som en kniv i ryggen

vissa dagar e värre än andra!  eller egentligen är det mer korrekt att skriva vissa nätter är värre...
under dagarna har man så mycket annat i pallet, jobb, träning, polare, framtid, drömmar,
ja å allt annat som hör vardagen till.
men på kvällen när man ligger ensam i soffan, när mörkret å tystnaden ligger som en dimma runt en
då räcker det med de lilla lilla minsta för att väcka minnena å saknaden till liv.
ja klarar mycke fysisk smärta men den här smärtan är annorlunda, den lixom äter upp en innifrån
de gör ont över allt å ingen stans, de känns som man inte kan andas å som man vill krypa ur sitt eget skinn.
ibland undrar jag om ja håller på att bli tokig!
ja vill lixom skrika så högt ja kan tills luften tar slut eller stämbanden går av,
eller springa långt bort utan mål i hopp om att vägen tar slut vid ett stup
 
så här har jag känt vissa nätter sen 96 å nu när saknaden är dubbel är nätterna flera
ni kommer alltid fattas mig!
ja vet att ni är lyckliga tillsammans igen å de gör allt mycket enklare!
 
 
 

 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Knivarna i ryggen tror jag betyder att vi inte ska glömma. De behöver kanske hugga till ibland så att vi behåller minnena.
Det jag är mest rädd för är att glömma men med lite knivar i ryggen så känns det i alla fall lite svårare.
<3
Kram Sofia L

Svar: smart tänkt! fast ja tror inte att de behövs, man glömmer aldrig!
emzingen

2013-07-04 @ 05:36:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0