leva i sömnen utan att sova...

så sjukt jobbigt när ja går in i en sån här sömnlös period för ingenting funkar lixom!
när ja än somnar så vaknar ja ALLTID vid 10 å sen kan ja oftast inte somna om förns 11 i bästa fall ...
13 måste jag kliva upp för att hinna käka å göra mig i ordning för jobbet.
soft tänker ni, va e problemet?
jo problemet e ju att ja hela denna vecka har somnat typ tidigast 6 - sovit max 4 timmar å sen nån timme till på soffan
den där timmen mellan 10-11 är ja vaken men inte människa,den spenderar jag i soffan ,
ja "kollar" på våra bästa år samtidigt som ja kanske chattar me folk på fejan utan å veta om det :)
eller bloggar -brukar bli suveräna inlägg som man inte fattar ett skit av...
en  klassiker e oxå att ja läser sms som ja oftar svarar på utan att minnas det
å vill de sig riktigt illa så raderar jag dom oxå å sen blir nån skitarg för ja har lovat nått som ja inte har ett dutt minne av!
kan bli riktigt tokigt ibland när fel folk kommer på detta å utnyttjar det!
- så som min föredetta  "vän" som ofta ringde denna tiden å bad om att få låna pengar å så böla han
nån hämsk storry om fattigdom å ingen mat å svältande barn å ja mitt halvsovande nollstälda jon
förde över pengar till honom... de blev dyrt i långa loppet!
nåväl ja e alltså inte så genomtänkt av mig när ja "vakensover" å ja ställer ofta till me grejer som retar gallfeber på folk!
dettta e ett stört tillstånd som ja inte har en susning om va ja ska göra åt eftersom ja inte är helt i kontroll
över va ja själv gör. mina ideer kan kännas råtoppen för stunden då fast de brukar inte bli så bra!!
 
att ja gör muppiga blogg inlägg e väl inte hela världen men att ja tex går å drar igång spisen å sätter pasta på kokning för att vakna av brandlarmet å en rökfylld lägenhet... öööh jaaa :)
eller som den gången då ja måste "drömt" att ja va sjukt törstig å vaknar av att ja ligger på rygg å häller en liter saft rakt i nyllet på mig själv.... *orkar inte me mig själv!*
men visst fan e de jobbigt när man vaknar av nån arg polare i luren som undrar vart fan maan är
fratt ja har haft värsta sms diskussionen på morgonen :)
 
de andra som e jobbigt e den faktiska sömnbristen!  att under veckor i streck, ibland månader sova 3-5 timmar/natt å sen jobba med ett ganska tungt jobb där de krävs att ja som arbetsledare måste funka å dessutom ska ja kunna bete mig när nån idiot till kund börjar tjafsa! de e ju lixom tvärkört innan de ens startade!
 
 
överallt å hela tiden har ja människor omkring mig med krav om hur ja ska vara å hur ja ska bete mig,
kunden har alltid rätt en butikspersonal kan man behandla hur som hellst!
-emma finns ju  alltid när de e jobbigt, till henne ringer ja bara när mitt liv suger!
- ring emma hon kan skjutsa oss hit å dit (tack gode gud att bilfan e paj nu!)
-emma e så snäll henne kan man ringa kl 04 fratt man vill ha sällskap på luren när man går från krogen
jaa a raaaaa, å så kan man lägga till den där förbannade larmjouren som ringer i tid å otid oxå!
... nu vet ja att nått smartskaft har lösningen på alla mina problem....
- de e ju bara att stänga av telefonerna!
- jo visst de skulle man ju kunnat gjort om de nu inte
va så att man va efterbliven i huvudet å verkligen inte kunde sova me lurarna avstängda ,
för att man då bara ligger klarvaken å undrar vad som hänt, vem som dött, osv osv 
de i kombo med att psyket inte e helt toppat å att ja saknar mamma nått fruktansvärt
 gör att ja e sjukt lättirriterad å vansinnit  blödig å tar åt mig av allt!
 
i morse tex gjorde ja bort mig å fick en sky jävlarns avhyvling av en god vän, vilket resulterade
i endast nattens tre timmars sömn å 1 ½ timmes störtbölande...
hade de inte hänt så mycke mer så hade säkert dan ungefär vart som vanligt , men
tillsammans med två samtal till från annat håll där idioterna trampar på mina nerver å inte kunde bete sig 
blev ja så jävla less så emma "papperskorgen ab" bara langade på mig jobbkläderna å drog
sur som ett bi å hungrig som en varg å me tårarna i ögonvrån som en ??? gråtbäver??
 har jag gjort en av mina sämre arbetsdagar idag...
men nu e denna dan snart över å om typ 4 timmar kanske jhon fucking blund tittar in en stund
de ska bli skönt!
 
 
imorn ere påt igen  jobba jobba...
så om ni pratar me mig,messar me mig eller chattar me mig innan ett imorn (eller nån annan dag),
tro då för fan inte på va ja säger eller gör, utgå ifrån att ja har noll koll! 
 å återkom på min fungerande sida av dygnet!!
tjillivippen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0