ont de gör ont......

har vart i valet å kvalet om ja ska skriva detta inlägg eller inte ... för ja, lite pinit e de ju :)
men va fan ja å många me mig tycker ju att de e pinsamt å bajsa å de gör väl typ dom flesta ja känner, så de borde ju inte ligga nån skam i det  lixom!
vissa grejer pratar man bara me sina närmsta om, min närmsta som ja kunde fråga om typ allt utan att skämmas va mamma :/ å hon finns ju inte längre så ja e anska vilsen!
 
ja fattar inte riktigt varfrör folk går å trycker på grejer vilket resulterar i att alla tror dom e mongo å ensam me problemen, istället för att man delar med sig å dessutom  sprider ut att "de e normalt, du e inte ensam"
 
så ja börjar helt enkelt här å nu!
vill gärna ha tips å råd om nån delar erfarenhet!
å om ni vill å vågar vore de ballt om ni lämnar en kommentar me era "pinsamma problem"
ni får väldigt gärna vara anonyma om de känns bättre :)
å om ni inte vill att ja ska publicera de ni skriver så be mig att ge fan i det
änd jår sikret ar sejf vitt mi!
 
ja har några ganska najsa gener så som bra hårkvallite  å typ ja e en god människa men sen e de fan slut hahah
har fått ärva allt möjligt skit å framför allt från mammas sida -älskar dom ändå!
vissa problem dras ja med jämt
 
*dåliga luftrör,rutten hals,ständigt hostande å harklande,ofta helt utan röst- tack mormor!
 
*mensvärk från helvettet! kan knapt stå när de e som värst, har lika ont i ryggen som ja har i magen
å oftas slutar även benen å funka -tack mamma 
 
*risig kista! ofta ont, hård som sten ena dan rinnande som neagarafallet andra dan - tack mormor och mamma!
 
*alltid ont i ryggen- klarar inte av något som är monotomt, tex diska å dammsuga, de e typ döden!
stå stilla är inte heller nån favvo, lyfta e inga problem men att stå stilla å lyfta något länge e döden, asså typ ja skulle aldrig kunna bli mamma för ja klarar inte av att hållla ett barn en längre period, eller jo om ja sitter...
ryggproblemen vet ja inte vem ja ska skylla på... men tack ho eever ju ar!
 
ok nu tilll dom lite mer oregelbundna problemen...
 
mellan varven får jag en varböld, eller den finns alltid men e inte alltid aktiv så att säga...
den sitter typ högst upp i butcracken vilket gör att de allt som oftast gör lite ont att sitta å inte e helt skönt att sova på rygg... när böldjäveln bestämmer sig för att va lite mer aktiv så sväller den till en stor varfylld boll å den smärtan e fan inte att lajja med! (för er som säger "du e som en böld i röven" till folk ni inte gillar, sluta me de fan, ni har inte en jävla aning om va ni snackar om!!)
när bölden väl spricker (läs exploderar) är det så fantastiskt! för de slutar ju att göra ont
men de e ju groteskt jäva äckligt! har haft detta 4 ggr å samtliga gånger har ja svimmat minnst en gång
medans ja rengör mig efter explotionen ...
böld e förövrigt något som tidigare erfarats av tex farmor så om de e genetiskt, tack!
 
mmmm mysit inlägg va?! :) hahaha nån kvar?
 
om man har risig mage som antingen e typ sur å frätande eller stenhård, så ere ju inte helt otippat
att man tillslut får sår eller hemorojder -de har ja oxå ärft från mammas sida, tack!
kan medela att de inte e pga snålhet som jag ibland gråter när ja skiter...
 
åderbrock -sjukt osexigt ! även detta från mamma å mormor har nog haft sen ja va typ 12 år lixom :/
dom har inte stört mig specielllt mycket förns sen nått år tillbaka
då ja började få domningar i benen om ja stod för länge, har även upplevt såkallade restless leggs
dvs de kryper i benen gärna när man ska sova..
jo just det nu har ett åderbråck fått frispel å svullnat
de e hårt som satan å gör ont så de går fan inte att beskriva!
så länge ja sitter eller ligger e ok, men stå e fan så smärtsamt så ja gråter
å då vill ja poängtera att min smärttröskel är hög!! ( va på väg att somna medans ja blev gaddad i måndags)
stod upp å snöt mig för ett tag sen,å när ja tog i för snyteet så höll ja på att dö av smärtan som blev i benet
antar att de har något med aktivitet å blodflöde att göra?!
asså detta me onda åderrbråck e nytt för mig så om någon har egna erfarenheter/ husknep
dela gärna!!!
nä nu orkar ja fan inte me mig själv längre! tog precis painkillers så ska lägga mig å vänta på att dom kickar in .
förhoppningsvis får ja några timmars sömn!!!
ok nu har ja vart pinsam så nu tycker ja fan att ni kan bjuda på några kommentarer , gärna me massor av råd
eller lite egna problem så ja slipper känna mig så jävla ensam å effterbliven!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fia - diagnosmamma med fem vildingar

Jag har funderat som fan på det här, men jag har inget sånt pinsamt... Ibland får jag en släng av hemorojder iofs, kan ju vara pinsamt att prata om.

Men såna vanliga grejer har jag några att dela med mig om du vill?

*Mensvärk not so much, men mens. Rena rama niagara i fyra-fem dygn. Rena blodbadet alltså.

*Lederna är nog snodda av en 95åring som arbetat på en åker hela livet. Minsta antydan till kyla och jag kroknar ihop, mest händer/fingrar/fötter. Riktigt sexy att vakna med krokiga&orörliga fingrar och samtidigt inte kunna stå på benen för att fötterna är mongo.

*Är hårig som en bergsget. Överallt typ. Armarna och ryggen är tack-o-lov besparade, men benen,armhålor,muffleriet och raggarsträng. Tack för den liksom...

Hmm... Finns säkert nåt mer man jag kommer inte på det just nu, men så har jag ju blivit begåvad med tre underbara diagnoser också, och det måste fan ligga högt på listan över hat-saker! Puss!

Svar: älskar dig min lilla bergsget! ;)
emzingen

2012-09-29 @ 18:59:03
URL: http://barajagochmitt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0