nu kan ni tuppa av i min närhet om ni vill :)

utbildning på jobbet idag, väldigt intressant å nyttigt!
vi hade en brandman hos oss idag som pratade om första hjälpen,och krishantering å allt möjligt där omkring
han va väldigt duktig som föreläsare å lyckades verkligen  göra det både roligt å lärorikt
å han lixom nötte in saker å ting :)
hjärt å lungräddning har jag gjort flera gånger förr, framför allt då min pappa va hjärtpatient
men nu e det många år sedan sisst!
fler borde verkligen skaffa sig en sån här "utbildning" flera chefer borde låta sin personal
utbilda sig!!
de e egentligen väldigt simpelt, om man tex e med om en bilolycka och den som kommer först till platsen
råkar vara någon som fått lära sig första hjälpen, kan det vara det som avgör ditt fortsatta liv!
DU kan rädda liv!
med väldigt enkla medel kan vem som hellst rädda livet på någon, självklart kan ju folk göra det
även om dom inte gått nån kurs :) men odsen ökar ju ganska kraftigt ju fler som får lära sig...
kursen höll på i 3 timmar å efter det va de lixom bara att stänga butiken å knata upp till gymmet.
kanske va det för att dagen sett så annorlunda ut, som gympasset verkligen blev sjukt dåligt?!
asså ja har aldrig jort ett så dåligt pass!!
ja brukar alltid känna mig nöjd å tillfredställd när ja kliver ut genom satsdörren :)
men idag va de inte mycket som stämde!
de va sjukt mycke folk.... ja som alltid tränar sent e ju van me att de e lite folk å att
"mina" maskiner alltid står till mitt förfogande...
idag va de "folk ivägen" första halvan av passet gick okej, ja görde ländrygg å sen axlar å rygg
gjorde mina set som ja ska å sen lite på kul prövade ja oxå en grej som ja ofta läser om
i både sarahs å mickes blogg , dvs wawes :)
ja gillar ju känslan av att alltid försöka maxa mig själv å känslan att känna sig stark e ju  fantastisk!! :)
så ja tänkte att ja ska pröva detta ( men bara på en maskin) å nu får ja nästan lite noja för detta har ja ju inte
rådgjort me sarah ,ops!
måste no göra det innan nästa gång :)
hur som hellst handlar det om att du gör 5 reps på x vikt sen 3 reps på högre vikt å sen 1 reps på ännnu högre vikt, efter det så går du in i andra wawesen å gör likadant men då kör du inte samma vikter utan sneppet högre
hum klurigt! kanske lättare om ja skriver me riktiga siffror?
så här såg mina 2 wawes ut  i maskinen för rygg/axlar
wawe ett
5x45
3x55
1x65   (har kört som max 55 tidigare,fast då et helt set förvisso)
wawe två
5x50
3x60
1x70
asså detta e egentligen bara ett roligt sett för att se hur mycke man egentligen klarar
40kg,45kg å 50kg är ju va ja kör dom vanliga setten på , å de e klart att de e en väldigt stor skillnad på att
göra 5 repitioner eller 15, men om ja ska bli starkare måste ja ju höja vikten !!
å ja e oxå ute lite efter träningsverk!! haha låter kanske sjukt konstigt men faktum e att om man bara kör
de man "klarar av" hela tiden så kommer ju inte träningsvärken å om man bara kör de man klarar av så lär de ju ta förbannat lång tid att nå sina mål!
nä ja vill alltid pröva å pressa mig själv lite lagom men på ett säkert sett, för ja vill ju inte skada mig!
detta kändes sejf!
kul i allafall 70 KG hehe tungt! men ja gjorde en jävligt kontrollerat så någ fan finns styrkan :)
 
hur som hellst efter det sket det sig, orken rann ur mig, mina maskiner va upptagna å ja va sjukt hungrig!
gick till nedre våningen å även där va mina maskiner upptagna så ja pröva nån ny maskin som va snarlik
å dutta runt lite innan ja insåg att ja gjorde NOLL nytta så dagens träning blev bara 45 minuter
sen bytte ja om å åkte hem :)
 
käkade vrålgod middag! currykyckling me ris å sallad
å nu kan ja medela att träningsvärken har hälsat på !!! mmmm SKÖNT!!!
 
nu ska ja käka mitt "nattmål" å kolla klart på nybyggarna, sen ere dax att smita i säng :)
hare bra! å ta hand om varandra där ute!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0