allt du gör payar off!

 helt oinspirerad idag!
 
kollade vädret innan ja somnade igår och enligt prognosen skulle det vara strålande sol
å varmt från lunch... ställde därför klockan å drömde om en härlig lång promenad i solen
på eftermiddagen!! när ja vaknade va de dock världens pissväder å ja va trött å kände mig svag å febrig :/
så ja gjorde de enda rätta för tillfället å somnade om!!! för hör å häpna sömn e ju också viktigt!!
ja har ju jobbat hela helgen å har därför inte sovit speciellt mycket ...
när ja vaknade några timmar senare förstod jag gårdagens sjuka sötsug, senaste dagarnas risiga å vresiga humör
samt dagens trötthet å feberkänsla, tjolahopp de e fruntimmersveckan på alla tänkbara sett :)
tuff vecka framför mig alltså me konstant sötsug, prestationerna på träningen blir sämre,
alla värktabletter kommer göra mig både trött å kass i kistan å slutligen kommer vågen visa skitsiffror
på fredag....
 
så nu har jag gnällt klart!
när man känner som ja gör nu så handlar allt om att plocka fram positiva saker.
de finns ju forskningar som visar att man gör fina träningsresultat just under "mensveckan"
och att de även gynnar den som har kraftiga smärtor.
ni som följt min blogg en längre tid vet att jag haft de ganska jävligt på den punkten
å även om jag fortfarande (miss)brukar mycke tabletter under veckan, så ligger ja i lä mot för ett år sen
ja har heller inte längre den där äckliga krampen/låsningen i höfter å ben som ja alltid hade förr under flera dagar
visst ja kan fortfarande känna av det men mer som en form att typ stelhet,
men förr va de ju mer en regel att ja inte kom ur sängen eller att ja blev liggande i fosterställning på jobbet,
så träning gör helt klart gott!
 
vidare så vägrar jag bryta min kost! så åt helvette me sötsuget! de e ok att kalla mig envis :)
men har ja bestämt mig för att lyckas så ska fan inget förstöra den planen!!
de kommer nog inte bli nå 10000 steg idag å de tänker ja heller inte pressa mig själv till
men de blir absolut ett vända till gymmet å ja kommer att göra mitt absoluta bästa å sen får vi se va det e värt!
 
de är så mycket som e positivt å roligt nu!
varje dag får jag kommentarer å frågor om min förändring av kunder på jobbet, å vänner ja träffar :)
många säger att dom undrat länge men inte trott att det vart passande att fråga, men nu har dom tagit mod till sig :)
många tror att jag gjort en sån magoperation - antar att de är för att det blir allt vanligare att
folk tar "den lätta vägen" så som man gör med allt möjligt, vi äter halv/helfabrikat, är magen för stor lägger man sig under kniven, räcker inte tiden till hyr man städhjälp osv, ja säger inte att det är fel utan de e så dagens samhälle fungerar...
de enda ja vet är att om man e villig att offra en hel del å sätta sig själv i ett lite "obekvämare rum" så kan man uppnå de mesta :) och ja tror att om man kämpat för det så blir man också mer nöjd å stolt över resultatet!
de e lite som grejen man köpte för sina egna första sommarjobbspengar :)
 
 
här nånstans ringde johan å sa att han va på väg så ja blev tvungen att göra ett brejk i bloggandet :)
vi möttes upp för att hämta ut ett paket med material inför kyrkovalet å efter det
när ja ändå va ur soffan så va de lika bra att fortsätta rida på den vågen så de blev en omväg till tåget,
en sväng förbi jobbet å ett helt okej gympass
nu 4 timmar senare kollar jag på stegräknaren å konstaterar   11876 steg :)
de  e väl lite så ja funkar, ja gillar inte att vara besviken på mig själv å då ere lättare att bara göra det som krävs!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0