stort MEGAGRATTIS!

ja tänker ägna en stund åt något som känns väldigt viktigt för mig!
det är nämligen så att en vän till mig har gjort något helt otroligt i helgen,
nu e min blogg förvisso bara pluttliten så detta e  ju inte mycket till lansering :)
men om hon kliver in här så vill ja att hon ska förstå att de hon har gjort e stort
å det berör folk omkring, de glädjer hennes vänner å de e så jävla värt att skryta om!
 
när ja träffade sarah första vändan va hon bara 13-14 typ men go å glad å fantastiskt rolig,
vi hängde under några veckor, men sen va konfirmationstiden över och våra vägar skilldes...
några år senare kom hennes bror inglidandes till konfläsningen - även han väldigt härlig lixom sin syster-
vi pratade en del om sarah å han berättade att hon börjat bryta arm
-jäklar va ballt - tyckte jag å såg fram mot lillebrors konfdag för att få träffa min vän :)
dagen kom men inte sarah - hon va ivägrest till nån tävling, vilket e en helt okej ursäkt! :)-
 
nått år flöt förbi å sen damp " mitt i" ner i brevlådan, å ja satt å läste ett reportage om sarah
-tror att de va inför vm-
ja kollade efter henne på fejan-> hittade henne å addade henne..
minns att ja skickade me ett medelande eftersom ja inte viste ens om hon skulle minnas mig
men de gjorde hon :)
vi snacka lite å sen blev de bestämt att vi skulle hooka upp på lida country
å de gjorde vi oxå
hon va precis som ja mindes henne - samma fantastiska människa! - något mer välsvarvad  fast sånt har ju aldrig spelat mig nån roll! :) men de märktes att de spelade henne roll å hon mådde mycke bättre nu vilket
e jätte viktigt!
något som va sjukt kul å se va ju att hon hade klarat sin egen utmaning  som hon tog på sitt konfaläger
hahah hon skulle  ha lika långt hår som mig å de hade ju gått ganska bra :)
sen dess har våra vägar korsats mer å mindre,
ett tag jobbade vi ihop å stundvis pratar vi mycket på fejan
ibland har vi ingen kontakt alls, men ja har alltid koll på henne via fejjan å bloggen
å de tror jag e ganska ömsesidigt ....
 
denna tjej har kämpat så oerhört med sina drömmar!
hon har fightats med så mycke fördommar å drömdödare!
hon har gått mot alla normer å värkligen gått sin egen väg..
mycket "normalt" har  hon försakat men mycket har hon vunnit oxå!
hon jobbar så hårt, lever, andas, äter. drömmer, å bajsar typ armbrytning :)
" ja SKA bli bäst! " har hört de sååå många gånger!
å mina damer å herrar  SARAH BÄCKMAN ÄR  BÄST!
i helgen har hon plockat hem vm-GULD  asså fattar ni hon är VÄRLDSMÄSTARE :)
i armbrytning! å inte bara i ena armen utan hon har tagit BÅDA GULDEN!
dvs DUBBEL VÄRLDSMÄSTARE hur många kan skryta med det lixom!!??
VRÅLBALLT!
ja hoppas att hon har många år kvar att leva sin dröm, att hon får fortsätta att utväklas
å bli starkare (om de nu e möjligt :)  )
ja hoppas att hon får vara skadefri å att hon får fortsätta att ispirera människor omkring sig!
ja blir ofta imponerad när hon lägger upp bilder!
inte bara för att ja älskar armar ;) hahah nä men ärligt ja tycker att de e så oerhört roligt att se
hur någon ja tycker om , rör sig mot sitt mål, ja har sett hennes kropp byggas å förändras!
ja har vart med när hon kämpat på alla sett å vis! ja har glädjats med henne i alla hennes framgångar
å ja har lidigt med henne i motgångarna
 
 
hon är så otroligt vacker både på insidan och på utsidan!
 
jag vill härmed önska sarah ett riktigt jäkla stort MEGAGRATTIS!!!!!!!
så jäkla glad för din skull!!
 
vill oxå bara nämna att de fasen inte bara e sarah som är bra på detta utan sverige är vassa!!
tycker att sporten borde få väldigt mycke mer uppmärksamhet!!
ja menar hur många vm-medaljer tog vi senast i typ friidrott??? eller hur bra gick det i fotbolls vm???
 
svenska landslaget bestod av 26 personer och dom har mellan to-sö plockat hem  23 medaljer

6 Guld, 7 Silver och 10 Brons.

de tycker jag e värt en hel del media-utrymme faktiskt!

nåväl GRATTIS till alla medaljer - de känns fint att vara svensk! :)

 

 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0