny garderob kommer kosta :)
men de e så jävla värt det!!!
dessutom är jag skadefri -typ i alla fall... satt mittimot en kille på tåget igår
han va väldigt kort å hade extremt korta armar å pyttesmå händer, ja satt å tänkte på
om han kunde träna - allt går ju om man vill förvisso- men de e så mycke lätttare om man har "rätt" förutsättningar
vidare sså har jag väldigt bra hjälp frånn en människa som är så fantastisk på många sett
så mycket kunskap å erfarenhet men också egna erfarenheter av att kämpa med vikt å elaka människor
sarah trodde stenhårt på mig långt innan jag själv gjorde det!!
 
hur mycket lättare blir det inte att dessutom få motionera i strålande solsken och i ett Tullinge
som är så vackert så man får åshud!!!
titta själv!.... bilder från dagens promenad
 
Tullinge är dessutom jävligt backigt .på både gott å ont-
å bor man dessutom på ett berg så får man ju alltid avsluta promenaden med att kämpa uppför :)
 
man har ju två val, antingen kan man göra som jag alltid gjort förr -se backarna som satans påhitt
å hata dom eller så kan man gilla dom å tänka att där rök några kalorier extra :)
 
på samma ssätt kan man gnälla över att man "måste" släpa på sin vattenflaska
eller så kan man gå runt å se muppig ut :)
en mycket klok sarah har sagt till mig att all träning e bra träning

även om flaskan bara väger ca ½ kilot så e de ganska jobbigt efter en stund :)
å när innerhållet börjar förrsvinna kan man ju träna gripmusklerna  :)
 
efter proomenaden  gick ja hem å käkade å sen somna jag faktiskt en stund i soffan -SEMESTER! :)
när ja vakna tog jag en välbehövlig dusch å sen knata ja ner till tåget å åkte till jobbet för att handla
å sen gick jag till gymmet...
ggav axlarna en riktig avhyvling idag :)
för en gångs skull va den sittande rodden ledig idag
å de va ganska tomt på nerevåningen så ja passade på att använda den länge :)
körde först mina 5 vanliga set  å sen körde jag ytterligare 5 set me tyngre vikter :)
körde även (som vanligt) mage å ländrygg - ja kör nästan alltid mage eftersom ja har mycke fläsk där
å ja tänker att om ja tränar den hårt så kommer överskottshuden inte bli fullt så illa..hoppas jag :)
länd tränar jag mycke för då slipper jagg ha ont -simpel as that :)
 
träffade goa linnea på vägen hem å fick sällskap på tåget ...hade bestämt mig för att
åka bussen hem eftersom ja handlat mycket, men när linnea annonserade att hon skulle gå hem
kunde ju inte jag vara sämre :)
sista halvan e ju som sagt bara uppför å för att inte koncentrera mig på att de va jobbigt eller på att
väskan å påsen va tung så började jag att utnyttja påsen istället
gratis armpass lixom :)
 
glöm inte att allt i livet handlar om inställningen :)
nu ska ja gå å lägga mig å hoppas på att min kiropraktor inte redan givit bort min tid imorgon -den som ja bokade av pga tågstrejken som aldrig bröt ut....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0