ja satsar på sats :)

bortsätt från att ja själv hade väldigt mycke förutfattade meningar om gymfolk överlag
så har oxå sats ett rykte om sig att vara ett dyrt gym där bara dryga upppumpade killar hänger....
det är verkligen fel!!
okej de kostar en slant å visst de e dyrare än andra gym men man måste kolla va man får för pengarna!
öfr mig vva de framförallt närheten som bestämde och att hjälpen fanns där.
i nuläget känns de verkligen som jag har valt rätt -för mig- !!
de spelar säkert in vilket sats man tränar på, ja har ju själv prövat tre olika och har en klar favorit :)
att folk skulle va typ träningsgalna upppumpade idioter stämmer ju inte heller :)
senaste månaden har ja slagits av känslan av att ja hör hemma, å att ja börjar bli en i jänget :)
ja tränar ju till 90% alltid under gymmets sista öppettimmar och vi e någ en skara som är ganska lika på den punkten :)
å visst e dom där varje dag -liksom jag typ :) - å visst e dom  ganska stora å välpumpade -liksom inte jag -
men vi hälsar alltid glatt på varandra,man kastar ett berömmande ord då och då,
och för mig finns de absolut inga problem med att be om hjälp!
som igår tex när ja bestämt mi för att äntligen lägga lite möda på att klura ut hur  en av maskinerna funkar..
till min hjälp har ja mor mia som lixom mig inte skäms över speciellt mycke grejer :)
jag vill köra benpressen där du ligger på rygg å pressar vikten uppåt,
men maskinen har en spärr som vi absolut inte förstår oss på haha
mia börjar krypa runt på alla fyra å försöker analysera hur spärren ser ut å hur den då funkar :)
ja som e mer lagd åt hållet -frågar-man-går-de-fortare, ropar bort till avdelningen med hantlar
å dess pumpade grabbar
-hallå ere nån som vet hur spärren funkar på denna ,ja skulle vilja testa?
ja får omedelbart hjälp å en del extratips å en hel del medskrattande :)
ja startade för säkerhetsskull på 60kg å sen körde jag bara mellan 1-5 reps /viktökning
eftersom ja ville pröva hur mycke ja kunde maxa... ja slutade på 180 kg å ja tror att ja har mer kvar å ge
men ja måste reka maskinen lite mer, typ om de går å ställa in stolen osv..
nåväl de enda ja vill säga me detta e ju att sats å dess medlemmar har en väldigt oförtjänt dåligt rykte!!
men att de oxå som me allt annat kanske handlar om hur du är själv som människa!
är du själv trevlig,inbjudande,glad å kanske t.o.m tar första steget så ere stor chans att folk
ger dig desamma tillbaka!
om man istället för att irritera sig över "biffarnaa" beskådar dom så kanske man lär sig nått :)
i min setvila sitter ja alltid å kollar runt efter ny ispiration å nya övningar att apa efter,
bland de ballaste ja vet just nu e att kolla in folk som pallar göra massor av chins
troligtvis för att för mig är tanken på att palla lyfta min egen vikt så jävla långt borta :)
men de e oxå ett av mina mål att klara av i framtiden!!
langar en länk på nått ballt oxå :)
http://www.youtube.com/watch?v=NOOS9iVDiUo
 
nu ere dax att inta lunchen för att sen dra till jobbet!
 just det ja dagens invägning gick helt ok om man räknar med att träningsveckan vart bajs pga
påsken  (har ju bara tränat ti-to) men -1½ kg ca, så totalen är nu på -40½ kg
de e bara att kriga vidare! aldrig vila .....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0