bort me störda rutiner å in me full jävla fart framåt :)

det är verkligen på både gott å ont som jag har sjukt höga krav på mig själv!
jag har oxå mycke ångest för att misslyckas, de kanske låter konstigt men ja har så länge ja kan komma ihåg
alltid kännt mig misslyckad å som att ja varken duger eller räcker till lixom.
nån stanns vet jag ju att de e bullshit men det är en väldigt klen tröst :)
tidigare i livet har jag alltid tacklat motgångar med att äta vilket inte är ett alternativ nu!
me tanke på att jag oxå e extremt dålig förlorare å har ja bestämt mig då finns de fan inte mycke som ruckar
mig i de ja har bestämt mig för!
 
på ett sett e de förbannat bra egenskaper men linjen e  jäävligt tunn till att de blir jäkligt fel!!
för mig är det ett stort misslyckande att inte nå ett mål, å de i kombo med att sätta höga mål
kanske inte e den bästa iden, men å andra sidan måste ja ju oxå ha höga mål för att kriga framåt
japp de e knepigt som fan!
 
har haft ett par tre tunga veckor, visst ja har tränat på å ja har hållt kosten osv
men innombords har de nog vart kaos!
 
att siffran på vågen stod helt still typ, från att ha rasat me typ 10 kg i månaden bidrog till extrem stress
å jävligt mycke neggativa tankar om att självklart kommer de gå åt helvette, för varför i hela fridens namn
skulle ja lyckkas ??
ja har ju letat fel med mig själv, dvs varför händer det inget va gör jag för fel??
till grejen hör oxå att ja har förbannat svårt för att be om hjälp utan ja vill ju kunna själv!
så precis som vanligt har ja försökt lösa "problemt" själv istället för att göra som ja ska dvs fråga
min fantastiska sarah *skakar på huvudet över hur jävla korkad man kan vara* :)
jag har ju försökt att tajta kosten vilket bara har gjort mig hungrig å orkeslös,
har försökt hoppa över sista målet trots att sömnen har vart skit, vilket lett till att ja gått å lagt mig
hungrig/sugen å då inte kunnat somna , å har efter några timmar gått upp å ätigt målet ändå
å sen haft dåligt samvete i stället...
på det så har jag oxå blivit extremt fixerad vid siffran på vågen, vilket e HELT SJUKT!
då jag för 3 månader sen vägrat att väga mig senaste 15 åren!!!
nu har ja istället stått på den där jäkla vågen varje dag, vissa dagar 2,3,4,5 gånger om dan...
vilket självklart har skapat en helt sjuk stress!!
 
igår hade ja ett långt samtal men världens bästa sarah!
å idag har jag vart en helt annan människa :)
ja fick som vanligt svar på alla mina frågor, å när ja berättade om vågfixeringen
fick ja ett väldigt klart SLUTA GENAST!
å min enda tanke va åååh va skönt! äntligen säger nån åt mig :)
ja har så fruktansvärt lätt för att ruta in mig i nån jäkla bubla å den kan ja tydligen inte spräcka själv...
nu har jag fått strikta regler om att bara väga mig en gång i veckan, vi kallar det fredagsmys :)
ännu så länge har jag kunnat hålla mig men självklart känner jag mig själv å då får man ju
vidta åtgärder så...
 
för säkerhetsskull har jag oxå ställt tvättkorgen ovanpå så ja inte ser vågfan :)
fick igår lära mig att stressen man skapar av att väga sig varje dag, gör så man utsöndrar nått hormon som
hemmar fettförbränningen, haha snacka om å knyta knut på sig själv!
 
vi pratade oxå om min träning som ja har gjort till nån form av bekväm rutin,
å nu pratar ja absolut inte om att ja gjort de lätt eller bekvämt utan ja har bara kört väldigt enformig träning
dvs gjort sånt som ja e bekväm med för att kunna prestera fint lixom...
men från idag e de andra bullar :)
visst har ja kört lite favoriter men ja har oxå kastat mig ut i läskigheter där ja absolut inte e bekväm!
sarah vill ju att jag tränar stora muskler å att jag kör alla "förbränningsmaskiner"
så idag startade ja med en kvart på cykeln, för att bli riktigt varm!
nog för att jag lyfter mig ganska varm på jobbet men ja e oxå mycket i kylan å ute vandrar man ju me isbjörnar
så ja tyckte att ja ville va riktigt varm idag :)
sen körde jag 4x15 på 30kg och 1x15 på 35 kg i magmaskinen
sen körde jag latsdrag 4x15-40kg å 1x15-50kg
okej ännu så länge e de ju bekvämt, å ja samlar mig inför om ja ska våga eller inte :)
...efter det körde ja 1000m roddmaskin - sarah e smart å vet att ja e tävlingsmänniska så tanken e att jag ska
försöka förbättra tiden på 1000 m varje gång ja kör :) dagens tid 5.10 - ja tror att de e en ganska hyfsad tid?!
har egentligen haft denna deal me sarah länge men har ju kännt mig extremt obekväm på rodden!
som en tjock flåsande blåval typ :) men idag tryckte ja i lurarna i öronen å höjde volymen å bara körde!
sen gick ja ner en trappa å körde benpress, inga extrema vikter alls då ja måste bygga upp musklerna
runt knäna - ja vet att de finns bättre maskiner för mig men dom va upptagna så ja körde bara
2x15-50kg,2x15-60kg, och 1x15-70kg
 
träffade min kollega på gymmet å han va snäll å vissade mig några "nya" maskiner
så nu kan ja pröva dom utan å behöva känna mig helt efterbliven :)
åkte hem å kände mig nöjd å tillfreds med mig själv!
tog en låååång varm dusch  å nu ska ja fixa mat! :)
 
så nu e de alltså nya tag! bort me alla dumheter!! bara sikta framåt å vara så bra jag bara kan!
ja e helt övertygad om att de kommer komma fler "bakslag" men ja hoppas då bara att jag minns detta
å tar hjälpen som ja erbjuds!
 
från djupaste botten av mitt hjärta, tack sarah för att du alltid finns!
å för att du alltid plockar upp mig på vägen igen
när ja e ute i taggbuskarna å luffsar runt utan kompass :)
önskar att jag nån gång i framtiden kommer kunna ge tillbaka nått lika värdefullt som de du ger mig!
kram på er allihopa!
 

Kommentarer
Postat av: Emma bäbis

Tack världens bästa,
Hoppas det gick bra igår :)

Du är inte alls misslyckad,
Du är otrolig :D
Så himla stark :)) puss

Svar: tack min älskling! <3jo de funkade,vi klipte å klistrade i chemat :)
tur att de va just dan innan löning för då e de ju ganska lugnt å va kort på personal nån timme :)
emzingen

2013-01-25 @ 13:33:00
URL: http://emmaidalouise.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0