våga vara ditt unika jag!

hur många lever egentligen livet i ren å skär lögn?
mörkar sina problem å ljuger om sin livssituation
allt för att ha kvar "titeln", stsatusen på fejan,anseendet i bekantskapskretsen,,,
rädslan för att pröva nått nytt, eller rädslan för att vara ensam, eller ännu värre att andra ska veta att du är ensam!
allt måste va så fint å så jävla pärfekt utåt...
tjusig titel å hög lön annars har du inget riktigt värde -få de gärna å låta lite tjusigare  när du berättar för andra!
du bör kunna skryta med tjusig villa å fina bilar,gärna landställe å båt oxå,dyra semestrar, å tjusiga fester å middagar
- skitsamma om ni käkar nudlar resten av veckan så länge du kunde checka in på en jävligt flott restaurang
så alla dina facebook vänner såg å gillade...
 så patetiskt,tråkigt å ytligt!!!
jag älskar att har RIKTIGA människor omkring mig!
sånna som inte fejkar livet, sånna som skiter i va andra tycker å tänker om dom!
sånna  som vågar leva , vågar va sig själva,vågar ta steget ur ett förhållande som suger,
eller som vågar stå för att dom köpt sin tröja på hm för 49.90 på rea
sånna varns barn låter å har fläckar på knäna för att barnet e barn å LEVER!
sånna som bjussar på makaroner å korv när man hälsar på för att de va det dom skulle äta
å dom är sig själva- å ja älskar dom just därför!
 
underhållningsvärdet i att träffa nån man inte sett på länge  å avklara alla dom där artighets frågorna
å att få se minen å medlidandet  hos den bekanta när man säger att man jobbar på ica
å lättnaden hos denne om man sen lägger till att man jobbar som skiftledare
hahaha dom har inte en susning va de innebär men lättnaden i att deras gamle vän har en titel
är så tydlig
när man sen berättar att man lever som singel å inte har barn  får  man nästan plocka fram
näsdukspaketet ....
gissa om ja njöt på den tiden ja bodde i fittja de kunde ju ge folk en smärre infarkt :)
 
har aldrig någonsin fattat dde spelet!
för mig sitter värdet i andra saket,ja skiter fullkomligt i mina vänners lön, hur dom bor, å va dom jobbar med
eller om dom ens jobbar!
de rör mig inte i ryggen om dom e gifta eller singlar eller om dom käkar korv eller oxfile`till middag!
ja vill att dom ska vara lyckliga å ärliga .....
 
nu blev ja plötsligt trött! vet att de bara varar 10-15 minuter så ja ska försöka hänga på tåget å få lite sömn!!
man vet ju aldrig när nästa sömndipp kommer :)
 
  
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Tack Emma för ditt fina inlägg! Själv har jag ju kastat halva min lägenhet. Plötsligt, när jag var tvungen så insåg jag att det är få saker som egentligen har ett värde för mig. Eller som spelar roll. Jag väljer att äga mina saker. Inte bli ägd av dem. Tänk om fler kunde värdera sig själva och sitt inre. Jag börjar med mig och hoppas kunna vara en inspiration för fler att värdera sig själva.. Vi kan bara börja med oss själva... jag är så tacksam för dig Emma.. Underbara Emma. Precis som du är, älskar jag dig precis för det, och mycket mer.

Svar: tack för fina ord!!när ja räknar mina välsignelser räknar ja dig 3 gånger ;)
emzingen

2012-09-03 @ 07:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0