älskar inpusköp! :)

jag e sjukt bekväm av mig !
å ja anser att om möjligheten finns så ska man göra det enkelt å bekvämt för sig...
 
bor man i sverige där de e snö å is typ 4 månader om året= motionering utomhus me livet som insats
typ 4 månader består av kallt,regn,snålblåst och mörker=sjukt otrevligt!
resterande 4 månaderna är nånstanns mellan ok å bra
därför har jag precis vart inne på nätet å beställt ett gång/löpband :)
 
detta kommer att hjälpa mig att nå mina drömmar å mål på ett skönt,tryggt å lite mer privat sätt :)
för mig är det ett jäkla bök att ta mig ut å promenera -även om de e bra mycke bättre nu än förr!
dels har ja ett sömnproblem som gör att jag inte har samma dygnsrytm som alla andra,
vilket gör att jag har svårt för att träna innan jobbet och att promenera runt midnatt är inte helt sejf!
dessutom har jag en mage som e knas , vilket gör att jag tycker det e jobbigt att knata iväg i flera timmar ifall att de skulle  skita sig (bokstavligen) :)
vill poängtera att detta problem är ca 80% bättre nu dom senaste månaderna tack vare kost å träning
HELT UNDERBART!!!
på det så tycker jag att de ska bli skönt att slippa bylsiga kläder,tunga snöpjuck, släpa med sig
nycklar,mobiler,vatten,astmamediciner osv osv
nu kommer jag kunna gå hemma framför favvoserien, naken om ja så vill :) hahaha
känns som jag köppt mig ett uns frihet :)
NEJ ja kommer absolut INTE sluta gymma, de tycker jag e najs som fan!
å de kommer ja göra lika mycket som nu dvs mellan 4 - 7 dar i veckan
detta är bara ett komplement, hur mycket å när ja ska använda det
har ja inte bestämmt ännu, men ja antar att sarah kommer lägga sig i på den punkten :)
å de får hon mer än gärna för mig för hon e ju proffessorn på detta!!
 
för ett par timmar sedan hade ja faktiskt ett helt annat (mycke billigare) alternativ till kompleterande hemmaträning, men efter att ha prövat avfärdades det galet snabbt hahahah
har fått en yoga-dvd av en kollega å tänkte att det e säkert bra träning , men de va absolut inte för mig!!
delar kommer ja ta med mig så som avslappnande övningar, för det är sjukt skönt att
sitta å yoga-andas å sträcka ut å känna sin kropp å i allt detta få lugnet med sig själv!
så den "meditativa" delen behåller jag  :)
 
natten till idag lyckades jag ÄNTLIGEN få fett me sömn! tror att ja sovit ca 12 timmar  :)
gick upp å käkade lunch
0.75 dl ris, 150g kasler och 300g kokta morötter - jäkligt gott!!
(kortet e taget igårkväll, gör alltid iordning lunchen kvällen innan för att de ska gå snabbt,
alternativt om ja vaknar i tid å känner mig utvilad så kan ja packa lådorna å dra till gymmet innan jobbet)
 
efter lunchen tog ja en dusch,klädde mig å knatade till tåget som tog mig till södra,
sen körde ja ett 2 timmars pass på gymmet.
riktigt skönt att ha all tid i världen å verkligen kunna pressa vikter i lugn å ro!
körde lats 15X5 (2 set på 50kg å 3 sett på 40kg)
axlar (en i taget)15x5 (2 set på 25kg å 3 set på 20kg)
benpress 15x5 ( 2 set på 60kg,2 set på 70kg å 1set på 80kg)
mage 12-15x8 (varannan på 30kg å varannan på 35 kg )
axlar å övre rygg 12-15 x5 2 set på 35kg 2 sett på 40kg , å 10reps på 45 (ny vikt, va sugen på att pröva :) )
avslutade med 15 minuter intervaller  på cykeln
 
studsade ner till jobbet å handlade för hela veckan, så grymt skönt!
när ja kom hem delade ja upp kasler å ktckling i potionspåsar
(allt för att de ska gå snabbare me maten under veckan)
 
efter det så käkade ja middag
150 g kyckling å nån stanns mellan 400-500 g grönsaker
blandsallad,gurka,tomat,paprika,salladsärtor,rödlök,majs å kyckling...
(hahaha ja har bara små eller jättestora skålar så ja äter ur jätteskål så de ser ju verkligen pluttlite ut!
men ja kan försäkra er om att jag alltid blir mätt å belåten!) 
 
under middagen tittade jag på sista avsnittet av "aldrig mera fet" som ja glömt bort
blir helt bölig när folk kämpat å når sina fina resultat, å ja bara längtar å hoppas att de går vägen för mig oxå!
 
 
sakta börjar ja märka förändringar på min kropp!
musklerna har blitt hårdare / befintliga lite här å där :)
måste numera knyta snöret i midjan på jobbrallan
stöveln sluter numera tätt runt benet när ja knyter dom
byxerna har fått en klar hipp hopp stajl :)
min halskedja går återigen att få upp över hakan
om ja står upp å drar in magen ser ja mina fötter hahahahah
nä men skämt å sido ja börjar märka skillnad å flera börjar oxå påpeka skillnaden
å det mina vänner, de e förbannat kul :)
denna bild e tagen i dubai för 8 veckor sedan.....
 
ja ja nu ska ja försöka sova , med en förhoppning till att jag orkar komma upp i tid så ja får två gympass imorn :)
må bäst allihopa!

Kommentarer
Postat av: Frida

Shit vad du är duktig !!!

Det lilla gör mkt och känner du att ett löpband hemma är grejen för dig kör på det!
Själv funderar jag på en Ab-glid (den runda röda från tv-shop)

Svar: tack så mycket! har ingen aning om va det är för något, men de e ju skit samma så länge den används :)
emzingen

2013-01-09 @ 19:32:13
URL: http://stardazzel.se
Postat av: Emma bäbis

Så jävla grym Emma, är så sjukt imponerad av dig världens
Bästa extra Mami :-*
Så jävla stark :D
<3333

Svar: <3 <3 <3
emzingen

2013-01-10 @ 12:08:05
URL: http://emmaidalouise.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0