en liten uppdejt

WOW dagarna går verkligen fort så här i juletid! :)
ja tänkte typ, shit de e dags för ett litet inlägg för nu va de typ 5 dar sen ja bloggade igen...
men ööööh japp 10 dagar har passerat, oj hoppsan :)
så här e de ju denna tiden på året å speciellt om man som jag jobbar i butik!
ica såhär veckorna innan jul e ju  typ määäädnesss!
men nu äntligen en ledig helg!!
 
ja antar att de inte hänt speciellt mycke sen sist ?! benen är klart mycke bättre,
träningen går bra som fan, nått halvkilo till e borta och efter helgen går vi mot ljusare tider igen :)
trots att ja äntligen va ledig idag så vaknade jag tidigare än vanligt så ja käkade å begav mig sen
mot stan för att tillsammans med typ resten av hela sthlm handla julklappar :/
jag HATAR verkligen julhandeln fast mellandagsrean e ännu värre!!
faktum e att jag hellre pröjsar fullt pris än att sätta min fot på julrean :)
 
hur som helst efter 2 timmar va klapparna fixade å dessutom lyckades jag utöka min egen garderob lite
börjar ju bli lite less på mina typ 4 tröjor som jag skiftar mellan :)
 
har under flera månader haft problemet att ja vart mellan avdelningar i storlek,
asså dvs kläderna i de mer generösa avdelningarna är för stora å i den vanliga avdelningen blir de lite kasser varning, just av den anledningen så har jag legat jäkligt lågt med shopping av kläder  ett tag..
men idag blev ja lite sugen på en ny överdel så jag klev in i lite olika butiker å gick som vanligt
till till avdelningen som alltid ligger längst in där det är som varmast, där det är toktrångt
-jävligt logiskt när massa tjockisar ska trängas,! -
de hänger också typ alltid 72 galgar för mycke på varje ställning så om man ser nått från sidan som skulle kunna tänkas att vara intressant så får man ta 4-5 st å hoppas att nån är i rätt storlek
att sen hänga tillbaka de 4 man inte vill ha e typ omöjligt vilket då blir den bidragande faktorn till
att tjockisavdelningen alltid e jävligt rörig!
dessutom har jag aldrig fattat VEM som fått för sig att man som tjock vill vara lite extra ful???
för varför gör man annars 70% av kläderna i nått tjockt påstyg å kastar på tiotusen paljetter???
10% av kläderna har mönster som framhäver fetma så som stora blommor skräniga färger,
tjocka vågräta  ränder ... allt som saknas e texten "ja e tjock"!
8% har riktigt fula mönster typ sånna tryck som va poppis att ha på posters 1985, typ älskande par i solnedgång,
svanar, clowner, madonna, å katter - de finns sjukt mycke toppar me katter!!
vilken jävla tjock 35 åring vill ha en kattjävel på tröjan lixom????
hum va ere kvar 2%?  av kläder som e okej ... gissa om dom finns i rätt storlek...
 
idag vägrade jag att kolla vidare i de generösas avdelning då första tröjan ja kollade på smyckades av både paljetter å en kattjävel! så ja gick över till den normala damavdelningen!
känslan va nästan lite olaglig men ja ryckte åt mig några enkla toppar i storlek xl å dra mig baklänges
-dom passade!!! :)
okej lite tajt över magfläsket men va fan gör det om 100 år ?!
 
 
 
tag en sväng på indiska också där jag nån gång i våras hittade ett par byxor som kom att bli klara favoriter
köpte dom i xl -svarta enkla å stilrena - i somras va ja å köpte ett par i L eftersom ja tröttnat på att knyta fast mina xl-brallor med tidningssnöre från jobbet :)
idag köpte jag hem samma byxor i MEDIUM!  tänker inte ens försöka beskriva den känslan!
 
nåväl straxt efter 16 mötte ja upp Alicia på sats å vi körde ett så jäkla grymt pass ihop!
drygt 1½ timme mycke armar, lite axlar å rygg å en hel del boxning!
bad Alicia fota lite när hon kände sig klar för dagen ..... okej de e ingen världskvallite eller nått tjusigt, 
men va fan de e tungt, ja e trött å svettig :)
 
 
efter träningen va vi inne å handlade lite på jobbet å sen åkte ja hem å städade fram mitt hem! :)
imorgon kör vi ett benpass, eller i alla fall ett halvt, baksida lår funkar men inte framsida
så de blir väl lite marklyft å kanske lite benpress om de funkar !?
 
nu får de räcka för idag å om vi inte hörs innan så god jul på er och -för säkerhetsskull- gott nytt! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0