lördagsnöje!

 
har ju haft jävlit ont i benet sen i onsdags...
de har svullnat å blivit värre för varje dag så idag gjorde ja som vanligt
dvs ja fråga mina extramammor va dom trodde å båda sa åk till sjukan för i helvette! :)
så ja jobba klart å åkte hem å ringde sjukrådgivningen, vilket resulterade i typ detta samtal...
 
vårdupplysningen åsa,hur kan ja hjälpa dig?
jag-hej ja e jättesvullen på sidan av knät, de e rött, stenhårt,varmt å gör skitont...
systern-de låter som en blodpropp, åk genast in till akuten!
jag-fan ja viste att du skulle svara så! :)
systern-*stort asgarv i telefonen* hur många dagar har du väntat me att ringa?
jag-4 ... men JA! jag ska åka in, har precis kommit från jobbet så ja måste bara käka å duscha först,har ja inte dött på 4 dar lär ja ju hålla ett par timmar till...
syrran-*nytt asgarv* du gillar inte sjukhus va?
jag- öööh nä de kan man ju inte påstå
 
frida va snäll å erbjuda både skjuts å sällis, å då får man skylla sig själv :)
fick snabbt hjälp av en syrra som tog ett blodtryck som inte va asbra (inte käpprätt heller men...)
pulls hade ja tydligen ingen alls så hon tog tre rör blod å gick för att hitta bättre maskiner .
kom tillbax tock puls som va hög, temp som va ganska hög 38.6 (ligger i vanliga fall under 36)
ja hade oxå lite låg syresättning fast ja tror att för mig va den ganska normal :)
efter ett par timmar kom doktorn å hälsa på, tydligen hade ja hög sänka för hon e inne på att
ja har en kraftig infektion, men vågar inte riktigt släppa tanken på eventuell blodpropp
så typ 12 timmar framåt behandlas ja som propp patient, fick blodförtunnande på sjukan,
å imorn ska ja tillbaka å göra ultraljud, så får vi se sen...
 
kan ju sammanfatta detta me att efter 4 timmar på sjukan e ja inget klokare alls !
har ont å blåmärken på två nya ställen, svinont i benet.!! å allt detta för bara 400 pix!!
men men men ja fick ju hänga me frida i alla fall :)
ja ja nu ska ja se om ja kan sova ett par timmar å så får ja hoppas att ja vaknar när dom ringer
imorn från sjukan, från kl åtta kan dom ringa å de e ju om 3.å 20 :/
dom har fått instruktioner om att terra båda mina lurar :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0