bara blunda å kör!


 
har precis sett en film som berörde mig mycket!
"legendary" heter filmen å handlar om en ung grabb som är en typisk "tönt" i skolan
han blir retad å hånad av grabbarna i skolans brottarlag, men han ger inte upp...
eftersom hanns döda far var gammal brottare å även hanns storebror,
så känner han väl kanske att han har det i blodet?!
han letar upp brorsan- som drog efter pappans död å nu lyckats röra till sitt liv- för att få hjälp, men blir nekad hjälpen ...
hur som helst å mot alla ods beslutar sig Calvin för att ta plats i laget, å i tanken vill han bara ena sin familj igen,
hjälp från rätt personer, målmedvetenhet, å hårt jävla slit payar off .
mer än så tänker ja inte berätta om filmen! men ja kan säga att den inte e helt förutsägbar å sånt gillar jag!
å dessutom trots både framgång  å motgång så fortsätter han att vara sig själv hela vägen å sånt gillar jag också!
en liten extra krydda i filmen är att storebrorsan är jädrans snygg :)

de finns några stycken omkring mig som mot alla ods, trots mobbing å trots att ingen trott på dem
lyckats nå sina mål å ännu längre å gemensamt för dessa är att dom aldrig någonsin givit upp på sig själva!
me blicken stadigt fäst på målet har dom krigat sig till , å gjort det som krävs för att nå sin dröm
sånna människor följer ja gärna å ja vet att jag kan lära mig hur mycket som helst!
under perioden som gått av det ja brukar referera till som "mitt nya liv" har många haft åsikter
å många har tyckt att jag e konstig å naiv som helt blint följt sarahs råd, folk har skrattat åt att jag
dricker protein efter träning fast ja inte "vet" varför, mitt svar har alltid vart enkelt - för att sarah säger att jag ska :)
 
allt e väldigt enkelt ja följer någon som själv gjort en riktigt jävla omöjlig resa!
hon har själv gjort misstag å rest sig, hon har genom extrem framgång på bästa sett hånat alla som hånade henne  under resan mot framgången- genom seger :)
om hon nu asfalterar en 47filig motorväg till mig, å säger åk här så når du målet
-ja eller största sannorlikhet e väl att hon säger spring intervaller här me höga knän å 47kg vikter :)
men ni fattar poängen!?
varför skulle ja i de läget för att göra det på mitt sätt  å springa in i den tätaste snårskogsstigen brevid ?????
för mig är det ett högt pris att betala bara för att inte verka konstig å naiv!!
 
trots att de nu låter som att ja har noll koll på va ja håller på med å att ja inte har nått att säga till om så har jag väldigt mycke frihet i min träning å i min kost!  självklart bestämmer jag helt själv va ja vill!
å självklart finns det en diskussion mellan mig å sarah innan nån förändring görs.
men de viktiga här är att jag ställer frågor för att lära mig men ja ifrågasätter aldrig sarahs  kunskap
för ja vet att de hon kan, de kan hon av två anledningar
1) för att hon har en utbildning
2) för att mycke av de hon lär ut är sånt hon själv gått igenom, prövat, å svurit åt :)
 
min blick är fäst på målet å ja bara kör!
tänker inte så mycket utan gör de som krävs!
 
vissa saker tar tid att ta till sig! sarah har sedan långt tillbaka sagt åt mig att köra intervallträning
men jag har inte riktigt fattat hur!! å eftersom sarah inte är i Sverige så har ja inte kunnat få nån personlig lektion
utan me tanken på "sarah säger att jag ska köra intervaller" så har jag själv letat info å samlat kunskap genom att tjuvkika på andra på gymmet, läsa bloggar osv  å nu har jag ÄNTLIGEN på riktigt tagit tjuren vid hornen!
såklart har ja vart där å nosat förr, men då inte riktigt känt att ja kan, klarar, orkar, gör rätt  osv
men nu har de släppt skulle man kunna säga  :)
ja e helt enig me mig själv när ja påstår att satan själv har uppfunnit läran om intervallträning,
han ville plåga oss människor ordentligt när han bestämde att intervaller skulle vara grym fettförbränning  
och han skrattar sitt grymmaste å elakaste skratt varje gång en människa plågar sig me det!
de e ja ta mig fan helt säker på!!!!
men skam den som ger sig! jobbigt eller inte, de ska lixom göras!
efter dagens pass (även under det) ville ja lägga mig ner å DÖÖÖÖ!
å även om ja inte orkade fullt ut me de ja planerat att göra så kämpade ja fan så svetten sprutade idag!
känslan när man kliver ut från gymmet efter ett sånt pass är minst sagt kunglig! :) 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0