onsdag, första dagen på resten av mitt liv!

hejsan hoppsan!
nu har ja vart så där rutten på att blogga igen! men va fasen de e mycke som händer
å de e mycke som rör sig i mitt lilla pall just nu :)
 
vill börja med att berätta om dagen!
har ju vart på den där hälsokontrollen idag, fick träffa en jättegullig sköterska
som har tagit massor av värden på mig å sen har vi diskuterat hur mitt liv har sett ut å hur det ser ut,
vi har pratat träning ,kost, stress.sömn , välmående tobak å alkohol ..
ja va lite nervös att ja skulle få träffa nån medelålders-pekpinne-tant :)
men de va det absolut inte! en tjej i min ålder som va väldigt lugn å lyssnade på vad ja hade å berätta,
hon kändes äkta och hon hade stor empati - vilket ja tycker e väldigt viktigt!
 
ja kan nu lugna alla med att jag mår bra å att alla mina värden va väldigt bra!!
bra blodtryck, bra socker å bra kolesterol å ja låg inte "i farozonen" på  allt som vissa tror att ja gör :)
visst har ja en övervikt å den ska ju bort nu!! :) men som sagt jag är vid helt ok hälsa annars!
eller de kan man ju egentligen inte veta för ja vet ju inte hur ja ser ut invändigt! skulle ju lika gärna kunna få en hjärtinfarkt i natt men jag är enligt testerna inte närmre döden än nån annan lixom :)
 
nåväl de va ett givande möte i allafall å ja känner mig sporrad att sätta igång med mitt tränande,
ja har ju inte så mycke kunskaper va de gäller kost men jag har faktiskt gjort en del förändringar
senaste veckan, har bara ätit grönsaker på kvällen efter jobbet, å ja har försökt hålla mig undan fettet!
dessutom har jag ätit väldigt lite choklad! detta e jättestort för mig då ja verkligen ÄLSKAR choklad!
det är oxå något ja tröstäter i helt sjuka mängder då ja mår dåligt-de har ja alltid gjort.
detta kommer låta helt sjukt! å tro mig det är pinsamt att skriva det !!
men ja måste ju va ärlig så ni ska kunna förstå... även om ja har vetat att de e helgalet så har ja lixom inte kunnat hindra mig själv å de har lixom tillhört min vardag att trycka i mig 200g choklad / kväll
har ja väl öppnat förpackningen så äter ja oftast tills den e slut!
senaste veckan har jag ätit EN kaka, ja vet att de fortfarande är för mycket men för mig
är det en klar förbättring! ja tror inte att ja kan ta bort alla gosaker runt om mig å sätta massa förbud,
MEN är det de som sarah säger till mig att göra så ska ja fan göra allt i min makt för att hålla det!
å skulle ja falla för suget så ska de fan i alla fall vara jäkligt mörk choklad!
man kan inte förändras helt över en natt!!
men ja vill detta jag vill förändras!
motionen har ja inte kunnat göra så mycket åt ännu eftersom ja fortfarande har proppen i benet
å tar mina sprutor men ja gör små små saker för att röra mig.
tex när ja e inne i mjölkkylen på jobbet så låter jag skräpburen stå så långt ifrån mig som möjligt så ja hela tiden
måste förflytta mig ..haha visst de tar väl säkert 10 minuter extra där inne men de måste väl gå under friskvård va?! :) som sagt små små förändringar men de e väl bättre än ingen förändring!
 
appropå dom där jävla sprutorna! ja har nu tagit 10 av 25 stycken och ser ut så här....
 
'
 
gissa om de gör ont!!
haha man kan ju undra hur ja ser ut efter 15 sprutor till!
tur att ja e för tjock för bikini, hur skulle de annars se ut i dubai :)
 
 
hade tänkt att försöka somna tidigt idag men eftersom ja fortfarande inte e trött så ska ja nog
skära upp lite gurka å tomat å kanske en mozzarella (hur onyttit e mozzarella??)
å kolla på en film i förhoppning om att ja blir trött
måste även käka ett par apelsiner innan ja somnar eftersom ja börjar känna mi lite förkyld!
 
tack för idag slut för idag!
 

Kommentarer
Postat av: Nina Thorsell

Emma, jag sitter på jobbet men var tvungen att läsa ändå. Läste lite snabbt men jag typ bölar för att jag är så jävla STOLT över dig. Emma, du är så fantastisk som tar tag i din hälsa och tar stora steg framåt. Jag är säker på att belöningen av viktnedgång och total-översyn på livet kommer leda till så mycket gott. Bara att få ordning på sömnen kommer vara guld. Jag är så stolt över dig och om du på något sätt tror att jag kan hjälpa dig framåt vill jag gärna hjälpa till. Jag är inget hälsofreak men jag försöker hålla igång lite i alla fall. Stor kram på vägen mot hälsan! KRAMKRAM! /ninath

Svar: men tack min fina, nu blir jag väldigt rörd!ditt stöd kommer hjälpa mig mycket!!
puss på dig
emzingen

2012-10-18 @ 10:43:07
URL: http://spotlife.se/musik/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0