SEMESTER!!!!

 
äntligen!! :)
med risk för att låta sjukt ego å klappa sig själv på axeln, så tycker jag att jag förtjänar denna semester!
de har vart ett par riktigt jobbiga år! och då framför allt sista 1½ året
ja har förlorat mycket, å de har vart mycke sorg å skit! men ja tror att jag har "tagit migg ur det"
starkare än någonsin!
när ja tittar tillbaka i backspegeln blir ja helt rädd för mig själv!
ja va så slut både fysiskt å psykiskt å ja tror att om ja inte hade fått hjälp att plocka upp mig själv
så hade ja nog inte haft så många år kvar, ja höll sakta men säkert på att ta livet av mig...
 
idag sitter jag här, snart 6 månader senare, 43½ kg lättare å med en helt ny livsgnista!
ja e fortfarande samma gamla emma men me lite nya prioriteringar å me lite mer kärlek till mig själv!
nog för ja fortfarande har långt kvar innan ja kommer kunna se mig själv i spegeln å tycka om de ja ser!
å nog för att ja fortfarande blir tvärtyst å vill sjunka genom marken när nån berömmer mig
-för att ja tror att folk ljuger för mig å sen skrattar bakom min rygg-
men jag har kommit en LÅNG bit på väg! ja e stolt över va ja har lyckats åstakomma ännu så länge
å idag tackar jag för beröm å ja känner i hjärtat att ja förtjänar det! :)
för mig är det STORT att kunna gå stolt å rakryggad!
så många år av hat för mig själv,å känslan av att vara ful fet å misslyckad....
 
bilder som tex dessa får mig nästan att börja gråta!
 
 
 
men nog me blickar i backspegeln nu!! nu är de dags att bara blicka framåt!
nu kan det bara bli bättre :)
 
 
längtar så mycket efter italien å min familj som finns där !
ja vet att jag inte kommer kunna hålla varken kost eller träning när ja e där, men de känns som att ja kommer
kunna hålla mig på mattan i alla fall :)
å jag hoppas att ja kommer att komma hem styrkt med ny kraft å energi för att fortsätta min resa
till en emma som tom jag kan älska!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0