" Tänk på vart ni befinner er nu och vart ni befann er för 1 år sedan"

 
 
en rad jag läste i ett inlägg skrivet av mr fuck lagom aldrig vila..
ord som fick mig att fundera på hur mycket som förändrats under detta året, eller egentligen dom senaste 2 åren.
de känns som två olika världar!
 
för ett år sen va ja så nerkörd i den djupaste botten!
ett halvår hade passerat sen mars 2012 -helvettesmånaden,
då ja satt på sjukhuset å såg när mamma tynade bort å dog!- min älskade finaste mamma!!♥
fyra dagar senare va de dags att uppleva samma sak ännu en gång då med moster .
 
april  bjöd på 3 begravningar å en varböld, den sistnämnda antagligen ett tecken på att kroppen förde ett inbördeskrig å bokstavligen höll på att explodera
 
juli gick åt till att tömma barndomshemmet, vilket i sin tur rev upp väldigt gamla sår från pappas död
ja minns ångesten över att inte ha hunnit fylla 33 å ändå vara helt föräldrarlös
ja minns också att ja hade svårt att röra mig- ja va fet, hade ont över allt, magen hade sagt upp sig helt
allt skräp som jag stoppade i käften för att döva all smärta i själen kom ut som nån form av frätande vätska !
 
å för att snacka i klarspråk hade ja så ont i röva så ja knappt kunde varken gå eller sitta
 
september minns jag inte ens ja antar att jag var mer zombie än levande .... å sen small det!
blodproppen satt i benet som en betalning för vansinnigt misshandlande av mig själv!
så här i efterhand har jag hört att flera kollegor börjat oroa sig en hel del och ett par av dem samtalade med
chefen som sen satte ner foten ordentligt å väldigt bestämt menade att nu tar du min hjälp för att hjälpa dig själv
eller så måste jag se över dina arbetsuppggifter  - du måste göra något nu annars kommer du dö!
 
eftersom ja levde i min lilla bubbla där mitt liv va helt rimligt å normalt, tyckte jag att men chef överreagerade
något helt hysteriskt!
bestämde jag mig för att avklara den där hälsoundersökningen som hon "krävde"
mest för att visa henne svart på vitt att mina värden  va helt okej å att de därför inte va något fel på mig
- kan man leva i mer förnekelse än så???
 
visserligen hade ja ganska ok världen me tanke på min vikt!
men ja fick nu annat att oroa mig för - 3 timmar me pt på sats
ingick i dealen å detta me gym de kunde dom ju bara fetglömma att ja skulle göra
 
någonstans fanns ändå nyfikenheten å viljan till förändring men ork fanns de verkligen ingen!
ja va helt tömd, gick runt som ett fett skal utan innerhåll .
 
hur som helst så va dessa tre jävla timmar ett måste och de va något som ja hade så mycket ångest över
DÅ slog det mig plötsligt att de fanns en människa på jorden som ja skulle kunna förnerdra mig inför
på ett gym utan att dö av skam!
sarah - en god vän till mig som aldrig någonsin har behandlat mig med något annat än respekt,
en tjej som inte ser ner på andra utan som gör allt för att bygga upp å lyfta sina medmänniskor
de fina i kråksånen va ju att hon sedan en tid tillbaka jobbade just som pt på sats.
 
vi träffades "första" gången i slutet på oktober, där å då ställde jag mig för första gången på ca 15 år på vågen
satan i gatan va jag skämdes!! ja vet ärligt talat inte vad sarah tänkte å tyckte när hon såg siffran
i displayen - ja synade henne i smyg för att se hur hon reagerade men hon visade inte en min!
hon bad mig gissa min vikt å ja drog till med 160 och bommade på 3.3 kg
 
de sköna va att sarah lite granna ryckte på axlarna å mena på 163.3 kg, ja de e mycke men va fan spellar de för roll de ska ju bort ändå :)
hon frågade mig va ja hade för mål å ja kasta ur mig att ja ville ner under 100 kg
fråga mig inte varför, men de e väl nån magisk siffra när man e fet tror jag :)
ja ska vara helt ärlig nu, de fanns inte ett tvivel i min kropp på att detta skulle lyckas!
innombords skrattade jag åt mig själv å hånade mig själv.....
som tur va s har jag jävligt svårt för att säga nej, ja har också jävligt svårt för att inte ta en utmaning,
för att inte tala om hur dålig förlorare jag är! :)
å sarah jobbade sjukt effektivt!  - ja minns faktiskt inte om ja fick mitt kostschema samma kväll eller om de tog en dag, men ja skulle vilja hävda att ja mer eller mindre ändrade mitt liv över natt
å sen dess har ja vart som en skogshuggare på speed :) ja har lixom slaktat allt i min väg
dödat alla tvivel, dödat sötsuget, å dödat gymskräcken.
ja älskar min nya kost, min nya livsstil, ja älskar att gymma! tungt å svettigt ska det vara
hahaha det kära vänner är en mening jag ALDRIG hade uttalat för ett år sen!! :)
 
i morse vägde jag in på 99.8 kg (63,5 minus)
när ja ser den siffran fattar ja fortfarande inte!
 
delar med mig av en del kort nu, dom flesta har ni säkert redan sett men då får ni väl helt enkelt blunda :)
 
 
 
förvandlingen börjar... :)
 -20 kg (= en låda bananer)
 
 
 japp de va min lilla resa det :)
många undrar över framtida mål.... ja har massor av mål för framtiden - vissa av dom är sånna som ja SKA
fixa andra e lite mer "dröm mål"
först å främst nu så ska ja ner 10kg till alltså till 90, eftersom ja gillar att spela högt å gillar tajta mål-nästan omöjliga - man kämpar hårdare då, så vill ja ro iland målet till min ettårs dag så 90 panner till  25 oktober
 
skillnaden från då och nu är att ja skrev de där asså 10 kg ska bort innan 25/10 å jag tänker genast
wrom wrom igång me motorsågen, döda döda  :) å då ska de kanske tilläggas att ja i skrivande stund sitter me benet smärtandes i högläge eftersom ja i måndags upptäckte ytterligare en propp i benet
men va fan de som inte dödar gör än snyggare :)
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Alltså, så otroligt snabbt det har gått! Så himla starkt gjort Emma.

Svar: tack va snäll du är :)
emzingen

2013-08-17 @ 04:53:00
Postat av: Marika

Sitter o gråter när jag läser - helt galet bra jobbat.
Att orkar hålla den takt du har gjort under så lång tid imponerar enormt på mig.
Lycka Till framåt - tvivlar inte en sekund på att du fixar det.

Jag ska följa din blogg - satte igång 5 aug och ska ner 40 kg till 5 aug nästa år - men jobbar för att det ska gå snabbare än så och med dig i bloggfeeden - vem fan vet ;)

Svar: tack så mycket för din kommentar!om du bestämmer dig å inte tänker så mycket utan bara kör, så kommer du greja det utan problem!
mitt enda tips är att de e lättare att inte fuska ! en liten sötsak när du e bortbjudet spelar ju inte så speciellt står roll på vågen men dagen/arna efteråt blir svinjobbiga med sötsuget !
lycka till, kör så de ryker!
emzingen

2013-08-17 @ 08:27:50
Postat av: Frieda

Alltså wow! Keep up the good work! Jävlar vad grym du är! Sky is the limit!

Svar: tack snälla!
emzingen

2013-08-17 @ 11:44:29
URL: http://gaaaalet.blogg.se
Postat av: Oscar

Jäklar vilken resa och vad starkt gjort!! Sjukt imponerande, stort grattis!

Svar: tack så hjärtligt!
emzingen

2013-08-17 @ 14:06:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0