från baktiden till nutid...

detta är ett gammalt inlägg från i juni som verkar ha blivit länkat till på nån muppsida då jag senaste dagarna har fått ett 20tal googelöversatta märkliga kommentarer på.
min blogg fungerar lite som en dagbok för mig och jag vill inte radera några inlägg
å speciellt inte detta som känns speciellt! men ja pallar heller inte att ha kvar inlägget som blir terroriserat så ja förflyttar det alltså bara lite granna :)
 
 
det har vart en riktigt skitdålig vecka kost å träningsmessigt
-i alla fall om man jämför mot andra veckor :)
de har vart 5-kamp me jobbet , studentmotagningar, frierier, helgdagar,födelsedagar å arbetshelg
ja fick bara ihop 2 gympass förra veckan vilket har bidragit till kass sömn,
å diverse kalas har bidragit till att jag inte helt å fullt hållit kosten :(
okej de har ju inte vart några direkta galna utsvävningar- egentligen har jag ätit bra... MEN...
ja gillar helt enkelt inte att bryta mitt kostprogram alls!!
 
hur som helst så va vi på grönan i tisdags vilket va väldigt roligt!
ja har ju världens bästa kollegor å vi har alltid kul när vi hänger :)
höjdpunkten va nog när en av kollegorna mer eller mindre lurades upp i den nya bergådalbanan
stackarn gjorde sin debut i nöjesparksvärlden å man kan väl säga att han va ganska tagen efter den resan :)
haha själv höll ja mig på marken  de enda ja vågade mig på va lustigahuset  :)
 
onsdagen bjöd på lyckliga studenter  och ett stort vackert frieri :)
tänk att min lilla bäbis ska gifta sig, helt fantastiskt! :)
dom e ju så himla fina tillsammans dom unga tu hehe
 
på kvällen åkte ja vidare för att även hinna gratta linnea till studenten , kom mitt i presentöppningen
å får väl passa på att gratta till australienresan!! ett helt år gumman, ni kommer ha de helt fantastiskt!! :)
 
 
sen har det ju vart nationaldag å helg vilket betyder jobb me bra betalt, tummen upp för det! :)
lördagen efter jobbet va de lite födelssedagsfest för en kollega, vilket va väldigt trevligt
men de bidrog ju till en trött söndag å då va ja ändå typ pigg som en mört om man jämför me födelsedasbarnet hahahah :)
 
 
någonstanns under denna vecka fattades en snabbt å väldigt sporadiskt beslut  som innefattade
mig å min kollega å trollmor och en resa till Turkiet..
ja går ju på semester efter mitt pass på fredag men eftersom ja har färdiga planer i midsommar
så gjordes de planer med en annan kollega som lovade att ta mina pass to-fr om vi hittade en resa...
å om vi gjorde!!! ÅTTA dagar på ett jättefint hotell i bodrum , ALLINCLUCIVE för bara 4000 kr
som hittat lixom :)
medans vi satt å bokade resan i söndagskväll så ringer min kollega på luren å berättar att han tyvärr inte kan ta min fredag, så där gick den resan upp i rök!! :(
men de e inget att hänga läpp för!! ja väljer i stället att vara glad över att han ringde när han ringde för hade han ringt ett par minuter senare så hade ja suttit me en resa å ingen som kunde jobba.
ibland blir de inte som man tänkt sig, å de suger ju, men livet går vidare , man får lixom resa sig, borsta av arslet å knata vidare!
saker händer hela tiden som man inte kan påverka, när dåliga saker inträffar så e de skit!
men livet går vidare!! man kan inte lägga sig på golvet å böla sig till döds, utan man får ta tag i livet å göra de bästa av situationen!
vem vet de kanske finns en mening med att ja inte ska åka? planet kanske störtar, ja hade kanske fått en ny propp å inte klarat mig denna gång, eller så kanske ja möter min drömprins hemma i Svedala???
man kan aldrig veta :)
 ja ligger inte å bölar utan ja gör nya planer å försöker hitta de positiva ..
 
å våga nu inte påstå att de inte alltid går att resa sig! man har ALLTID ett val!
alla har de valet! många skyller på ditt å datt å ingenting e deras eget fel för att deras situation ser ut som den gör - nä kanske inte! men de e ju bara du som kan förändra din framtid.
man har ett val antingen sitter man kvar i skiten å badar å luktar illa eller så reser man sig å letar reda på en dusch å en tvål!!
 
senaste året (lite drygt) har jag förlorat 3 ur min närmsta släkt (mamma, moster å morbror)
ja å sen en äldre släkting också -saknar gullan! hon va fantastisk, men glöms ju bort lite granna bland alla andra som dog i samma veva.. vi förlorade ju lixom 3 st inom loppet av 10 dagar
de va en förjävlig tid som också späddes på med att en person som senaste året vart mig extremt nära
blåste mig på alla möjliga tänkbara sett både hjärtligt, själsligt, å ekonomiskt, detta bara dagarna efter att jag som 32åring blivit helt föräldrarlös... de e tufft, livet e tufft men de går att resa sig!!
eller okej om man själv får en dödsdom så har man ju inget val, då e de okej att lägga sig å böla, de hade ja nog också gjort!.....
 
ett bra sätt om man vill resa sig är att göra ett total förändring av sitt liv, de har jag märkt!!
hela grejen med min viktnedgång har vart ett fantastiskt sett att lägga energin på nått bra istället för att tänka på allt jävligt..
de dagar som ja vart ledsen å arg har jag åkt till gymmet å skrikit ut min frustration genom att lasta på vikt efter vikt i olika maskiner :)
för varje kilo som lämnat min kropp har jag blivit starkare å tryggare i mig själv
 
de e rätt så sjukt hur mycket av mig  som försvunnit !! att mina jobbyxor som för 7-8 månader sen satt tajt,
idag.....inte lika tajt
eller att jag faktiskt nu för tiden kan se mina fötter hahah :)
 
åter igen bjuder ja på ett "före å efter i samma tröja" bara för att de e kuligt!  :)
(det är nästan 7 månader mellan bilderna)
 
nu ska jag gå å sova för imorgon väntar ännu en student som ska firas å innan det så ska jag till gymmet
god natt på er! ... ja eller snarare god morgon, eller god dag för ja antar att dom som läser kanske sover nu :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0