svar på tal

fick en kommenter idag av en -hör å häpna- annonym läsare...
 
jag tycker att det är vrålkorkat att du tränar på gymmet och uppenbarligen ganska tungt om du ska gå ner i vikt eftersom att muskler väger mer än fett.
du som e tjock borde prioritera att bara gå ner i vkt....
 
nu e jag på inget sätt speciellt kunnig på varken kost eller träning, så egentligen finns det säkert andra som kan ge bättre svar på denna kommentar !!
men ja vill ändå förklara hur jag tänker...
för mig handlar inte allt om en viktnedgång -tjock har ja ju vart hela mitt liv,
utan för mig handlar det om ett nytt sundare liv!
ja antar att om man skulle köra det folk relaterar till quick fix, så skulle ja kanske kört nån form av sopp diet
å troligtvis kanske tappat fler kilon snabbare, MEN... va gör det för framtiden??
ja har tagit hjälp av nån som är utbildad å kunnig på området, som har helt sjukt mycke egna erfarenheter
av diet å träning, och de hon rekomenderar/säger åt mig, de följer jag slaviskt!
hon lär mig nya saker varje dag, vilket inte handlar om förmaningar å pekpinnar utan hon lär mig helt enkelt hur det funkar för att jag ska lära mig för resten av livet...
ja lär mig äta rätt,nyttigt, å för att fungera i vardagen, och hon lär mig oxå hur jag ska träna för ett bra resultat,
ja vet att hon själv gillar att träna tungt å ja tror att hon  förespråkar det?!
å om ja får gissa så gillar hon min inställning till att alltid utmana mig själv å bli starkare på gymmet!
 
personligen förstår jag inte dom som går till gymmet å mesar :) -visst visssa e säkert där för att
bygga upp trasiga muskler å då måste man ju ta de jäkligt lugnt!
precis som jag gör med mitt knä/fästet till lårmuskeln? som e trasigt efter en mc-krasch ..
 
om ja inte skulle träna samtidigt som ja går ner i vikt så skulle nog resultatet bli riktigt dåligt!
å jag vill gärna i största möjliga mån slippa massa överflödig hud å sånt å då e nog den ända vägen hård träning!!
*ja tror att det är svårt att undvika det helt! och är därför helt inställd på att ja eventuellt kommer att bli
tvungen att göra nån form av "skönhetsingräpp" för att bli helt nöjd , men den dan den sorgen!!
tillsvidare kämpar jag för att "förvandla" fett till muskler va vågen än visar...
dessutom är det en förbannat skön känsla att bli starkare!! :)
finns inget som e så styrkande för självkänslan som när man klarar av att höja vikterna på maskinen !!
 
 
har gjort ett förbannat skönt tungt grispass på gymmet idag, med fina ökningsresultat :)
la tex på 10 kg på maskinen som tränar axlar å övre delen av ryggen
(den tränar ju även överarmarna vilket ja gillar :)   )
det är en riktig tillfredställelse att känna sig starkar!
 
att jag e tjock e ju ingen nyhet direkt! ja har en väldigt bra självinsikt och har nog oxå ganska god koll på min vikt
vilket jag altid har haft även om jag fram till för några månader sen skitit i att göra något åt det!
innan ja vägde in första gången på sats hade ja inte vägt mig på 10-15 år och sen dess gått upp ca 40 kg
ja jag VET de e sinnessjukt men det är fakta! trotts det bommade ja gissningen på min vikt
med TRE kg så nog har jag ganska bra självinsikt
även om ja har gått ner över 20kg så e jag fortfarande tjock JA de e korrekt! MEN det är helt klart
något som kommer att förändras!
åå hurvida mitt sätt att träna å äta är rätt eller fel är ju omöjligt för mig att svara på nu,
men de känns jävligt rimligt å jag har STÖRSTA MÖJLIGA FÖRTROENDE till min pt

Kommentarer
Postat av: Monica Saarainen

Faktum är att om man påbörjar ett pass på gymmet med förbränning och sedan övergår till styrka och tyngder så fortsätter kroppen att förbränna . Faktum är också att gymmet är ett bra val då det blir lättare att variera träningen eftersom kroppen har en snabb tillvänjning på aktivitet , och då måste man variera för ultimat förbränning :) viktigt är också att träna muskler samtidigt om mn inte vill ha slapp hud av snabb viktminskning . Människor som inte vet tycker ofta mycket :) du är grym Emma :) fortsätt du , du vet bäst vad som funkar för dig :)

2013-01-12 @ 21:05:03
Postat av: Fia - diagnosmamma med fem vildingar

Alltså, HAHAHA!
Vilken mupp!

Hoppas den anonyme läser allt nu, både här och på fejan och vågar stå för sin åsikt. TÖNT!

Du är grym Emma, och muskler är så jävla mkt hetare än slapp hud ;) Puss!

Svar: troll finns alltid å dom förblir alltid annonyma för troll e fega varelser :)
emzingen

2013-01-13 @ 10:10:55
Postat av: Emma bäbis

herregud dessa anonyma -.-
har du testat att söka på ip adressen :D?

Jag tycker iallafall att du är fantastisk,
och man ska göra det man tycker mest om, då blir det ju roligt på ett sätt också :D

puss

Svar: ja har mina tankar om vem de kan vara å de kan vi diskutera på onsdag! love you!!
emzingen

2013-01-13 @ 21:01:11
URL: http://emmaidalouise.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0