inte ens en propp kan sätta stopp....

livet är ingen dans på rosor å de går inte alltid som man tänkt sig!
ibland händer saker man inte räknat med å då har man två val
-man kan antingen lägga sig ner å böla å sen ge upp eller så gör  man de bästa av situationen...
 
ja har känt mig febrig sedan i lördagskväll, lite slö, frusen å inte helt 100, trots det har det vart full fart hela helgen
i söndags åkte ja in å tränade, ja hade problem som fan i början för ja hade typ noll ork
å ja slog inga rekord direkt -möjligtvis i vila :)
vissa bekanta i gymmet frågade tom om ja givit upp hahah då ser man risig ut asså!
men efter att ha peppats lite så lyckades ja få fart i kroppen å körde ett helt okej  pass i benpressen
först låga vikter å många reps som sen övergick i allt tyngre vikter å färre reps
stannade efter en 3a på 140 kg för vi de laget va ja så svettig att ja höll på att glida av stolen :)
okej okej efter 30minuters pressande hade ja nog inte fått upp 150 ändå hahah
körde lite armar också - något ja inte sysslat med så mycket, har kört specifika armövningar sen
i slutet på maj tror jag, ja tycker att de e svinkul å ja älskar ju män med muskulösa armar
å eftersom ja inte lyckas hitta nån man överhuvudtaget så tänkte ja jobba på mina egna armar nu :)
va tyx? finns de nått hopp?? :)
 
 
 
efter träningen åkte ja ut till Ulriksdal för en grillmiddag med min fantastiska extra familj ♥
eftersom att ja håller kosten stenhårt just nu så åt ja faktiskt bara lite grönsaker för syns skull
å min vanliga middag åt jag när ja kom hem :)
kvällen va som vanligt väldigt trevlig, å när vi umgås kan inget få oss på dåligt humör hahaha
inte ens ösregnet medans vi åt ute :)
äh de e ju inget å lipa över, men hämtar varsit paraply å fortsätter äta å så skrattar man åt hur mongo alla andra ser ut :)
 
i måndags vaknade ja å va segare än en geleråtta å stelare än farfars far!
benen domnade , kliade å va allmänt sega, jajjemen tänkte jag, en härlig liten träningsvärk!
nån gång tidig kväll började ja komma på andra tankar, de e svårt att förklara känslan,
men de lixom bränner, dunkar, svider, å gör ont å sen "smäller" de till ganska direkt efter kunde ja känna en liten knöl precis där de smärtade, å inte långt efter det börjar området kring knölen bli rött å varmt
min ända tanke va typ FAAAAAAAN!!! ja har inte tiiiiid kom tillbax nästa vecka!!!!
ett kilo SKA bort innan fredag för ja ska ta mig fan i mål!
me en propp i benet blir de lixom lite granna svårare :/
 
efter jobbet knatar ja upp till gymmet -galet frustrerad!
kör lite mage å rygg medans ja sitter å funderar över hur ja ska hantera detta
å plötsligt dyker min träningspartner å intervall mentor upp :)
finns fan ingen som kan peppa mig som den kvinnan!!!! ♥
eftersom hon själv har erfarenheter av blodpropp så visar ja henne givetvis å vi ställer oss på varsitt
löpband å pratar om lösningar på problemet  å sen åker ja hem å känner mig ganska lugn...
 
under kvällen är ja i kontakt med sjukvårdsrådgivningen å sköterskan avråder mig från att åka till akuten
så ja kastar in en soffkudde under knät å somnar
 
efter lunchen begav jag mig ner till vårdcentralen , där de mycke riktigt fastställdes att ja har en propp,
den e fortfarande ganska liten å egentligen rätt så "ofarlig" då den är ytlig
denna gången slapp jag tack å lov sprutorna, utan behandlas i stället med tabletter å salva....
enda förmaningen jag fick när ja frågade om träning va att ta de lugnt med specifika benövningar,
så där rök morgondagens
marklyft å torsdagens benpress :(
dessutom är de lite kruxigt me intervallträningen eftersom att springa belastar bra mycke mer än att gå tyvärr
ja tror inte att det är farligt men de gör ont!!
hur som helst så e ju inte ja den som kastar in handduken förens de värkligen e tvärkört
så efter sjukan åkte ja först in å tröstshoppade :) för första gången i hela mitt liv plåta ja mig själv
i ett provrum! känslan av att inte längre se ut som en flodhäst får än att göra tokiga saker :)
 
å sen åkte ja raka vägen in till gymmet
för hör å häpna ja har ju en överkropp som ja kan misshandla oxå!!!! :)
ja avslutade faktiskt me intervaller på löpbandet å de kändes helt okej!
avlastade trycket på benet genom att pressa mig något uppåt med hjälp av handtagen medans jag sprang
å ska man se de positiva så fick ja ju gratis armträning på så sett :)
 
alltså har man ett mål så gör man det bästa av situationen som uppstår!
de e bara nollor som ger upp, all skit i mitt liv har lärt mig att resa mig å kämpa vidare,
inte som nån robot!  självklart måste man vara lyhörd på sin kropp!
-om ja vaknar imorn å har svinont så blir de inget gym, men ja kommer leva me hoppet om att ja vaknar
imorn å känner mig galet stark å sugen på att gå loss som en toka ner på gymmet! å då gör jag det :)
inget är omöjligt! med blicken fastnålad på målet  säger jag som så ofta annars
FUCK LAGOM ALDRIG VILA!!!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0