dagarna som passerat...

semestern e slut och de känns ju så där!
de har vart 2veckor me mycke promenader i solen och mycke  tid på gymmet.
jag har träffat massor av härliga vänner och ätit mycke NYTTIG grillmat :)
de har också blivit en hel del fotboll å som den italienaren jag är så är de väl på sin plats att
glädjas över bronset!!
ja tappade lite av denna "varje dags raporteringen" dom sista dagarna å de va ju inte riktigt meningen
de lixom bara blev så :/
men....
 
torsdag
va ja å gymmade å sen begav jag mig till Ulriksdal för ytterligare en härlig grillmiddag
med härliga människor!
efter middagen hägrade såklart fotbollsmatchen mellan spanien å Italien
som Italien tyvärr förlorade, de e åkej att kalla mig partisk men ja tycker fan inte att spanien förtjänade den vinsten!! men men så kan de gå....
planen va att ja skulle ha promenerat efter hemkomsten men efter som de blev förlängning å straffar så va vi inte hemma förns 01 så de hanns inte me lixom :( så... torsdagsstegen blev bara 6799
 
 
fredag
va kiropraktordag. ja är numera helt rak!! vilket faktiskt känns :)
håkan va väldigt nöjd med att jag va så rak å fin å lättknäckt
å så slipper han ju mig ett tag nu :)
ja knatade från hanns mottagning som ligger typ vid djurgårdsbron
å in till centralen.
åkte faktiskt till söder med tanken på att trotsa håkan å åka till gymmet
men sen insåg jag att han vet va han snackar om så ja gick bara in på jobbet å handlade å sen åkte ja hem.
efter att ha kastat in grejerna i kylen, stoppat i mig ett gäng värktabletter å skrivit föregående blogginlägg
åkte ja å shoppa me bästa emma :)
tanken från början va att ja skulle ha vart smakråd men även min plånbok blev tunnare :)
stod å velade mellan storlekarna på en tröja å blev helt jävla förvånad när ja insåg vilken storlek som
passade !! har inte kommit i så små kläder sen i högstadiet :)
å ja blir ju också väldigt förvånad när jag ser mig själv i spegeln! 
har ju i så många år ogillat de jag sett å nu börjar ja helt plötsligt känna mig ganska tillfreds!
även om de e en hel del till som ska bort osv så börjar resultatet se lovande ut :)
fredagens steg = 13342 st
 
lördag
 
vaknade jättesent å hamnade därför på Huddinge sats, men de funkar ju också! :)
 efter 1 timmes träning åkte ja hem, duschade å svidade om å begav mig ut på promenad
nere vid tullingestrand hittade ja ett glatt gäng med mestadels 35 (;) ) + are 
å promenaden blev brygghäng å efterfest :)
så kan de gå.....
även om de inte helt va tanken så va de jävlans trevligt å ja fick så himla mycke peppande kommentarer
av folk - mestadels för att världens bästaste  åsa  släpa runt mig å skröt till alla hahah
efter en mindre promenadig promenad så landade stegräknaren på 10504 steg -ändå helt ok :)
 
söndag
kom upp i tid å va på gymmet redan vid 15, eftersom de va ganska tomt så roade jag mig med att pröva massor av "nya" maskiner :) anar en viss ssmygande  träningsvärk :)
körde på å helt plötsligt hade 2 timmar passerat !!
efter lite shopping på jobbet åkte ja hem å skicka in maten i kylen.
sen rev ja ner alla gardiner å langa dom i tvättmaskinen, eftersom ja bestämt att ja skulle tvätta fönstrena under
semestern :/
gick ut på en timmespromenad i kvällssolen å sen hamnade jag en sväng uppe på tulllingebergs pizzerian
eftersom två vänner satt där.
ångrade mig lite när ja insåg att dom precis fick in sina pizzor men ja blev faktiskt inte så sugen
kanske för att ja vet hur jävla dålig ja skulle bli av allt de där fettet :)
medans ja satt där insåg jag att ja missat italiens bronsmartch  men att de skulle bli förlängniing
så ja skyndade mig hem å hann se förlängning å straffar :)
efter det har jag tvättat alla fönster å hängt upp gardiner å gjort tjusigt,
sen har jag ätit å kollat finalmatchen - grattis brasilien, jäklit välförtjänt!
dagens steg blev 16047 stycken
 
har under kvällen pratat lite me sarah om att förändra kosten litte granna .
ja e sugen på att plocka bort kolhydraterna från de andra målet också å har fått de okejat från sarah
ja avvaktar lite under veckan eftersom jag kommer tillbaka från semestern å de kan va ganska tungt å shockande för kroppen i sig, men vi får se kanske mjukstartar lite å i alla fall sänker mängden av riset
ja gillar ju att kolla va jag klara å jag gillar känslan av att JAG bestämmer över min kropp!!
de finns ingen anledning till oro, om ja tar bort kolhydraterna så kommer jag att lägga till mer grönsaker
så ja kommer absolut inte svälta :)
 
nåväl nu måste ja försöka komma i säng för imorn ska ja ju tillbaka till allvaret
FAN kommer sakna att träna utvilad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0