NU JÄVLAR!!

känner mig fullproppad med nya intryck och massor av energi!
känner faktiskt att ja e stolt över mig själv idag! kanske låter astöntigt? framförallt  för alla hurtbullar :)
men ja har tagit många steg idag å många beslut! har oxå klivit över en hel del trösklar...
idag klev ja för första gången i mitt liv in på ett gym!!
förvisso inte för att träna, utan för en konsulation med min personliga tränare och coach.
så jävla imponerad över hennes kunnighet å hur proffsig hon är, och hur mycket positiv energi
en människa kan ge till en annan!!
och jag känner så mycket tacksamhet och kärlek i mitt hjärta för att hon tar sig ann mig!
ja VET att detta kommer bli så jävla bra!
hon ger så mycket pepp,å positivitet, hon har verkligen öppnat viljan i mig att kämpa!
ja vet att ja kommer att klara detta tillsammans med sarah!
 
de känns skönt att ha fått veta att ja inte har vart helt ute å cyklat i dom egna kosttankarna som jag
lekt med under ett par veckor :) å de känns skönt att allt inte kommer att bli 1000 förbud å pekfingrar
 
vi har pratat om när vi ska sätta igång å eftersom ja känner mig peppad så kommer ja fortsätta att
förändra min kost, å så småning om så kommer mitt kostschema , men redan idag fick ja en hel del råd
å riktlinjer, vilket resulterade i att de står en peperonata på långkok, och ett stort lager gurka å tomat e inköpt :)
eftersom sarah nämde keso - detta fenomen som ja vet säljer skitbra, men som ja aldrig vågat testa-
kände jag att de måste ja köpa hem å pröva hahah
 
träningen bör ja ju inte starta ännu me tanke på att ja fortfarande tar blodförtunnande
å knät fortfarande inte e helt ok,
men min plan är att i alla fall promenera en del och göra dom där valen som sarah förespråkar så starkt..
skippa rulltrappan å ta trappen,skippa bussen å gå tilll stationen,att aldrig vahelt stilla
-nu ligger jag i soffan å sparkar me benen som om ja hade spasmer hahaha
men de e ju viktigt att lyssna på å lyda sin tränare  :)
 
idag fick jag oxå en startvikt.. herregud va har jag gjort mot mig själv???!!!!
senast ja fick en vikt på mig själv va för 10-12 år sen,å redan då va den vansinnig!
men nu ska kilorna BORT! så därför är ja endå tillfreds med siffran, ja vet att den kommer att minska!
ja vet att de är tillfälligt!
är ändå ganska farsinerad över att jag va jävligt nära när ja gissade, ja bommade på 3.3 kg :)
va ja väger idag fixar ja inte att skriva här! väljer att hålla det för mig själv  tills en del av dom kilona är borta
vissa av mina närmsta vänner kommer att få veta -sånna vänner som ja inte skämms för!
för de ska ni veta, JA SKÄMMS!  men de e slut på det nu! ja vill inte leva så här längre, ja e less på att skämmas
ja e trött på blickar å ja e trött på kommentarer!
ja e trött på att bli bedömd utifrån min vikt!  ja e trött på att va trött, less på att va osmidig,
less på att köpa kläder på fettoavdelningarna!! - vem fan ere som tror att feta gillar fula tryck å paljetter???????
trött på att ha ont i fötter,rygg å knän,vill inte bli anfådd av att röra mig!
de räcker nu! de e dax att förändras !
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Kämpa på, din startpunkt är oviktig, men det är procenten som är intressant.
/Frida

Svar: vet inte riktigt om ja förstår? pratar vi viktsiffra nu?
emzingen

2012-10-25 @ 05:07:35
Postat av: Frida

Kämpa på, din startpunkt är oviktig, men det är procenten som är intressant.
/Frida

2012-10-25 @ 05:07:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0