v.2 e över ....

veckan har rullat på i ett riktigt skönt tempo!
målet var att gymma ett pass/ dag å det gick nästan ! har vart där alla dagar utom i fredags
för då fick ja inte tiden att räcka till :/ men å andra sidan körde ja dubbelt så långa pass tisdag lör-sön...
har sammanlagt gått ner 23 kg sen starten för 11½ vecka sedan (ca 2 kg denna vecka)
sen veckan innan jul (då ja fick riktlinjer till träningen) så har jag höjt vikterna på dom flesta maskinerna
å jag klarar oxå av att cykla längre  :)
 
tanken e ju att jag i varje övning ska göra 12-15 repetioner å varje repition 5 gånger
ja brukar köra minst 2 olika vikter 2-3 set på en vikt som ja behärskar väl å resterande set
på en tyngre vikt å där tänker jag alltid 12 gånger e okej men oftast ger jag mig inte förns ja kört 15 :)
japp envis som fan!
när ja gjort det ja ska så brukar ja köra ett set till då ja höjer vikten ytterligare å sen kör ja så många ja klarar
på så sett vet jag när det är dax att höja motståndet :)
denna helg har jag klarat av (kört fullt godkänt set) att höja lats 5 kg, axlar 5 kg
rygg/axlar 10 kg, mage 5 kg samt ländrygg 10kg
sjukt uppfyllande känsla att känna hur kroppen bllir starkar!
 
under helgen har jag oxå haft tid att exprimentera lite i köket :)
ja gillar att laga mat men e inte speciellt duktig på det, å framför allt
e ja dålig på kött!! å ja gillar när de går snabbt...
detta med att laga mat fettsnålt å GOTT har verkligen aldrig vart min grej men nu har jag fått lite snitts
på ett sätt att få kyckling smakrikt utan fett :)
 
ja tärnar kycklinfile`å kastar ner dom i en ordentligt varm stekpanna,
ser till att den får en härlig stekyta å är så gott som genomstekta.
sen kryddar jag riktigt mycket å slår i vatten i pannan, detta gör att kycklingen blir både saftig
och att kryddorna går rakt in i kycklingen
har gjort detta me både vitlök å curry å båda rätterna har blivit ruskigt goda!
 
dagens lunch: vitlökskyckling med wokade grönsaker
 
å dagens middag: currykyckling med ris å sallad
 
ja mår väldigt bra nu å de känns som att för en gångs skull har jag kontroll över mitt eget liv
å för en gångs skull e jag stolt över vad jag presterar!
ja har fortfarande väldigt svårt för att ta åt mig av alla komplimanger jag får!
men jag hör å ser å ja tar det till mitt hjärta me stolthet :)
å ett extra plus är alla mail,sms,å samtal från personer som säger att jag har sporrat dom till att
börja jobba på sina drömmar å mål, å DET är nog fan första gången i hela mitt liv!! :)
de e förbannat roligt att vi e flera som peppar varandra!
ensam e INTE stark utan tillsammans jobbar vi -var å en- för våra mål och alla gläds vi med varandra
vi peppar å stöttar både när de går bra å mindre bra!
ja har många runt mig nu som kämpar för sina mål! vissa ska ner i vikt andra ska upp i vikt, vissa ska bygga muskler å andra ska förbättra kondisen, vissa ska tävla å andra vill sluta me godis :)
alla kämpar för sitt, å ja e förbannat stolt över var å en av dom :)
 
 
målen för nästa vecka
* är att snäva kosten ytterligare
*nån form av träning varje dag , drömmålet är att gymma 7 av 7 dagar, vissa dagar hellst 2 pass
men det förutsätter ju att sömnen funkar så ja kommer iväg innan jobbet :)
*dom dagarna ja inte kör dubbelt väntar bandet på mig där hemma hahah
*vågen ska fortsätta att visa minus
*ja ska fortsätta att öka vikterna på gymmet
*minnst 12.000 steg/dag
....så de e ju bara att kavla upp ärmarna å sluta tänka så mycke å bara köra !!!
FUCK LAGOM :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0