TACK!!!

nej detta ska inte bli en kost å träningsblogg!
MEN... just nu är det stort å nytt för mig  OCH roligt, så då är det ju det som ja vill skriva om :)
 
 
igår fick ja mitt kostschema av sarah SÅ JÄVLA SNABBJOBBANDE BRUD!!! :)
hon har verkligen lyckats skräddarsy det för vad jag tycker om,
okej ja har vart hungrig på jobbet dom sista timmarn,de e ja iofs alltid, vilket ofta leder till
lite nötter (läs ganska många) å nån choklad i lösgodisavdelningen (gejsha me papper på såklart ,dom andra godisarna utan papper kan de ju va kiss på :)  )
.... idag åt ja en tomat medans ja räkna kassan
men de tar väl nån vecka att vänja sig kan ja tro?! har ju gått från att äta jävligt stora potioner
till mindre + att ja inte har ätit något utanför schemat på hela dagen - inte en endaste liten godis på jobbet
å dessutom ligger ja + en halv gurka OCH mitt fjärde "mål"  de typ godaste målet :)
sarah har ju anpassat målen efter min dygnsrytm så därför har jag ett mål för när ja inte kan somna typ
(ja ni vet ju att ja ofta e vaken till 4-6 ) målet innefattar gurka,tomat,avocado å mozzarella :)
 
bara för å skryta lite kan ja oxå medela att ja inte åkt nån rulltrappa idag! ja dansade i mjölkkylen
(tur det annars hade ja nog frysit ihjäl)
å trots snö å fanskap + att ja handlade på jobbet så ryggan va tung ,
så stålsatte jag mig och promenerade hem :)
... så nog me skryt nu :)
 
kostupplägget är ju skrivet i gram vilket e lite klurigt om man inte har nån köksvåg
(ska få låna en av mor mia, tack för det!!)
men ja gör så gott ja kan! delar upp i påsaar genom att dela pås/kartong vikt
smygväger gurkor, avocado å tomater i kassan, när kunderna handlar av mig :)
å sen höftar jag lite ibland :)
 
när ja kom hem från jobbet idag fixade ja dagens middag och gjorde en lunchlåda till imorn
för att slippa stressa om ja e trött ..
medans ja väntade på middagen så passade ja på att fördela mat, å ja måste ju medge
att man känner sig ganska muppig hahaha ja som alltid sagt att ja aldrig nånsin skulle stå å måtta å väga mat  :)
sent ska syndarn vakna! ;)
 
300g grönsaker ska de va till mina två större mål å eftersom ja vill ha varm mat så e wook kungligt
ett kg klipte ja på mitten  delade upp i fyra påsar plockade bort dom äckliga vattenkastanjerna
å så kastede ja ner lite mer fryst brockoli i varje påse (säkert inte precis 300g men nära tror jag)
 
sen köpte jag en kasler på ca 500g  schemat säger 150g kött , först tänkte ja fuska lite å dela den på tre :)
men när ja insåg att ja fått me mig en riktigt fin bit (skär alltid bort kanter å den däär senan som går i (eller va de nu är för nått??) )
men denna böhövde ja knapt ta bort nått på alls så därför valde ja att dela den på fyra då ja tyckte att de såg ut som tillräkligt för att bli mätt på
så  när ja va klar såg diskbänken ut så här :)
 
kvällens middag va jäkligt smarrig å ja åt långsamt som fasen å njöt :)
 
slutligen vill ja passa på å från botten av mitt hjärta tacka för alla fina, stöttande, å kärleksfulla medelanden!
TACK!
och till alla som skriver till mig å berättar om sina egna erfarenheter å vikt fighter dom haft
tack för att ni delar med er det är verkligen upplyftande att läsa om hur andra har lyckats!
de peppar mig som fasen!
TACK till alla som stöttar, hejjar, tänker på å ber för mig!! :)
de e lätt att lyckas när man är omgiven av fantastiska människor!
kärlek från mig till er!! ♥

Kommentarer
Postat av: Monica

Heja Emma ! Jag är såå glad för din skull ! Nu. Går det bara uppför för dig och du har ju suverän hjälp också . Kram på dig ! <3

Svar: TACK! fast nedåt ska de ju :) haha ja har bästa hjälpen man kan tänka sig!!!
emzingen

2012-10-26 @ 01:59:49
URL: http://www.beautifulhealthylivi.nattstad.se
Postat av: Frida

Jag har en morot, när du gått ner 2% av din vikt har jag en present till dig

/Frida

2012-10-26 @ 06:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0